Gå til innhold

Laus venninne

Anbefalte innlegg

Gjest vokst fra det..
Skrevet

Jada, jeg venter meg en hel rekke moralprekener fra antimoralister, men her er greia:

Venninna mi er singel, 30 år, alenemor, og skikkelig glad i uteliv og festing. Hun er livat og attraktiv, og elsker å flørte. Hun er dessuten råintelligent med mange kunstneriske talenter og en veldig dedikert og god mor.

Mest av alt elsker hun å få med seg gutter hjem på slutten av kvelden, eller bli med dem. 4 menn på 4 dager er ingenting for henne, for å si det sånn. Det skjer rett som det er.

Og det er der jeg begynner å få litt problemer. Jeg er helt motsatt, har alltid vært det, kan godt flørte masse, men blir aldri med noen hjem. Mens hun alltid har vært av den lause typen. Og hun vil visst gjerne nevne at hun har vært med så og så mange menn hjem i det siste, ikke for å skryte tror jeg, men for å "dele" det med noen. Jeg er ikke spesielt interessert... Vi har kjnet hverandre siden vi var små, og jeg er like glad i henne som i min egen søster. Vi snakker om alt og har en dyp, gjensidig respekt og forståelse for det aller meste.. men på dette området klarer jeg ikke respektere henne.

Jeg blir irritert og synes denne oppførselen er helt latterlig. (Har ikke sagt noe til henne om det, men bytter raskt tema..) Jada, det er hennes liv, hun må få gjøre som hun vil, men jeg sliter med å godta denne siden av henne. Ikke kom med at jeg er misunnelig og slikt tull, det går ikke på det. Jeg blir bare skuffet over at denne flotte, intelligente jenta må være så laus, noe jeg ikke har respekt for. Der.

Noen enige eller skal jeg meisles ned nå?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

16

• ostepop1365380989

7

• flisa

5

• Angelica :o)

5

ostepop1365380989
Skrevet

Jeg synes ikke noe om en slik oppførsel, så jeg er enig med deg...

Gjest vokst fra det..
Skrevet

Jeg synes ikke noe om en slik oppførsel, så jeg er enig med deg...

Ville du sagt noe til henne om det?

Gjest vokst fra det..
Skrevet

Helt enig med deg.

Angelica :o)
Skrevet

Jeg synes hun skal få gjøre om hun vil. Men skjønner ikke hvorfor hun skal "dele" dette med andre. Skjønner at du blir lei av det.

Skrevet

Nå er ikke jeg noen moralist, men jeg synes jo ikke akkurat overpromisuøs adferd er særlig tiltrekkene, uansett kjønn. Hadde jeg møtt noen som jeg fant ut hadde både 50, 60 oh 70 ons i historien, så hadde jeg neppe vært interessert, for å si det slik. Det finnes grenser.

"........................................"

Gjest vokst fra det..
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1154697811' post='3230485]

Jeg synes hun skal få gjøre om hun vil. Men skjønner ikke hvorfor hun skal "dele" dette med andre. Skjønner at du blir lei av det.

Hun utbroderer ikke, poenget er at jeg mister litt respekten for henne. Det koker selvsagt ikke ned til om jeg vil være venninne med henne eller ikke, men.. litt vansklig dette.

ostepop1365380989
Skrevet

Det er vanskelig å skulle kritisere venninnene sine, men jeg tror jeg ville sagt fra...

Jeg ville nok sagt at jeg ikke syntes noe om det, men at hun selvfølgelig fikk gjør som hun ville. Videre tror jeg at jeg ville sagt at jeg ikke var videre interessert i å høre om hennes løse seksuelle forbindelser...

Dessuten ville jeg sagt at hun burde tenke på barnet sitt og på hvilke holdninger hun overfører til h*n...

Gjest vokst fra det..
Skrevet

Nå er ikke jeg noen moralist, men jeg synes jo ikke akkurat overpromisuøs adferd er særlig tiltrekkene, uansett kjønn. Hadde jeg møtt noen som jeg fant ut hadde både 50, 60 oh 70 ons i historien, så hadde jeg neppe vært interessert, for å si det slik. Det finnes grenser.

Hun har garantert mer enn 80 ons på merittlisten.

Skrevet

Hun utbroderer ikke, poenget er at jeg mister litt respekten for henne. Det koker selvsagt ikke ned til om jeg vil være venninne med henne eller ikke, men.. litt vansklig dette.

Okei..

Er enig at man kanskje bør roe seg litt ned siden hun har unger og alt det der. I det minste holdt det for seg selv. :)

Skrevet

Får håpe hun møter noen som synes det er greit da, når hun vil slå seg til ro. Jeg tror hun kan få seriøse problemer med det hvis hun ikke holder slikt skjult.

"........................................."

Skrevet

Ja - jeg hadde sagt at jeg syns ho var løs på tråden.

Skrevet

Oi! Det var kanskje litt voldsomt, ja.

Trenger hun veldig bekreftelse på at hun er noe? Eller er det bare "spillet" og spenningen hun liker?

Gjest vokst fra det..
Skrevet

Det er vanskelig å skulle kritisere venninnene sine, men jeg tror jeg ville sagt fra...

Jeg ville nok sagt at jeg ikke syntes noe om det, men at hun selvfølgelig fikk gjør som hun ville. Videre tror jeg at jeg ville sagt at jeg ikke var videre interessert i å høre om hennes løse seksuelle forbindelser...

Dessuten ville jeg sagt at hun burde tenke på barnet sitt og på hvilke holdninger hun overfører til h*n...

Kanskje enig i det første.

Men jeg ville uansett aldri sagt noe om en vennes rollemodell overfor barnet.

Og min venninne er en flott mor som stiller opp 110%, jeg misunner ofte hennes boblende entusiasme over å være mor!

Skrevet

Jeg sier ikke at du skal si det, men hadde det vært meg ville jeg ikke klart å la være å si det. Jeg hadde nok prøvd å ikke ha en moraliserende tone, men heller lagt vekt på at jeg ikke sa noe om henne, men om meg: at jeg helst ikke ville bli inviet i alt hun gjør, og at jeg syntes det er vanskelig å takle.

Og understreke det du sier i innlegget: at det har med ditt syn på etikk i sin allminnelighet og at du syns hun er for god til det.

Det blir jo en stor løgn i vennskapet deres at du må late så veldig som med dette.

Gjest vokst fra det..
Skrevet

Får håpe hun møter noen som synes det er greit da, når hun vil slå seg til ro. Jeg tror hun kan få seriøse problemer med det hvis hun ikke holder slikt skjult.

"........................................."

I tidligere, mer eller mindre langvarige forhold har hun nok ikke klart å holde det helt hemmelig, men fortalt litt nå og da som "gode historier", dog ikke for å skryte.

Jeg tror hun har vært innmari dum der. Eller, jeg vet.

Skrevet

Kanskje enig i det første.

Men jeg ville uansett aldri sagt noe om en vennes rollemodell overfor barnet.

Og min venninne er en flott mor som stiller opp 110%, jeg misunner ofte hennes boblende entusiasme over å være mor!

Er hun ikke redd for å pådra seg uhumskheter da?

Gjest vokst fra det..
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1154698183' post='3230502]

Oi! Det var kanskje litt voldsomt, ja.

Trenger hun veldig bekreftelse på at hun er noe? Eller er det bare "spillet" og spenningen hun liker?

Hun elsker spillet og spenningen. Litt Samantha i sex-og singelliv. Utenom det ligner hun ikke rollefiguren i det hele tatt ;-)

Skrevet

I tidligere, mer eller mindre langvarige forhold har hun nok ikke klart å holde det helt hemmelig, men fortalt litt nå og da som "gode historier", dog ikke for å skryte.

Jeg tror hun har vært innmari dum der. Eller, jeg vet.

Vel, som man reder så ligger man. Jeg synes ikke synd på folk som klusser det til for seg selv slik.

Jeg husker når jeg gikk på folkehøgskole for 13 år siden. Da var det ei "snelle" som knullet omtrent alle guttene på hele skolen i løpet av de første 3-4 mnd. Så skjedde det som var forventet: Noen hengte opp en plakat på døren hennes, som harsellerte med priser på seksuelle tjenester etc. Hun ble ganske knust, men jeg klarte ikke å ha medlidenhet med henne - hun burde selvfølgelig ha regnet med at noe sånt ville skje, så idioter som mange folk er. (Ikke at jeg bifaller å gjøre slik, selvføglelig.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...