Gjest Vesterålingen -en svært så solhungrig en- Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Vi har endelig bestemt oss hvor vi skal i vinter: Bahia Feliz med Star Tour. Men det er jo flere anlegg der.... Hvilket skal vi velge? Hvilket ligger nærmest strand, basseng? Hvilket ligger akkurat passe unna underholdningsscena slik at kveldene etter minstemann er lagt vil forholde seg passe stille? Hvilke leiligheter er i best standard? Skal vi velge Orquidea som tilbyr frokost? Skikkelig luksusproblem det her.... Vi er to voksne og tre barn på 8, 9 og en liten på 3. Forresten: skal vi heller velge Blue star Koala? Håper noen har reist med Star Tour hit og kan komme med gode råd :-) 0 Siter
Gjest har vært der Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Vi bestillte på bahia feliz, men pga mulig konkurs ble vi overflyttet til blue star koala. Det er ingen god strand i bahia feliz, kun steinstrand. Blue star koala ligger langt fra stranda. Det går gratis buss 3-4 ganger om dagen, men dette er tungvint, spesielt om en har barn. En annen ting vi observerte var at været på koala var dårligere enn ved stranden. Det var ofte overskyet der, mens det var sol på stranda. Når tenkte dere å dra? Vi dro i slutten av november og da var det småtomt på koala. Vi havnet rundt et basseng et stykke fra resepsjonen/hovedområdet. Der var det lite folk. Vi lå som regel alene rundt bassenget. Men hotellet ellers var fint det. Gåavstand inn til playa del ingles (kanskje noe langt for små barn) og like ved Holiday world som hadde bl.a. et lite tivoli. Men det var lite butikker og restauranter i området. Men det er jo også et stykke fra bahia feliz inn til playa del ingles. Og det er enda færre butikker og restauranter der. Hvilket hotell dere skal velge kan jeg ikke så mye om, men jeg ville valgt bahia feliz. 0 Siter
Vesterålingen Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Vi bestillte på bahia feliz, men pga mulig konkurs ble vi overflyttet til blue star koala. Det er ingen god strand i bahia feliz, kun steinstrand. Blue star koala ligger langt fra stranda. Det går gratis buss 3-4 ganger om dagen, men dette er tungvint, spesielt om en har barn. En annen ting vi observerte var at været på koala var dårligere enn ved stranden. Det var ofte overskyet der, mens det var sol på stranda. Når tenkte dere å dra? Vi dro i slutten av november og da var det småtomt på koala. Vi havnet rundt et basseng et stykke fra resepsjonen/hovedområdet. Der var det lite folk. Vi lå som regel alene rundt bassenget. Men hotellet ellers var fint det. Gåavstand inn til playa del ingles (kanskje noe langt for små barn) og like ved Holiday world som hadde bl.a. et lite tivoli. Men det var lite butikker og restauranter i området. Men det er jo også et stykke fra bahia feliz inn til playa del ingles. Og det er enda færre butikker og restauranter der. Hvilket hotell dere skal velge kan jeg ikke så mye om, men jeg ville valgt bahia feliz. Ang steinstrand: det står i katalogen "delvis steinstrand"... Men det du sier er at det kun er steinstrand? Det er jo på stranda vi vil :-) Reisetidsrom: vi tenkte å reise den 25. nov så det er vel akkurat på samme tid som dere reiste. Det med været/vind er jo noe jeg ikke har tenkt på! Selvfølgelig spiller det en stor rolle: Bahia Feliz er nok bedre da, ja 0 Siter
flisa Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Ang steinstrand: det står i katalogen "delvis steinstrand"... Men det du sier er at det kun er steinstrand? Det er jo på stranda vi vil :-) Reisetidsrom: vi tenkte å reise den 25. nov så det er vel akkurat på samme tid som dere reiste. Det med været/vind er jo noe jeg ikke har tenkt på! Selvfølgelig spiller det en stor rolle: Bahia Feliz er nok bedre da, ja da ses vi! skal til Playa del Ingles jeg da. 0 Siter
gunrika Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Vi var på Bahia Feliz for 7-8 år siden. Husker ikke hva hotellet het. Vi var ved bassenget hele tiden- var såvidt nede og så på stranda. Ettersom jeg husker var den ikke noe å skryte av. Hvis dere skal på fin strand, tror jeg dere må et annet sted. 0 Siter
Pulverheksa Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Vi var på Bahia Feliz i fjor på samme tid av året som dere skal reise (månedsskiftet november / desember). Vi bodde på Monte Feliz, og vi var fornøyd med hotellet. Vi reiste 2 voksne og 2 barn på 4 og 10 år. Hadde en leilighet i 3. etg med to store soverom og relativt stor kombinert stue /kjøkken. Syntes vi hadde kjempegod plass. Var også heldige å få balkong med sjøutsikt. Det er et OK basseng like utenfor hotellet, med et avgrenset område for de aller minste. Det fungerte veldig bra for oss. Det var rent rundt basseng-området, og kort vei dersom vi ville opp i leiligheten en tur. Selv om det står noe om strand i brosjyren, stemmer ikke dette. Det er kun en steinstrand i Bahia Feliz, med en del dønninger, og denne fristet ikke oss. Det var en del vind på Bahia Feliz, og jeg tror været er mer stabilt i Puerto Rico området. Ungene var i bamseklubb og superkidsklubb noen timer hver formiddag, og det var kort vei å gå dit (utenfor Hotel Orquidea). Jeg synes egentlig at Bahia Feliz var et litt tamt og kjedelig sted, men ungene elsket det, og det var veldig lettvint og trygt for barnefamilier. Veldig oversiktlig område, lite trafikk, og er man ikke reisevant slipper man iallfall store utfordringer. Noen av de vi snakket med på hotellet, hadde bestilt halvpensjon som visstnok var ganske rimelig. Dette gjorde ikke vi, men vi spiste fra middagsbuffeten på hotellet enkelte dager. Hvis dere vil reise til et sted der det er strand, vil jeg anbefale et annet sted. Vi tok noen dagsutflukter med buss / taxi til steder med strand. 0 Siter
Vesterålingen Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Jeg er (selvfølgelig...) enda ikke blitt enig med meg selv om hvor vi skal dra... Det med vind, steinstrand, styr med buss osv får en til å bli fullstendig usikker. Bare for å toppe min ambivalente hverdag så har jeg nå sett på et annet anlegg som ligger ved en annen strand (Meloneras): Cay Beach- Det er sikkert noe der og som kan karakteriseres som en ulempe, men er det noen som har vært her og kan dele noen erfaringer? Takker forøvrig for alle tilbakemeldinger; dette er jo et fabelaktig forum :-) 0 Siter
Nellie Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Vi var på Bahia Feliz i fjor, og bodde da på Monte Feliz. Vi likte hotellet veldig godt, og de har et flott bassengområde. Dersom stranda er viktig ville jeg ikke reist dit, for stranden var ikke fin, det lå faktisk ingen folk på den da vi var der. Stort sett bare stein der. Bahia Feliz er lite, men det er jo ikke langt til Playa del Ingles da, med strand og masse liv. Stille og rolig på Monte Feliz hotellet, underholdningen foregikk stortsett på Orcedia. 0 Siter
Pulverheksa Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Jeg er (selvfølgelig...) enda ikke blitt enig med meg selv om hvor vi skal dra... Det med vind, steinstrand, styr med buss osv får en til å bli fullstendig usikker. Bare for å toppe min ambivalente hverdag så har jeg nå sett på et annet anlegg som ligger ved en annen strand (Meloneras): Cay Beach- Det er sikkert noe der og som kan karakteriseres som en ulempe, men er det noen som har vært her og kan dele noen erfaringer? Takker forøvrig for alle tilbakemeldinger; dette er jo et fabelaktig forum :-) Jeg var også veldig opptatt av strand før vi dro dit. Men så jo absolutt fordelene med å ha tilhold til basseng, mye rensligere, ingen sand i leiligheten og i senga! Det var ikke noe problem å ta buss, men kunne være lurt å legge inn god tid. Taxi var heller ikke så dyrt. Ang. vind så tror jeg nok det varierer en del. Monte Feliz med bassengområdet der er kjempefint. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.