Gjest Kamillne Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Det har seg slik at vi har et vennepar. Mannen er bestekameraten til min kjære. Problemet her er at jeg ikke går helt overens med kjæresten hans. Helt kort forklart er hun en helt vanlig jente som jobber i butikk. Det er selvfølgelig helt greit. Problemet her er at hun er ganske så snobbete og virker veldig bedrevitende. Både jeg, kjæresten min og hennes kjæreste har forholdsvis lange utdannelser. Jeg er stolt av den utdannelsen jeg holder på med, men hun kan for eksempel si at hun tror at jeg kommer til gå på en kraftig smell når jeg kommer ut i arbeidslivet, fordi jeg ikke vet hva det dreier seg om. Hun kan også si rett ut at hun synes at jeg har lagt på meg og at hun vet om en veldig fn måte å gå ned i vekt på. Dette sårer meg og forsurer stemningen. Hun er ikke en god venninne av meg, men en jeg er sammen med et par ganger i året. I tillegg har hun sin egen teori om at naturkatastrofer og kriger skjer for å minske befolkningen. Nå kommer hun på besøk i helgen og jeg gruer meg. Hver gang vi er sammen får hun meg til å føle meg liten og jeg klarer ikke å slappe av. Jeg klarer ikke å være meg selv, fordi praten er så overfladisk. Jeg har forstått det slik at hun helt sikkert er usikker, men hvordan kan jeg takle henne, være meg selv og kanskje aller helst bli kjent med hennes virkelige jeg? Hun kan jo ikke være en overfladisk berte tvers igjennom. De vil gjerne dra på ferier sammen med oss, men jeg klarer det bare ikke. Samboeren min er veldig glad i kameraten sin og er redd for å miste kontakten med ham. 0 Siter
Gjest hos oss Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Vennepar er man bare hvis alle fire går godt overens. Han må da kunne ha gode venner uten at dere må være sammen alle fire? Selvsagt er det situasjoner der begge blir invitert, men dere er ikke venninner av den grunn. Kjæresten din (som var redd for å miste kontakten med kammeraten) kan feks finne på en (fast) dag i uken eller mnd de to gutta gjør noe sammen, som å trene, gå på kino og ta en øl osv. Når dere skal invitere dem hjem, inviter et / noen virkelige vennepar samtidig, så har du noen å ha det hyggelig sammen med, og så er det lettere å overleve hun som ikke er noe hyggelig. 0 Siter
Prozak Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Den typen personer kan det være lurt å ta veldig uhøytidelig. Le litt "godmodig" når hun kommer me idiotiske uttalelser, smil uten å svare noe mer etc. Altså, ignorer edem utover vanlig høflighet. "........................................." 0 Siter
Gjest Kamillne Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Vennepar er man bare hvis alle fire går godt overens. Han må da kunne ha gode venner uten at dere må være sammen alle fire? Selvsagt er det situasjoner der begge blir invitert, men dere er ikke venninner av den grunn. Kjæresten din (som var redd for å miste kontakten med kammeraten) kan feks finne på en (fast) dag i uken eller mnd de to gutta gjør noe sammen, som å trene, gå på kino og ta en øl osv. Når dere skal invitere dem hjem, inviter et / noen virkelige vennepar samtidig, så har du noen å ha det hyggelig sammen med, og så er det lettere å overleve hun som ikke er noe hyggelig. Ja, sant det. Men vi bor på hver vår kant av landet og når det først skjer noe, så er det gjerne et langvarig besøk og da blir det slik at begge er med. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Jeg er enig med Prozak, bare smil overbærende av hennes tåpelige kommentarer om slanking og liknende. Når det gjelder teorier om naturkatastrofer og liknende, hadde jeg nok ikke vært redd for å ta en diskusjon med henne om det. Det burde la seg gjøre å holde ut et par ganger i året. Men hvis du absolutt ikke liker henne, trenger dere ikke alltid være sammen alle fire. De to gutta kan jo treffe hverandre uten at jentene er med. Jeg hadde aldri orket å reise på ferie med noen jeg ikke kom veldig godt overens med. 0 Siter
Babette Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Antakelig føler hun seg underlegen overfor dere, og prøver å kompensere for dette ved å spille verdensmester. 0 Siter
Gjest Kamillne Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Jeg er enig med Prozak, bare smil overbærende av hennes tåpelige kommentarer om slanking og liknende. Når det gjelder teorier om naturkatastrofer og liknende, hadde jeg nok ikke vært redd for å ta en diskusjon med henne om det. Det burde la seg gjøre å holde ut et par ganger i året. Men hvis du absolutt ikke liker henne, trenger dere ikke alltid være sammen alle fire. De to gutta kan jo treffe hverandre uten at jentene er med. Jeg hadde aldri orket å reise på ferie med noen jeg ikke kom veldig godt overens med. Ja, diskusjoner har vi hatt en del av og hun "taper" selvfølgelig. Det som likevel er rart er at hun på en merkelig måte klarer å få andre til å føle at det er de som er teite. Flere føler det samme som meg.. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Dere blir nok aldri bestevenner. Men du får nok prøve å tenke på at hun har komplekser fordi dere andre er så kloke og høyt utdannet. På den annen side er det bare noen som er sånn bedrevitere. Det er helt grusomt, og jeg har store problemer med det jeg også! Hvis det kan være noen trøst :-) Du får prøve å være deg selv, og hvis du kommer med stygge kommentarer, så kan du le, og si at "herregud, sånt kan du da ikke si til folk" eller noe sånt. Prøv å ufarliggjøre henne litt. 0 Siter
Gjest jeg gjør og det Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Dere blir nok aldri bestevenner. Men du får nok prøve å tenke på at hun har komplekser fordi dere andre er så kloke og høyt utdannet. På den annen side er det bare noen som er sånn bedrevitere. Det er helt grusomt, og jeg har store problemer med det jeg også! Hvis det kan være noen trøst :-) Du får prøve å være deg selv, og hvis du kommer med stygge kommentarer, så kan du le, og si at "herregud, sånt kan du da ikke si til folk" eller noe sånt. Prøv å ufarliggjøre henne litt. Helt enig med det du skriver, og slik gjør jeg det selv også. Mye bedre å si slikt, for da får man på en måte tatt igjen også. Ellers går man gjerne og grunner på det lenge etterpå. Og med latter kommer man langt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.