Gjest prøver å lære om kosthold Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Jeg har hørt at kjøtt visstnok skal ha mye "energi". Men når jeg har spist kjøtt, får jeg det motsatte av energi. Jeg blir daff og tung. Energi føler jeg når jeg har spist feks grønnsaker og frukt, salater osv. Er det snakk om ulike typer energi? Jeg skjønner ikke helt dette, jeg. 0 Siter
Prozak Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Det er tre typer energi i føde: Proteiner, karbohydrater og fett. Måleenheten for energi er kcal - (kilo)kalorier. Den energitypen som "gir deg energi", er karbohydrater. Det er det ingenting av i kjøtt, som stort sett er fett og proteiner. Enkelt forklart: Energi er ikke energi :-) "......................................." 0 Siter
Gjest prøver å lære om kosthold Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Det er tre typer energi i føde: Proteiner, karbohydrater og fett. Måleenheten for energi er kcal - (kilo)kalorier. Den energitypen som "gir deg energi", er karbohydrater. Det er det ingenting av i kjøtt, som stort sett er fett og proteiner. Enkelt forklart: Energi er ikke energi :-) "......................................." Tusen takk! Så mye du vet :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Tusen takk! Så mye du vet :-) Aillt i væra de veit æ-ææææh! :-) "........................................." 0 Siter
Gjest Mirandolina Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Kjøtt blir du trett og slapp av,det er tungt å fordøye kjøtt... Din resksjon på matvarer er rett..det er det naturlige som er i naturen,som gir oss sunn energi... 0 Siter
petter smart Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Kjøtt blir du trett og slapp av,det er tungt å fordøye kjøtt... Din resksjon på matvarer er rett..det er det naturlige som er i naturen,som gir oss sunn energi... Er ikke kjøtt naturlig? Vi har jo godt av å spise litt kjøtt, men ikke de mengdene vi får i oss i dag. 0 Siter
Gjest Mirandolina Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Er ikke kjøtt naturlig? Vi har jo godt av å spise litt kjøtt, men ikke de mengdene vi får i oss i dag. Kjøtt er ikke naturlig,det gjør oss trette og "tunge",det er mye proteiner i kjøtt som vi trenger.men mye kjøtt er ikke bra... Det "sunneste" og beste kjøttet for kroppen er faktisk lammekjøtt. 0 Siter
Gjest hvitt kjøtt Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Kjøtt er ikke naturlig,det gjør oss trette og "tunge",det er mye proteiner i kjøtt som vi trenger.men mye kjøtt er ikke bra... Det "sunneste" og beste kjøttet for kroppen er faktisk lammekjøtt. Lammekjøtt?? Jeg trodde faktisk at kylling og annet fjærkre var sunnere. Men det teller kanskje ikke som kjøtt? 0 Siter
Gjest Mirandolina Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Lammekjøtt?? Jeg trodde faktisk at kylling og annet fjærkre var sunnere. Men det teller kanskje ikke som kjøtt? Joda,det teller som kjøtt.. Men på et foredrag jeg var på i sommer,ble det sakt at folk trodde kylling var det beste,men egentlig var det beste for kroppen lammekjøtt. Det er lettest å fordøye. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.