Gå til innhold

Hvorfor IKKE få flere barn???


Gjest mamma til tre er nok

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til tre er nok

Å lese her inne på forumet er farlig! Jeg - som regner meg ferdig med graviditeter og fødsler etter å være så heldig å ha fått tre flotte barn - begynner å lengte etter å få en til!!!!

Så - alle gode hoder - gi meg gode grunner til at jeg skal holde fast på mitt standpunkt om at tre er nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • asterix

    11

  • puttelull

    4

  • laban

    1

  • jubalong70

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest i alle dager du....

En grunn er naturligvis økonomien. Med fire barn er du nødt til å ha mye større bil, kanskje bygge på huset.

Bygge på huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yuppijeje

Barn er en berikelse og gir livet glede, innhold og mening. Jeg synes det har blitt utrolig stille etter at husets minste har blitt større.

Skulle gjerne hatt et par attpåklatter om alt lå til rette :)

Vi får se hva som skjer..

Grunner til å ikke få barn: du og mann vil ha ro og tid for dere selv, gjøre hva dere vil, muligheten til å feste, bedre økonomi, sove lenger om morran, slippe nabounger inne sent og tidlig, slippe frakting-henting til-fra barnehage-skole, slippe foreldremøter og bursdagsstyr, slippe rot i huset,slippe nattevåk, slippe lage masse store måltider i all evighet,slippe i enda en runde å være bekymret for ungdom som fester og ikke dukker opp, slippe å være pensjonist når ungen konfirmeres (nå vet jeg ikke hvor gammel du er nå da).

Om dere har lyst kan dere dra på interail og-eller utfordrende opplevelsesturer med ungene dere har nå om noen år, uten å være utgamla. Det kan dere ikke om dere får en ny nå? ikke med det første iallefall.

Kommer ikke på noe mere i farta, fordeler og ulemper ved alt. Du får finne ut hva du-dere vil prioritere i årene fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baderen

Bygge på huset?

Du har kanskje et veldig stort hus?

Ut i fra teorien om at barn bør ha eget rom, så er det mange som da må bygge på huset når ungeflokken blir så stor at det er behov for fem soverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yuppijeje

Du har kanskje et veldig stort hus?

Ut i fra teorien om at barn bør ha eget rom, så er det mange som da må bygge på huset når ungeflokken blir så stor at det er behov for fem soverom.

Hvorfor må alle barn ha eget rom de første årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Baderen

Hvorfor må alle barn ha eget rom de første årene?

Hvem snakket om de første årene?

Barn vokser opp, de forblir ikke små og søte. det må også tas med i betraktningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til tre er nok

En grunn er naturligvis økonomien. Med fire barn er du nødt til å ha mye større bil, kanskje bygge på huset.

Rent husteknisk er det ikke et problem. Vi har pr. i dag fire soverom +loftstue som kan omgjøres til soverom - og har planer om å bygge ut og da får vi et "bonus"-soverom. - endatil med hems...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje et veldig stort hus?

Ut i fra teorien om at barn bør ha eget rom, så er det mange som da må bygge på huset når ungeflokken blir så stor at det er behov for fem soverom.

Morsom teori. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til tre er nok

Barn er en berikelse og gir livet glede, innhold og mening. Jeg synes det har blitt utrolig stille etter at husets minste har blitt større.

Skulle gjerne hatt et par attpåklatter om alt lå til rette :)

Vi får se hva som skjer..

Grunner til å ikke få barn: du og mann vil ha ro og tid for dere selv, gjøre hva dere vil, muligheten til å feste, bedre økonomi, sove lenger om morran, slippe nabounger inne sent og tidlig, slippe frakting-henting til-fra barnehage-skole, slippe foreldremøter og bursdagsstyr, slippe rot i huset,slippe nattevåk, slippe lage masse store måltider i all evighet,slippe i enda en runde å være bekymret for ungdom som fester og ikke dukker opp, slippe å være pensjonist når ungen konfirmeres (nå vet jeg ikke hvor gammel du er nå da).

Om dere har lyst kan dere dra på interail og-eller utfordrende opplevelsesturer med ungene dere har nå om noen år, uten å være utgamla. Det kan dere ikke om dere får en ny nå? ikke med det første iallefall.

Kommer ikke på noe mere i farta, fordeler og ulemper ved alt. Du får finne ut hva du-dere vil prioritere i årene fremover.

Nå er minemann bare såvidt fyllt to år, så jeg føler ikke at vi starter et nytt "kull" akkurat. Men argumentene dine er gode, og helt klart grunner til ikke å satse på en nr. 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baderen

Rent husteknisk er det ikke et problem. Vi har pr. i dag fire soverom +loftstue som kan omgjøres til soverom - og har planer om å bygge ut og da får vi et "bonus"-soverom. - endatil med hems...

:-)

Da får du klynge deg til det med dyre, store biler, ellers ender det med at du overtaler deg selv til familieforøkelse!

Vi har hatt en arkitekt til å vurdere hva det ville komme på å bygge på vårt hus. Da tallene kom på bordet, ombestemte jeg meg raskt, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vår del er vel hovedgrunnen til at vi ikke ska ha flere barn at vi nå etterhvert føler oss klar for å gå over i en ny livsfase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baderen

Morsom teori. *ler*

Nå ville jo trådstarteren ha argument MOT å få flere barn. Så da er det best at du som åttebarnsmor ikke kommer og ødelegger alle teorier her ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mamma til tre er nok

For vår del er vel hovedgrunnen til at vi ikke ska ha flere barn at vi nå etterhvert føler oss klar for å gå over i en ny livsfase.

Det er en god grunn!

Vårt hovedargument er at man skal ha tid til å følge opp de tre som allerede er her - tre forskjellige personligheter med forskjellige behov.

Likevel kjenner jeg at jeg gjerne skulle hatt en til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ville jo trådstarteren ha argument MOT å få flere barn. Så da er det best at du som åttebarnsmor ikke kommer og ødelegger alle teorier her ;-)

Her jeg for tiden sitter på 40 kvm med ETT soverom ble teorien bare littegrann latterfremkallende. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til tre er nok

Får du 4 må du ha større bil. Det er i grunnen det eneste holdbare argumentet jeg har...

Det er et vektig argument. Slike biler koster skjorta, ikke sant???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god grunn!

Vårt hovedargument er at man skal ha tid til å følge opp de tre som allerede er her - tre forskjellige personligheter med forskjellige behov.

Likevel kjenner jeg at jeg gjerne skulle hatt en til...

Vi følte oss jo ikke klar for å "gå videre" før etter 8 da, så skjønner deg godt jeg. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et vektig argument. Slike biler koster skjorta, ikke sant???

Kommer jo helt an på hva slaga bil dere vil ha. En brukt Caravelle f.eks er jo overkommelig for de fleste. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yuippijeje

Her jeg for tiden sitter på 40 kvm med ETT soverom ble teorien bare littegrann latterfremkallende. ;-)

Hvorfor har du bare et soverom og 40 kvadrat, med åtte barn? :o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...