Gå til innhold

Anmeldelse? prøver her jeg.

Anbefalte innlegg

Gjest Miramax...
Skrevet

Som jeg har skrevet tidligere i dag, så er det altså en link som man kan lese blogg i en avis og kommentere innleggene. Det er denne linken her folkens:

http://blog.h-avis.no/cps/showart?id=3530#comments

Hvis noen anmelder et av innleggene, kan man da finne ut av hvem som skrev dette innlegget?

Jeg har skrevet et lite tulleinnlegg selv. Noe helt uskyldig, men brukte noen andre sitt navn...og det er nå tatt bort visst, og er også blitt anmeldt. Vedkommende som har anmeldt det, er den personen som jeg brukte navnet til, denne personen har også skrevet et innlegg der h*n forklarer at forholdene er nå anmeldt og at h*n har ip-adressen til datamskinen det er skrevet fra...

Kan dette stemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han er dyktig på data så kan han nok det!

Men hvorfor i alle dager bruker du en annens navn?

Du vet vel det at det er ulovelig?

Det er identitets tyveri og kan bli straffet ganske så hardt.

Skrevet

Ja, det kan stemme. Politiet kan be om loggene fra nettselskapet, og finne ut hvilken abonnent som brukte denne IPen på det gjeldende tidspunktet. Det lønner seg ikke å utgi seg for å være noen andre, selv om det "bare" er på nettet.

(I praksis vil nok saken bli henlagt, hvis innlegget var uskyldig)

Skrevet

Om han er dyktig på data så kan han nok det!

Men hvorfor i alle dager bruker du en annens navn?

Du vet vel det at det er ulovelig?

Det er identitets tyveri og kan bli straffet ganske så hardt.

Det har hendt meg også - skikkelig ubehagelig og det kan Googles den dag i dag -enda siden er fjernet.

Gjest Miramax...
Skrevet

Ja, det kan stemme. Politiet kan be om loggene fra nettselskapet, og finne ut hvilken abonnent som brukte denne IPen på det gjeldende tidspunktet. Det lønner seg ikke å utgi seg for å være noen andre, selv om det "bare" er på nettet.

(I praksis vil nok saken bli henlagt, hvis innlegget var uskyldig)

Innlegget var skrevet slik at alle som leser det forstod at det bare var kødd. Det var bare brukt tisse/bæsje-humor.

Gjest Meteorix
Skrevet

Sleip gjort av deg å bruke andres navn,man kødder ikke med sånt.

Telefonabonnementet ditt har et eget ID-nummer som alltid er likt, selv om du bruker masse andre ipnr på nettet.

Det kan alltid spores tilbake til dette egne nummeret. Du er aldri trygg på nettet.

Jeg synes det er riktig at det skal anmeldes om du brukte en annens navn, det bør slås hardt ned på slik oppførsel.

Gjest Miramax...
Skrevet

Sleip gjort av deg å bruke andres navn,man kødder ikke med sånt.

Telefonabonnementet ditt har et eget ID-nummer som alltid er likt, selv om du bruker masse andre ipnr på nettet.

Det kan alltid spores tilbake til dette egne nummeret. Du er aldri trygg på nettet.

Jeg synes det er riktig at det skal anmeldes om du brukte en annens navn, det bør slås hardt ned på slik oppførsel.

Men jeg har ikke fasttelefon, og denne pc'en er ikk registrert på meg..

Gjest Meteorix
Skrevet

Men jeg har ikke fasttelefon, og denne pc'en er ikk registrert på meg..

fasttelefon spiler ingen rolle, går like greit med bredbånd.

Om tilgangen står registrert på foreldrene dine, er det sikkert lett å skjønne det er du som har vært utpå.

Bor du der?

Uansett, du har vel ikke tenkt å dytte skylda over på andre?

Det blir ikke noen stor sak av dette, men jeg tror husstanden vil få et brev med info om anmeldelsen, og så blir den sannsynligvis henlagt.

Håper jeg ikke til forveksling valgte for likt nick som deg nå :)

Skrevet

Det har hendt meg også - skikkelig ubehagelig og det kan Googles den dag i dag -enda siden er fjernet.

Ja kan tenke meg at det er ubehagelig ja:S

men det er direkte feigt og ikke minst umoralsk å bruke andres navn uansett hvor morsom Miramax mente h*n var..

Gjest Meteorix
Skrevet

Hva mener du med at det kan googles den dag i dag, _selv_ om sida er fjernet?

Fra uerfaren googler!

Skrevet

Hva mener du med at det kan googles den dag i dag, _selv_ om sida er fjernet?

Fra uerfaren googler!

jeg mener at den kommer opp likevel, men er ikke linket lenger til hovedsidene. Ikke gøy når noen skal Google meg og så finner sånt tull som jeg aldri har skrevet.

Skrevet

Du fortjener å bli anmeldt når du er så utrolig IDIOT at du bruker en annens navn.

Skrevet

Mest sannsynlig, med mindre det er snakk om alvorlig injurierende opplysninger/uttalelser, ellers straffbare forholdt etc., så blir det ikke gjort noe med en slik anmeldelse.

"......................................."

Gjest Miramax...
Skrevet

Mest sannsynlig, med mindre det er snakk om alvorlig injurierende opplysninger/uttalelser, ellers straffbare forholdt etc., så blir det ikke gjort noe med en slik anmeldelse.

"......................................."

Det var kun et tulleinnlegg der jeg skrev noe som om at bloggeren "måtte lære meg å hoppe fra ti-meteren med raketter i hendene, og at jeg hadde den ekte gullringen fra ringenes herre... og sugerør fra mc.donalds..."

ikke noe værre enn det altså...

og det var skrevet på en barnslig måte slik at de som evt leste det forstod at det ikke var vedkommende som jeg hadde skrevet at jeg var.

Skrevet

Det var kun et tulleinnlegg der jeg skrev noe som om at bloggeren "måtte lære meg å hoppe fra ti-meteren med raketter i hendene, og at jeg hadde den ekte gullringen fra ringenes herre... og sugerør fra mc.donalds..."

og det var skrevet på en barnslig måte slik at de som evt leste det forstod at det ikke var vedkommende som jeg hadde skrevet at jeg var.

Wow! Hva fikk deg til å skrive noe sånn?

Skrevet

Men - veldig viktig: Sa du ifra umiddelbart at det var du, og ikke vedkommende?

"......................................"

Gjest Miramax...
Skrevet

Men - veldig viktig: Sa du ifra umiddelbart at det var du, og ikke vedkommende?

"......................................"

Veldig dumt av meg altså.. jeg skjønner det, men det har stått så mye annet rart i den bloggen der. Folk som banner og rakker ned på han som skriver bloggen og er skikkelig stygge med ham. rart at det var liksom mitt innlegg som ble fjerna. Er flere andre innlegg som er fjernet også.

Vel.. vedkommende som påstår h*n har anmeldt det påstår også at h*n har den ekte ringen fra ringenes herre hjemme i huset sitt. H*n har også svindlet mange penger fra folk i byen og har derfor ligget lavt fordi personen er redd folk. Personen er også veldig dårlig likt av befolknongen generellt, var derfor jeg skulle være litt morsom :/

men men.. jeg forstår hva gale jeg har gjort altså :(

Skrevet

Veldig dumt av meg altså.. jeg skjønner det, men det har stått så mye annet rart i den bloggen der. Folk som banner og rakker ned på han som skriver bloggen og er skikkelig stygge med ham. rart at det var liksom mitt innlegg som ble fjerna. Er flere andre innlegg som er fjernet også.

Vel.. vedkommende som påstår h*n har anmeldt det påstår også at h*n har den ekte ringen fra ringenes herre hjemme i huset sitt. H*n har også svindlet mange penger fra folk i byen og har derfor ligget lavt fordi personen er redd folk. Personen er også veldig dårlig likt av befolknongen generellt, var derfor jeg skulle være litt morsom :/

men men.. jeg forstår hva gale jeg har gjort altså :(

Vel. Som sagt er det tvilsomt om det blir noe ut av en slik anmeldelse. Så lenge det bare er barnslig tullpreik, og ikke noe ordentlig injurierende, så kan jeg nesten garantere at politiet ikke vil kaste bort tid på det. _Hvis_ det faktisk er anmeldt - er du sikker på at ikke fyren lyver?

"....................................."

Gjest Miramax...
Skrevet

Vel. Som sagt er det tvilsomt om det blir noe ut av en slik anmeldelse. Så lenge det bare er barnslig tullpreik, og ikke noe ordentlig injurierende, så kan jeg nesten garantere at politiet ikke vil kaste bort tid på det. _Hvis_ det faktisk er anmeldt - er du sikker på at ikke fyren lyver?

"....................................."

For å være helt ærlig så kan det tenkes at h*n lyver, når h*an lyver om så mye annet også. Mulig h*n gjør det for å skremme. For innlegget var ytterst spøkefullt og bare barnemat i forhold til andre ting som står/har stått der. Det er andre som har skrevet om h*n i sine egne innlegg og sammenlignet vedkommende med personen som faktisk skriver selve bloggen. Sier at de er av samme ulla og at de kan slå seg sammen fordi de ikke har et liv noen av dem likevel og slikt...

Derfor jeg ble litt overraska kan du si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...