Gjest foirrvittr Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 ...er det forelesninger hver dag?bør man møte opp hver dag? eller hvordan er det egentlig? blir det vanskelig å bo i Oslo(utenfor oslo..)å gå på skole i Lillehammer?kun for ett år... Er vandt med å måtte reise ett stykke for å komme meg dit jeg vil, men tenker at det kanskje blir litt mye på en gang å flytte fra ett lite sted til en storby og så måtte stresse slik for å komme meg rundt.. vet ikke hva jeg vil..har hatt ett friår, planer var å studere nå..men kom ikke inn på førstevalget. Men så er det ledig på det studiet jeg ville ta ser jeg på resttorget, men altså i Lillehammer...og vi har ordnet det slik at vi kan bo hos noen i Oslo....jeg vet ikke hva jeg vil. Vil egentlig reise/jobbe ett år til, men....noen som har noen oppmuntrende ord elelr hva?hva gjorde/gjør dere??! 0 Siter
Gjest følg undervisningen Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Anbefaler å gå på alle forelesninger! Jeg gadd ikke gå om det kun var to timer en dag, men det fikk jeg igjen for.... Klarte ikke de fagene. En venninne pendler til skolen, og det går helt fint det! Hun leser på toget. 0 Siter
Prozak Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 De fleste høyskoler har ikke obligatorisk oppmøte på forelesninger, såvidt jeg vet. Imidlertid er det noen som har det, muligens avhengig av studie, og hvor det blir ført fravær. Dette finner du ut ved å spørre skolen det gjelder. Ellers så syns jeg kanskje 1.5-2 timer hver vei med toget høres slitsomt ut. Men hvis du kan kombinere det med lesing/studier, så er det helt sikkert mulig. "................................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Anbefaler å gå på alle forelesninger! Jeg gadd ikke gå om det kun var to timer en dag, men det fikk jeg igjen for.... Klarte ikke de fagene. En venninne pendler til skolen, og det går helt fint det! Hun leser på toget. "Anbefaler å gå på alle forelesninger! " Kommer jo litt an på faget o.l., da. Jeg fikk A i et programmeringsfag som jeg var på maks 5% av forelesningene til :-) Men du har selvføgelig rett. "........................................" 0 Siter
jubalong70 Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Det blir nok slitsomt å måtte pendle til Lillehammer hver dag. Men selvsagt kommer jo det litt an på hvor mye obligatorisk fremmøte du må ha. De fleste som gjør det bra på skoler, er mye på skolen! Lillehammer er en kjempekoselig by. Kan du ikke se om du får deg en hybel der da? 0 Siter
EllaJo Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Det er forskjellig fra studie til studie hvor mye forelesninger det er. Men vil anbefale deg å gå på de aller fleste. Flere jeg studerer sammen med pendler 1-2 timer hver dag, de synes det går greit, men det blir også slitsomt når det er lange dager på skolen. 0 Siter
cecily Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Jeg har opplevd fra omtrent fulle obligatoriske skoledager til to timer obligatorisk annenhver uke. Det kommer helt og totalt an på hva du skal gå på. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Kommer helt an på hva du skal gå. Noen linjer har kjempemye obligatorisk, andre har ikke noe. 0 Siter
Gjest individuelt Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Kommer an på om du er primært en visuell eller en auditiv person. Personlig er jeg visuell, og konsentrerer meg mye bedre om det skrevne ord (å lese selv) enn å høre på en foreleser. Jeg droppet derfor de fleste forelesninger, unntatt de siste par ukene før eksamen. I tillegg fikk jeg stort utbytte av kollokvie-grupper (studiegrupper) og dette anbefales! Senere tok jeg et studium der forelesninger var obligatoriske, og da måtte jeg selvsagt møte. 0 Siter
mynaeve Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Hvor mye obligatorisk oppmøte det er, det må du bare sjekke med skolen. I kullet mitt (univ. i oslo) er det en som bodde i Lillehammer mens hun studerte i oslo. Det gikk i 1 år, da fikk han nok og flyttet til oslo. Det spørs jo hvor ofte du må ta toget det.. Mer enn 3 ganger i uka må bli slitsomt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.