Gjest Anmeldelse Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Om en person misbruker vår nett-tilgang (snoker, hacker eller hva det kalles), får ut personlige opplysninger og sladrer videre om dette, er det da ulovlig? Kan det anmeldes om det finnes beviser? Bare lurer av nysgjerrighet. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Det er ulovlig å kan anmeldes ja. Men om det vil hjelpe er et helt annet spørsmål. 0 Siter
Gjest pjdgsad Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Det er ulovlig å kan anmeldes ja. Men om det vil hjelpe er et helt annet spørsmål. Hvor vanlig er slik kriminell aktivitet? 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Hvor vanlig er slik kriminell aktivitet? Hvor mange som snoker på andres Pc'er? Sikkert veldig mange. 0 Siter
Gjest ønsket venner Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Hvor mange som snoker på andres Pc'er? Sikkert veldig mange. er det noe man kan gjøre for å beskytte seg mot snoking? 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 er det noe man kan gjøre for å beskytte seg mot snoking? Ja, en rekke ting. Mot eksterne angrep først og fremst en firewall, i tilegg til et oppdatert antivirusprogram. Er det snakk om folk som har tilgang til din PC i huset er det jo en selvfølge at den må passordbeskyttes. 0 Siter
Gjest ønsket venner Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Ja, en rekke ting. Mot eksterne angrep først og fremst en firewall, i tilegg til et oppdatert antivirusprogram. Er det snakk om folk som har tilgang til din PC i huset er det jo en selvfølge at den må passordbeskyttes. takk! 0 Siter
Gjest Anmeldelse Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Hvor mange som snoker på andres Pc'er? Sikkert veldig mange. Jeg har hatt en del slike innbrudd på pc-n her, og har hatt en som jobber med pc til å kikke på det. Via det fant vi ut ip-nr til de som har vært innpå. Kan jeg be telefonselskap om å få vite hvem som brukte disse ip-ene da det skjedde om å utlevere navnene til de som eier abonnementet, eller trengs politigodkjenning først? Vil veldig gjerne rydde opp i dette, fordi det gjelder litt personlige opplysninger (ikke superhemmelige, men private). 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Jeg har hatt en del slike innbrudd på pc-n her, og har hatt en som jobber med pc til å kikke på det. Via det fant vi ut ip-nr til de som har vært innpå. Kan jeg be telefonselskap om å få vite hvem som brukte disse ip-ene da det skjedde om å utlevere navnene til de som eier abonnementet, eller trengs politigodkjenning først? Vil veldig gjerne rydde opp i dette, fordi det gjelder litt personlige opplysninger (ikke superhemmelige, men private). Internetleverandørene utleverer bare slike opplysninger til politiet, så eneste sjans er å gå veien om dem. 0 Siter
Gjest dfljmdf Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Hvor mange som snoker på andres Pc'er? Sikkert veldig mange. Hvordan slår jeg av fildeling? 0 Siter
Gjest ønsket venner Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Ja, en rekke ting. Mot eksterne angrep først og fremst en firewall, i tilegg til et oppdatert antivirusprogram. Er det snakk om folk som har tilgang til din PC i huset er det jo en selvfølge at den må passordbeskyttes. hei,du som vet alt:) når man har hotmail-adr,registrert på et oppdiktet navn, er det da helt sikkert å bruke uten at mottager greier å finne ut hvem du er.(da tenker jeg på både mail og chat) på forhånd takk(du vet du burde fått betalt for dette?) 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 hei,du som vet alt:) når man har hotmail-adr,registrert på et oppdiktet navn, er det da helt sikkert å bruke uten at mottager greier å finne ut hvem du er.(da tenker jeg på både mail og chat) på forhånd takk(du vet du burde fått betalt for dette?) Samme som over. Ip-adressen kan spores via headeren i en mail sendt med hotmail, og dermed finnes av politiet. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Hvordan slår jeg av fildeling? Høyreklikk på en stasjon i Min datamaskin, velg Egenskaper, så deling, og deaktiver det der. 0 Siter
Gjest ønsket venner Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Hvordan slår jeg av fildeling? hvorfor er det viktig å slå av fildeling? på forhånd takk for svar 0 Siter
Prozak Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Mener du at noen surfer på deres trådløse forbindelse, eller at noen bryter seg inn på pc-en deres og får tak i sensitive data? Sistnevnte er mer alvorlig, da det er innbrudd. Å dokumentere det, og så bevise det (med tanke på at vedkommende bør ha skjult sporene etter seg hvis h*n har en halv hjerne), er selvsagt en annen sak. "......................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 hei,du som vet alt:) når man har hotmail-adr,registrert på et oppdiktet navn, er det da helt sikkert å bruke uten at mottager greier å finne ut hvem du er.(da tenker jeg på både mail og chat) på forhånd takk(du vet du burde fått betalt for dette?) *LOL* Morsk er da langtfra noen data, it- eller sikkerhetsekspert. Dette er allmennkunnskaper :-) "........................................" 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 *LOL* Morsk er da langtfra noen data, it- eller sikkerhetsekspert. Dette er allmennkunnskaper :-) "........................................" Så..så, Stalker-ass. Uavhengig av kunnskaper fortjener ihvertfall denne personen hyggelige svar, i motsetning til deg som utelukkende bør ha ei spyklyse i fleisen. 0 Siter
Gjest Hvilken stasjon? Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Høyreklikk på en stasjon i Min datamaskin, velg Egenskaper, så deling, og deaktiver det der. Demme meg skjønner ikke hvilken stasjon jeg skal trykke på Lønner det seg å slå av fjernstyring også? (at andre dataer kan styre min) 0 Siter
Gjest Hvilken stasjon? Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Demme meg skjønner ikke hvilken stasjon jeg skal trykke på Lønner det seg å slå av fjernstyring også? (at andre dataer kan styre min) Dumme meg, skulle det stå! 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 4. august 2006 Skrevet 4. august 2006 Demme meg skjønner ikke hvilken stasjon jeg skal trykke på Lønner det seg å slå av fjernstyring også? (at andre dataer kan styre min) Stasjon er f.eks C: som er der operativsystemet ligger på hardisken. Du finner den i Min datamaskin eller i Windows Utforsker. Fjernstyring bør stå av, ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.