Gjest Ut på tur, aldri sur Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Hei, vi er nybegynnere på chartertur, og har bestemt oss for Egypt/Sharm el Sheik på nyåret. Har ikke bestemt område i byen, hotell, utflukter, etc. Vi skal til reisebyrået senere idag. Har noen erfaringer og tips om stedet, som er viktig for en stor barnefamilie? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Bare vær klar over at Egypt er en av værstingene når det gjelder å få matforgiftning... 0 Siter
flisa Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Alle jeg kjenner som har vært der har fått rennadrita.... 0 Siter
Gjest Ut på tur, aldri sur Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Utfra de to svarene hittil, skal vi ihvertfall ta vaksinen mot turistdiarè (Etec og kolera)..... 0 Siter
flowy Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Alle jeg kjenner som har vært der har fått rennadrita.... Stemmer det. Det fikk jeg også. Det var helt for jævlig. 0 Siter
flowy Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Utfra de to svarene hittil, skal vi ihvertfall ta vaksinen mot turistdiarè (Etec og kolera)..... Ja, tok begge to, men ble dårlig likevel. 0 Siter
Gjest vil også på tur Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Endel familie av meg har reist dit et par ganger og har vært storfornøyde. De har ikke vært plaget med maten i det hele tatt. Så dere behøver nødvendigvis ikke bli dårlige:) Etter det jeg har blitt fortalt så høres det helt flott ut å reise dit. 0 Siter
red Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Ja, ikke dra til sharm el sheik. Makan til møkkasted skal du lete lenge etter, eneste grunn til å dra dit er hvis du ønsker å dykke eller ta dykkelappen. 0 Siter
red Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Ja, ikke dra til sharm el sheik. Makan til møkkasted skal du lete lenge etter, eneste grunn til å dra dit er hvis du ønsker å dykke eller ta dykkelappen. ps, og om du insisterer på å dra til det turistifiserte, sjarmløse hølet uten noen verdens ting å se eller gjøre (hvis du ikke regner med å betale penger for å sitte sild i tønne på en harry badestrand med massører og juggelselgere hvert 3 minutt), og arabiske 'handelsmen' på sitt absolutt værste skal jeg gi deg et par tips: 1- lei privatsjåfør til å frakte dere til feks st katharinaklosteret. Det er ganske ok, og du slipper en hel dag. 2- Spør om pris på alt. Alle biler er taxi, men avtal pris før du setter deg inn. Halvparten av hva de ber om er for mye, men greit nok. 3- For guds skyld, ikke spis i 'new town' det er et par ok steder i 'old town' hvor arabere selv spiser. Der er det billigere og mye bedre, 4- Med barn ville jeg ikke anbefale busstur til Kairo for å se på pyramidene, men om dere gjør det, proklamer høyt at dere er fra sverrige (evt norge 5- Vaske hendene, alltid, før dere spiser. Pengene de bruker der nede er steingamle og reine bakteriebomber. 6- Juggel og parfymeselgere spør somregel hvor dere er fra, og trenger hjelp til å oversette brev fra norske kjæresten, syns kona di er digg eller annet bare for å få kontakt. Ikke se dem i øynene en gang. Man kan respektere at de er fattige, men de kan fort forsure hele turen. 7- Ikke få privatsjåføren til å anbefale spisested Ok, dette er bare min mening. Går sikkert an å ha det gøy der, men husk at det er lutfattige folk i en 'by' som utelukkende er bygd opp for turisme. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.