Gå til innhold

Neimen, er du gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest luft i magen
Skrevet

Hvor irriterende er det ikke når VOSKNE damer spør meg om dette når eg ikke er gravid. Tankeløst å bare "buse" ut slik. Og veldig uhøflig, synes nå eg.

Selv spurte eg nabofrua for da eg var 12-13 år, og lovet meg selv å aldri spørre ei dame om dette igjen...

Videoannonse
Annonse
Gjest trultemor26
Skrevet

Ja, det er kjempeuhøflig og kan såre veldig hvis svaret er nei. Ei på jobben kom bort til meg en dag "du.. du trenger ikke svare, men er du gravid?" Vel, jeg var gravid da, og syntes det bare var koselig, men man spør ikke om sånt uten at man er ganske så mange prosent sikker i sin sak. Jeg hadde aldri turt å spørre noen, i frykt for å såre.

Skrevet

Ja, det er et dristig spørsmål. Jeg tør aldri å stille det, det er fryktelig pinlig om svaret blir nei.

Gjest dumme spørsmål
Skrevet

Ja, det er kjempeuhøflig og kan såre veldig hvis svaret er nei. Ei på jobben kom bort til meg en dag "du.. du trenger ikke svare, men er du gravid?" Vel, jeg var gravid da, og syntes det bare var koselig, men man spør ikke om sånt uten at man er ganske så mange prosent sikker i sin sak. Jeg hadde aldri turt å spørre noen, i frykt for å såre.

Hva mente denne kollegaen du skulle gjøre hvis du ikke ønsket å si det da? Hun ber jo om at du enten må gi et teit eller uhøflig svar, eller kanskje være ærlig mot din vilje.

Skrevet

Hva mente denne kollegaen du skulle gjøre hvis du ikke ønsket å si det da? Hun ber jo om at du enten må gi et teit eller uhøflig svar, eller kanskje være ærlig mot din vilje.

Ja, det var utrolig teit....

Gjest ikke signatur da
Skrevet

Jeg hadde ikke luft i magen, men jeg har en kulemage. Så jeg har fått spørsmålet noen få ganger, og det er så pinlig og dumt! Jeg følte meg utrolig teit.....

Skrevet

Det pleier jeg å få spørsmål om av og til også. Da svarer jeg:

Neida, jeg er bare tjukk! Eller Neida, jeg har bare stor mage jeg

veldig morsomt, sikker på at de ikke spør så mange etterpå:)

Skrevet

Ja, det er taktløst og tankeløst. Og flaut for begge. Jeg må tenke på den TV-reklamen der en mann fossror etter å ha tatt feil. Tror det er reklame for norvegia.

Skrevet

Her om dagen hentet jeg poden (7 år) på SFO. Samtidig kom en annen mor, som var ganske rund rundt magen. Poden sier høyt til meg, idet vi er i ferd med å forlate garderoen: "Mamma, jeg tro hun dama der har en baby i magen"

Jeg forsøte å forklare han etterpå at rund mage ikke nødvendigvis betyr baby i magen (og denne damen så ikke ut som om hun var gravid, bare god og rund), men jeg var litt flau, ja.

Jeg har selv holdt på å gjøre det samme - jeg begynte i ny jobb, og ble presentert for en litt perifer kollega, som jeg var sikker på skulle nedkomme med baby når som helst. Etter at hun var gått, spurte jeg en kollega om det var ansatt noen i vår kollegas vikariat - når hun gikk ut i permisjon. "Permisjon?" spurte min kollega, og begynte å le - det viste seg altså at hun slett ikke var gravid...

Flaut! (Takk og pris at jeg ikke spuirte henne!)

Skrevet

Kjempe dumt. Har selv fått det spørsmålet fra en naboefrue en gang.... Jeg ble så flau og lei meg...

Gjest girasol
Skrevet

Det sa nabofrua til meg og her for litt sida ;-) Vi er ganske nyinnflyttet her, og dama sa "Nei, jeg ser dere skal ha en til, så koselig!" He, he, "neida, det skal vi ikke", sa jeg da, og smilte. Nabofrua ble sikkert flau, jeg bare tenkte ok, må kanskje slanke bort de kiloene nå... Og jeg synes det er en morsom galgenhumoristisk historie, men jeg blir da heller ikke så lett fornærma ;-)

Skrevet

Ganske utrolig at noen tør spørre om sånt.

Selv er jeg faktisk gravid, men ikke mer 3,5 mnd. Likevel buler magen godt ut, og jeg har nesten ventet på en eller annen kommentar slik du har fått. Men nei, utrolig nok ikke.. :-)

Gjest trultemor26
Skrevet

Nei, det vet jeg ikke, akkurat den dama er rett frem og uten skrupler. Skulle det vært EN på jobben som spurte om noe sånt, måtte det være henne, og det var det også. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...