Gå til innhold

Opptak av telefonsamtale

Anbefalte innlegg

Gjest har masse på tape
Skrevet

Jeg har havnet i en tvist rundt et kjøp med en annen person og har som egen "huskelapp" tatt opp telefonsamtalene jeg har hatt med vedkommende. Jeg har ikke nevnt at samtalen har blitt tatt opp, og regner med at en slik samtale ikke kan brukes i en evt rettssak. Noen som vet om man forplikter å informere om dette før man tar opp?

Noen som vet om hvordan regelen for å spille av en samtale på høytaler(slik at andre hører samtalen), må man opplyse om dette også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta opp hva du vil så lenge du selv deltar i samtalen.

Det kan tillates brukt som bevis i retten også.

Skrevet

Som atene sier, du har (enda) lov til å tape dine samtaler du deltar i selv.

Skrevet

Som atene sier, du har (enda) lov til å tape dine samtaler du deltar i selv.

Jeg tror man har plikt til å opplyse motparten om det.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Det er ulovlig...

Du må opplyse de som er med på samtalen om at du tar det opp,det kan ikke brukes som bevis i rettsak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...