srp Skrevet 4. april 2001 Del Skrevet 4. april 2001 En dag for snart en år siden holdt jeg på at male hus, jeg var netop vendt hjem fra sjøen hvor jeg arbejder, da jeg oplevede en kraftig summen i benene. Jeg prøvede at gå det væk, men uden held. Da jeg endelig klarte at sove var det næste dag og da jeg vågnede havde jeg også summen i arme og hænder. Det varede næsten fire måneder før jeg igen kunne sidde og se fjernsyn, læse m.m. da jeg hele tiden måtte være i bevægelse for at lindre symptomerne. Summingen i ben og arme forvandlede sig da til brendende varme fødder, ben og arme samt muskelsmerter og svette i håndfladerne. I løbet af de to første månederne var jeg ofte til læge som foretog en masse blodprøver men uden noget resulat. Idag, snart en år senere har jeg stadig symptomerne som holder på at gøre mig gal - ikke kun pga smerten men også pga. uvidenhedden omkring det jeg fejler (det har faktisk overtaget hele mit liv, da jeg tænker på det konstant). Men jeg er faktisk smertefri når jeg arbejder med tungt fysisk arbejde, men symptomerne kommer straks jeg sætter mig ned. Jeg er en mand på 34 år, i fysisk god form og har aldrig tidligere brugt nogen form for medikamenter o.l. Jeg har opgivet min egen læge, og håber De kan fortælle mig hvad som kan være galt - eller om jeg bare må gå rundt sådan. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24064-summen-i-ben-og-arme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 6. april 2001 Del Skrevet 6. april 2001 Til srp Dette er vanskelig. Jeg har dessverre ingen spesiell anbefaling for videre behandling eller undersøkelser. Utifra det du beskriver høres det nesten ut som en type irritasjon eller ubalanse i nervesystem og/eller impulser til blodsystemet. Det kan være nyttig med videre undersøkelser hos nevrolog eller en indremedisiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24064-summen-i-ben-og-arme/#findComment-101573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.