Gå til innhold

Plutselig oppstått hodepine

Anbefalte innlegg

kvinne på 32

Hei,jeg har slitt med en forferdelig hodepine de siste 4 uker. Den kommer plutselig,sitter på venstre side av hode(høyt opp,ikke tinning eller panne)og sprer seg ned til hårfestet.Det er en pulserende og øm smerte som varer i rundt 1 1/2 time. Den oppstår så igjen etter noen timer og slik fortstter det store deler av døgnet.Mens hodpinen pågår får jeg en brennende følese i hode som smer seg nedover nakken,og jeg får slags bitter blodsmak i nesen(!)Den er virkelig sterk men går bort straks hodepinen slipper,det samme gjelder brenningen.Jeg får også trykk i det venstre øyet med tåreproduksjon, noe jeg synes er rart siden jeg nedsatt tåreproduksjon i utganspunktet.Er dette noe jeg burde undersøke nærmere?

Av medisiner bruker jeg zelosok(har pacemaker)og små doser paralgin forte etter en nylig ryggoperasjon.Vet at paralgin kan trigge hodepine,men har ikke brukt dette på en stund.

Kvinne på 32

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240571-plutselig-oppst%C3%A5tt-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Kvinne på 32.

Dette synes å burde bli gjenstand for snarlig avklaring, med en rask kartlegging av mulige årsaker til slik hodesmerte. Det er flere ting som det ville være naturlig å utelukke, f.eks. blodtrykket (24 timers blodtrykksregistrering), aktiv autoimmunprosess (din lege vet hva det er), forandringer i blodårer, mulig nevrologisk årsak, sammenheng med din medisinering, grunnlaget for å gi deg en betablokker (Selozok), relasjon til årsaken til at du i din unge alder har en pacemaker, osv. osv.

Det er ikke gitt at dette er en behandlingstrengende tilstand, men med de kraftige hodesmerter du tydeligvis har er det viktig å få sortert ut hva som egentlig foreligger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...