Gjest har masse på tape Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Jeg har havnet i en tvist rundt et kjøp med en annen person og har som egen "huskelapp" tatt opp telefonsamtalene jeg har hatt med vedkommende. Jeg har ikke nevnt at samtalen har blitt tatt opp, og regner med at en slik samtale ikke kan brukes i en evt rettssak. Noen som vet om man forplikter å informere om dette før man tar opp? Noen som vet om hvordan regelen for å spille av en samtale på høytaler(slik at andre hører samtalen), må man opplyse om dette også? 0 Siter
Atene Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Du kan ta opp hva du vil så lenge du selv deltar i samtalen. Det kan tillates brukt som bevis i retten også. 0 Siter
red Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Som atene sier, du har (enda) lov til å tape dine samtaler du deltar i selv. 0 Siter
ekte nick Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Som atene sier, du har (enda) lov til å tape dine samtaler du deltar i selv. Jeg tror man har plikt til å opplyse motparten om det. 0 Siter
Gjest Mirandolina Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Det er ulovlig... Du må opplyse de som er med på samtalen om at du tar det opp,det kan ikke brukes som bevis i rettsak. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.