Gå til innhold

Håndbagasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flyavgang 09.35. Flytoget er inne 07.07.

Da bør jeg ha grei tid. :)

det er tidlig - men greit :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

19

• flisa

14

• Osiris

7

• Gemini

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skal du reise utenlands er det iallafall verdt å beregne god tid. Selv om du kan handle i tax-free når du kommer tilbake så er det greit å ha tid til å se seg om før man reiser også. Husk at du må ha billetten i papirformat for å få handle i tax-free ved ankomst.

Ja, det leste jeg nettopp i avisa.

Det har blitt mye billigere enn sist jeg reiste. En stokk snus for 109 kroner. I fjor kosta det 199 på flyplassen (mot 99 på flyet, men den har nå gått opp til 199).

Men det er vel samme opplegg med fly som ikke er charter? Altså: Innsjekking en viss tid før avreise? Jeg har aldri reist annet enn charter før nå.

ShitDiddelyDo
Skrevet

det er tidlig - men greit :)

Det er dere som sier jeg må være der et par timer før, og nå er det plutselig "tidlig"? :)

Skrevet

Ja, det leste jeg nettopp i avisa.

Det har blitt mye billigere enn sist jeg reiste. En stokk snus for 109 kroner. I fjor kosta det 199 på flyplassen (mot 99 på flyet, men den har nå gått opp til 199).

Men det er vel samme opplegg med fly som ikke er charter? Altså: Innsjekking en viss tid før avreise? Jeg har aldri reist annet enn charter før nå.

Samme opplegg, men litt slakkere tidskrav tror jeg. Mindre barnevogner etc som regel så innsjekking går jo raskere. Jeg er jo litt motsatt, og reiser omtrent aldri charter. :) Men når jeg reiser utenlands legger jeg alltid inn god tid. Gidder ikke ødelegge ferien med å starte stressa første dagen.

Skrevet

55 x 40 centimeter kan jeg ta med.

Du slipper unna med mer også. En kompis av meg har alltid celloen (i kasse) med seg som håndbagasje på fly, og det går alltid (av en eller annen merkelig grunn) bra.

Og de kassene er digre!

(Sjønt det hjelper kanskje å argumentere med at innholdet er verd nærmere 150 000 kr da..:o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Samme opplegg, men litt slakkere tidskrav tror jeg. Mindre barnevogner etc som regel så innsjekking går jo raskere. Jeg er jo litt motsatt, og reiser omtrent aldri charter. :) Men når jeg reiser utenlands legger jeg alltid inn god tid. Gidder ikke ødelegge ferien med å starte stressa første dagen.

Får legge meg tidlig, stå opp rundt halv seks, hoppe i dusjen, spise, gå til flytoget og være på Gardermoen klokken 07.27. Flyet går 09.35.

Det er god tid?

Med all bagasjen for hånd er jeg i så fall på hotellet i Praha rundt lunsjtid. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du slipper unna med mer også. En kompis av meg har alltid celloen (i kasse) med seg som håndbagasje på fly, og det går alltid (av en eller annen merkelig grunn) bra.

Og de kassene er digre!

(Sjønt det hjelper kanskje å argumentere med at innholdet er verd nærmere 150 000 kr da..:o)

Målte baggen min og den måler 40 x etparogfemti centimeter, så burde gå greit.

Er grenser for hvor mye jeg trenger å ha med på en todagerstur. Hadde vel strengt tatt klart å skvise det meste opp i en liten sekk også, hvis jeg jobba for det. :)

Skrevet

Får legge meg tidlig, stå opp rundt halv seks, hoppe i dusjen, spise, gå til flytoget og være på Gardermoen klokken 07.27. Flyet går 09.35.

Det er god tid?

Med all bagasjen for hånd er jeg i så fall på hotellet i Praha rundt lunsjtid. :)

Høres ut som om det er tilstrekkelig med tid ja. Håper du får en fin tur. Har hørt så mye fint om Praha!

Skrevet

Hvis flyet er fullt får du knapt plass til noe som helst, hvis du går ombord blant de siste 20-30.

Det viktigste for å få med håndbagasje, er å komme seg tidlig ombord.

Skrevet

Har beregna 2 timer på charter tidligere jeg også.

Men jeg får nok gjøre det nå også. Det er så stort der inne at jeg nok bør beregne en halvtime bare på å finne fram til riktig innsjekkingsskranke. :)

Dessuten er vel butikkene oppe fra tidlig om morgenen.

Jeg beundrer alle som har mot til å reise på ferie/turer alene, og koser seg med det. Det har jeg aldri klart. Selve reisinga med fly og innskekking og busser og sånt hadde gått fint, men jeg hadde ikke klart å nyte livet på selve stedet.

Så du er tøff! (Jeg forstår det dithen at du reiser alene).

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg beundrer alle som har mot til å reise på ferie/turer alene, og koser seg med det. Det har jeg aldri klart. Selve reisinga med fly og innskekking og busser og sånt hadde gått fint, men jeg hadde ikke klart å nyte livet på selve stedet.

Så du er tøff! (Jeg forstår det dithen at du reiser alene).

Jeg er mer skeptisk til alt som har med innsjekking og den slags å gjøre. Det å være der alene (det er jo kun 2 døgn) blir bare deilig. Rusle rundt uten å forholde meg til noen andre enn meg selv, slå meg ned der jeg føler for, spise noe mat og drikke øl, og se akkurat det jeg vil se.

Men jeg har utrolig dårlig retningssans og kan gå meg bort de fleste steder, så jeg fant et hotell sentrert midt i sentrum - fint lokalisert i forhold til alt av severdigheter og uteliv.

Jeg hadde aldri turt å gjøre noe sånt alene hvis jeg var avhengig av kollektivtransport for å ta meg til byen.

Så tar jeg heller kompisturen til Mallorca senere i sommer.

Nå fant jeg forresten ut at hotellet jeg har booket meg inn på har egen sushibar! :)

Maten i Praha er vel like safe som her til lands?

Skrevet

Jeg er mer skeptisk til alt som har med innsjekking og den slags å gjøre. Det å være der alene (det er jo kun 2 døgn) blir bare deilig. Rusle rundt uten å forholde meg til noen andre enn meg selv, slå meg ned der jeg føler for, spise noe mat og drikke øl, og se akkurat det jeg vil se.

Men jeg har utrolig dårlig retningssans og kan gå meg bort de fleste steder, så jeg fant et hotell sentrert midt i sentrum - fint lokalisert i forhold til alt av severdigheter og uteliv.

Jeg hadde aldri turt å gjøre noe sånt alene hvis jeg var avhengig av kollektivtransport for å ta meg til byen.

Nå fant jeg forresten ut at hotellet jeg har booket meg inn på har egen sushibar! :)

Maten i Praha bør være like bra som dne her til lands. Men når man leser hva Mattilsynet i Norge finner rundt omkring så sier vel ikke det stort annet enn at man må være forsiktig uansett hvor man er. Det skader ikke å kjøpe med en pakke Imodium. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Maten i Praha bør være like bra som dne her til lands. Men når man leser hva Mattilsynet i Norge finner rundt omkring så sier vel ikke det stort annet enn at man må være forsiktig uansett hvor man er. Det skader ikke å kjøpe med en pakke Imodium. :)

Er det det samme som Idoform?

Skrevet

bare sånn i forbindelse med flyturer: http://www.online.no/cgi-bin/cartoon.cgi?view=439&cartoon=pondus&action=display

Skrevet

Antakelig- hjelper mot diare iallefall

Skrevet

Det er dere som sier jeg må være der et par timer før, og nå er det plutselig "tidlig"? :)

Klokka 7 er tidlig på da'n mente jeg :-)

Skrevet

Hvis flyet er fullt får du knapt plass til noe som helst, hvis du går ombord blant de siste 20-30.

Det viktigste for å få med håndbagasje, er å komme seg tidlig ombord.

hihi - nå så jeg han for meg med ryggsekk og brautende med arma rett fram sånn som Mr. Bean -i slalom mellom folka i køen i gate'n - *LOL*

Skrevet

hihi - nå så jeg han for meg med ryggsekk og brautende med arma rett fram sånn som Mr. Bean -i slalom mellom folka i køen i gate'n - *LOL*

Ikke helt sånn, skjønner du :-)

Rolig og strategisk posisjonering før flokken samles, er tingen.

Skrevet

Nei, Imodium er sterkere saker (men likevel reseptfritt). Enkelt forklart er Idoform forebyggende, evt. behandlende ved mildere plager, mens Imodium (evt. Travello, som gjør samme nytten) virker hvis uhellet først er ute og du får diare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...