Gå til innhold

er dette kleggbitt

Anbefalte innlegg

Gjest rosa rugosa

bor 100 meter fra ferskvann, og vi har hatt finvær. satt ute hjemme i dag og ble stukket i lysken. sviende brennende følelse. som vedvarer lenge. klør ikke. bare brenner. men ser en hoven hvit høyning med et rødt stikkehull i, og en gill rødme som brer seg på et større område. tok allergitablett, og rødmen hevelsen gikk raskt tilbake, men svifølelsen og stikkingen varer. får litt kuldegysning og sånn. noen timer senere var jeg ved vannet med barna. og noe stikker meg igjen, noe som kom under kjolen, men fikk ikke sett dyret. samme type bitt, samme og litt hissigere reaksjon. på magen denne gang. har ikke sett kleggen der oppe, nok av kvaks og humle og mygg. kjenner noen denne karakteristikken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240703-er-dette-kleggbitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klegg ser man. Den surrer rundt, og stikker så du kjenner det. Etterpå svir og brenner og klør det.

Det eneste insektet jeg vet om som sniker seg innunder klær, eller i hårfestet og bak ørene, er knott. Så liten at den nesten er usynlig. Den klør mer enn den svir, men om du reagerer allergisk, kan det vel hende det svir.

Flått ville blitt sittende der lenge, så den ville du ha sett.

Prøv med Eurax (kløstillende salve) og fortsett med allergitablettene dine. Det ville i alle fall jeg ha gjort. Jeg er full av svære, sviende stikk i dag, jeg tror det er mygg!

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240703-er-dette-kleggbitt/#findComment-1861219
Del på andre sider

Gjest rosa rugosa

Klegg ser man. Den surrer rundt, og stikker så du kjenner det. Etterpå svir og brenner og klør det.

Det eneste insektet jeg vet om som sniker seg innunder klær, eller i hårfestet og bak ørene, er knott. Så liten at den nesten er usynlig. Den klør mer enn den svir, men om du reagerer allergisk, kan det vel hende det svir.

Flått ville blitt sittende der lenge, så den ville du ha sett.

Prøv med Eurax (kløstillende salve) og fortsett med allergitablettene dine. Det ville i alle fall jeg ha gjort. Jeg er full av svære, sviende stikk i dag, jeg tror det er mygg!

:)

takk for råd.

har nå funnet ut at det ikke er klegg, men to tilfeldige uhell med den ellers fredelige humla. hevelse, sviing og rødme forsvinner raskere enn andre stikk ( ikke vedvarende over dager som hos mygg, knott og veps) men det brenner bokstavelig talt som f...

uansett TO humlestikk/brenn på 41 år er ikke noe å klage over. jeg er så fornøyd med at det ikke er klegg, som jeg minnes med gru fra fjellet i barndommen. og jeg slutter meg til hatet mot kleggen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240703-er-dette-kleggbitt/#findComment-1861230
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...