vici Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 mener han selv iallefall, tenk jeg har hatt brokkoli og purre i lapskausen i et halvt år nå uten at han har merket det. Barn og mann spiser nesten ikke grønnsaker eller frukt, eneste de spiser er lapskaus så derfor har jeg finhakket purren og brukt stavmikseren for å få "brokkolipulver" diskusjonen i dag går på hvor mye man bør ha oppi feks en middag for at det skal gjøre noe nytte? (feks er det vits i å ha en kvart brokkoli finhakket så den ikke synes, eller kan man likegodt la være bryet?) Tenker på for å få i barn og mann litt av vitaminer som er i grønnsakene. Andre gode ideer for å lure inn litt grønnsaker? tenker kanskje på å ta gulerøtter i potetmosen el. 0 Siter
Osiris Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Om de liker taco så får de jo i seg litt grønnsaker. Det kan også hjelpe å kalle lapskausen for gryterett Eller lag en salsa og server til stekt mat 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Mmm, gulerøtter i potetmosen er godt! De må bare kokes litt lenger enn potetene for å bli myke nok til å moses. Du får nok ikke til å skjule det, for det blir gule prikker i mosen. Hva med kålrabistappe? Det er jo også kjempegodt! 0 Siter
Gjest gifterske Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Mannen min liker ingen grønnsaker, men i lapskaus liker han gulerøtter, purre, løk, kålrabi osv. Jeg moser det ikke. Hva skjer om du ikke moser det; spiser han ingenting? 0 Siter
keinstein Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Vegetarretter er ofte vanskelig å skille fra mat med kjøtt. Bønnepateen lurte meg trill rundt og smakte leverpostei, likedan "kjøttboller" og "karbonader" laget uten kjøtt. Tofu er en klassiker. 0 Siter
Gjest ikke det, nei... Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Leste overskriften i innlegget ditt og tenkte: jaså - enda en doler som har tørna ? :-) 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 prøvd å woke? jeg og samboern liker egentlig ikke kokte grønnsaker i det heletatt, men woka grønnsaker er nydelig =) 0 Siter
Gjest mikromolly Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Ovnsstekte grønnsaker er godt.Skjær f.eks. opp paprika, løk, aubergine, tomat og squash, og legg i en ildfast form. Hell over bittelitt olje og krydre med urtekrydder. Og/eller dekk med revet ost. Ulike gratenger m/f.eks. pasta og ostesaus, kan du også prøve å snike inn litt grønnsaker i. Prøv finraspet gulrot i tomatsausen til pasta og pizza. Kanskje også de vil like bønner (kidney?) i kjøttsausen-det blir jo chili con carne.. Spyd med kjøtt og grønnsaker på er midt i blinken på grillen. Skal du servere kokte grønnsaker, så pass på å ikke koke dem ihjel. Da blir de så kjedelige at selv ikke en grønnsakselsker som meg vil ha dem..miste vitaminer gjør de også. Koking i mikro er supert! Kina-klassikeren "stekt ris" er ofte noe barn liker. Wok´e kokt ris i litt olje, ha i et par sammenpiskede egg, ternede gulrøtter, mais og erter(frossen amerikansk blanding), reker og skinke i biter + litt soyasaus til slutt. Mild, sunn og enkel rett, som jeg elsket da jeg var liten:) 0 Siter
Jentungen1365380808 Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Gulrotmuffins, eneste måten å få gubben til å spise gulrøtter... 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Skaff deg en skikkelig mann, en som har sans for ordentlig mat. Mat og sex er tross alt de viktigste ingrediensene i et godt liv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.