flisa Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Ja? Sa jeg noe annet? Uansett var det jeg mente at _personligheten_ til katten ikke blir en annen av kastraksjon. "........................................" Har dem personlighet også disse dyra? 0 Siter
Prozak Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Å nei, jeg ville da ikke prøve å korrigere på deg. Er du gal. Hvorfor så barnslig? Nå spurte jeg, helt ærlig, om jeg hadde sagt noe annet enn det jeg trodde jeg hadde sagt. Og så presiserte jeg hva jeg hadde ment. "........................................." 0 Siter
flisa Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Neivel - da får du finne deg i det, da, med de dyre putene dine :-) "........................................" Ja jeg må jo det.... tenkte å prøve å legge ut noe de ikke liker - det er så varmt og koselig i den kroken -så de ser sitt snitt med en gang vi er vekke - naboen har TVILLING-katter! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Hvorfor så barnslig? Nå spurte jeg, helt ærlig, om jeg hadde sagt noe annet enn det jeg trodde jeg hadde sagt. Og så presiserte jeg hva jeg hadde ment. "........................................." Barnslig? Jeg mener personlighet/lynne er to sider av samme sak. Du mener noe annet. 0 Siter
Prozak Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Ja jeg må jo det.... tenkte å prøve å legge ut noe de ikke liker - det er så varmt og koselig i den kroken -så de ser sitt snitt med en gang vi er vekke - naboen har TVILLING-katter! Er de ukastrerte hannkatter, da? I såfall så går det jo an å fortelle naboen hvilken forbannet idiot han er som ikke kasterer dem. "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Barnslig? Jeg mener personlighet/lynne er to sider av samme sak. Du mener noe annet. For ordens skyld: lynne -t: (norr lyndi, av lund 'sinnelag, måte') sinnelag, gemytt, temperament, humør ha et vanskelig l- / norsk l- personlighet: summen av de (verdifulle) egenskaper som særmerker en person; særpreget menneske en historisk p- Kilde: http://www.dokpro.uio.no "Personlighet" sier noe om hva slags person du er - hvem du er etc. "Lynne" sier noe om hvordan adferden din er, agressivitet etc. Barnslig, ja - se på på hvordan du svarer da. Jeg har holdt meg helt saklig, og til og med presisert hva jeg mener i tilfelle jeg har uttrykt meg dårlig/uklart. Og du svarer med duste-ironi. Jepp, barnslig :-) Men du mener altså at en katt forandrer personlighet etter kastrering? Da tar du feil, ganske enkelt. Og nei - jeg snakker ikke om ett eller flere isolerte enkelttilfeller. "......................................." 0 Siter
Gjest mij Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 For ordens skyld: lynne -t: (norr lyndi, av lund 'sinnelag, måte') sinnelag, gemytt, temperament, humør ha et vanskelig l- / norsk l- personlighet: summen av de (verdifulle) egenskaper som særmerker en person; særpreget menneske en historisk p- Kilde: http://www.dokpro.uio.no "Personlighet" sier noe om hva slags person du er - hvem du er etc. "Lynne" sier noe om hvordan adferden din er, agressivitet etc. Barnslig, ja - se på på hvordan du svarer da. Jeg har holdt meg helt saklig, og til og med presisert hva jeg mener i tilfelle jeg har uttrykt meg dårlig/uklart. Og du svarer med duste-ironi. Jepp, barnslig :-) Men du mener altså at en katt forandrer personlighet etter kastrering? Da tar du feil, ganske enkelt. Og nei - jeg snakker ikke om ett eller flere isolerte enkelttilfeller. "......................................." Jeg var like ærlig som deg - jeg ville da aldri prøvd å korrigere deg. *s* 0 Siter
flisa Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 For ordens skyld: lynne -t: (norr lyndi, av lund 'sinnelag, måte') sinnelag, gemytt, temperament, humør ha et vanskelig l- / norsk l- personlighet: summen av de (verdifulle) egenskaper som særmerker en person; særpreget menneske en historisk p- Kilde: http://www.dokpro.uio.no "Personlighet" sier noe om hva slags person du er - hvem du er etc. "Lynne" sier noe om hvordan adferden din er, agressivitet etc. Barnslig, ja - se på på hvordan du svarer da. Jeg har holdt meg helt saklig, og til og med presisert hva jeg mener i tilfelle jeg har uttrykt meg dårlig/uklart. Og du svarer med duste-ironi. Jepp, barnslig :-) Men du mener altså at en katt forandrer personlighet etter kastrering? Da tar du feil, ganske enkelt. Og nei - jeg snakker ikke om ett eller flere isolerte enkelttilfeller. "......................................." jeg vil påstå at mitt lynne er en del av min personlighet... 0 Siter
flisa Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Er de ukastrerte hannkatter, da? I såfall så går det jo an å fortelle naboen hvilken forbannet idiot han er som ikke kasterer dem. "........................................." hvordan i huleste skal jeg vite det? - jeg har jo ikke tenkt å ta i de vesenene? 0 Siter
Prozak Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 jeg vil påstå at mitt lynne er en del av min personlighet... Men det er ikke samme ting. Du kan endre lynne uten å få en annen personlighet, ikke sant? Armen din er en del av kroppen din. Kroppen din blir ikke en annen kropp hvis armen fjernes eller "endres". Den blir annerledes, men ikke nok til å være en annen. "......................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 hvordan i huleste skal jeg vite det? - jeg har jo ikke tenkt å ta i de vesenene? Spør da, for svingende. Og så ser du ballene tydelig under halen på en ukastrert hannkatt, uten å ta i ham :-) Har du forresten forsøkt å strø Katt-Deg-Vekk utenfor "stua"? "........................................." 0 Siter
flisa Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Men det er ikke samme ting. Du kan endre lynne uten å få en annen personlighet, ikke sant? Armen din er en del av kroppen din. Kroppen din blir ikke en annen kropp hvis armen fjernes eller "endres". Den blir annerledes, men ikke nok til å være en annen. "......................................." Om jeg plutselig skulle bli en sinna faan - (som noen mener jeg er - men jeg ER IKKE ENIG MED HAN) - så er jeg nok meg for det....eller noe. 0 Siter
flisa Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Spør da, for svingende. Og så ser du ballene tydelig under halen på en ukastrert hannkatt, uten å ta i ham :-) Har du forresten forsøkt å strø Katt-Deg-Vekk utenfor "stua"? "........................................." Takk! Skal prøve det - strø på det. Ikke se på ballene. 0 Siter
Prozak Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Om jeg plutselig skulle bli en sinna faan - (som noen mener jeg er - men jeg ER IKKE ENIG MED HAN) - så er jeg nok meg for det....eller noe. Omtrent poenget mitt. Hvis du har et agressivt lynne, så flyr du i taket av provokasjoner. Har du et mildt lynne, så gjør du det ikke. Hvordan du er til vanlig (uprovosert) er uavhengig av dette. Mer eller mindre, og med uendelig mange forskjellige variasjoner, individuelle forskeller etc., selvfølgelig :-) "......................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Takk! Skal prøve det - strø på det. Ikke se på ballene. Det lukter litt sterkt til å ha innendørs, men utendørs er det helt greit. Det er en lukt katter flest ikke liker, så det pleier å være ganske effektivt. Fåes kjøpt på dyreforetninger :-) "........................................" 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Unnskyld, "kastrere" mente jeg. Akkurat som med en hannkatt. "........................................" Kastrerte hankatter er så mye koseligere, så jeg går for det, jeg. 0 Siter
Prozak Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Kastrerte hankatter er så mye koseligere, så jeg går for det, jeg. Sant nok - ingenting slår dem i sofagriseri :-) "........................................" 0 Siter
Goliath Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Det kan den. Men det varierer veldig. Jeg har en gammel ukastrert hannkatt som pleier å gå inn og ut her (må vel ta ham inn offisiellt, og få ham kastrert snart), og han kan være leken som en kattunge :-) "........................................" :-) Det er nok veldig individuelt ja - og det er en av grunnene til at jeg liker katter. De ER individualister og veldig forskjellige. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.