Prozak Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Nærmere bestemt, folk der hvor jeg vokste opp. Etter at jeg for 5-6 år siden tok opp kontakt med en jeg gikk på skole sammen med der hvor jeg vokste opp i tenårene, så har det vært en jevn rekke med folk som har lagt på røret. Noen har blitt drept, men langt på vei de fleste har dauet av overdoser. Nå fikk jeg nylig høre at en hadde hengt seg - han ble funnet dinglende et par uker etter at han plutselig forsvant. Dette er folk som alle var mellom 24 og 34 når de la på røret, og vi snakker om et antall man trenger to hender for å telle, og alle var folk jeg kjente. Kanskje bra jeg flyttet derfra? "......................................." 0 Siter
flisa Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Ja, gubben forteller om et sted på en strekning på 2 km hvor 5 ulike menn har skutt seg....mulig det STEDET... 0 Siter
Gjest Baderen Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 De som døde av overdoser og han som hengte seg, kan ha påvirket hverandre til selvmord. Den slags er dessverre "smittsomt". Da jeg var i slutten av tenårene, var det mange jeg kjente godt som prøvde å ta livet sitt. Heldigvis var det ikke så mange som lyktes. Der var det en veldig likegyldig holdning til livet i det miljøet jeg vanket. Det var sånn: "Siden han prøvde, så kan jeg også gjøre et forsøk". Jeg har flere ganger senere tenkt på hvor utrolig heldige vi var, at ikke flere strøk med... 0 Siter
Prozak Skrevet 5. august 2006 Forfatter Skrevet 5. august 2006 De som døde av overdoser og han som hengte seg, kan ha påvirket hverandre til selvmord. Den slags er dessverre "smittsomt". Da jeg var i slutten av tenårene, var det mange jeg kjente godt som prøvde å ta livet sitt. Heldigvis var det ikke så mange som lyktes. Der var det en veldig likegyldig holdning til livet i det miljøet jeg vanket. Det var sånn: "Siden han prøvde, så kan jeg også gjøre et forsøk". Jeg har flere ganger senere tenkt på hvor utrolig heldige vi var, at ikke flere strøk med... De fleste på dette stedet har faktisk ikke tatt livet av seg (direkte). Det har stort sett vært overdoser, eller så har de blitt drept. Husker spesiellt én, som forsøkte seg som torpedo, som ble funnet på et tak i gamlebyen, med bar overkropp, midt på vinteren. Politiet kalte det "ulykke" :-) "........................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 5. august 2006 Forfatter Skrevet 5. august 2006 Ja, gubben forteller om et sted på en strekning på 2 km hvor 5 ulike menn har skutt seg....mulig det STEDET... Ingen som har skutt seg der på årevis, tror jeg. Mye overdoser. "........................................." 0 Siter
Gjest Baderen Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 De fleste på dette stedet har faktisk ikke tatt livet av seg (direkte). Det har stort sett vært overdoser, eller så har de blitt drept. Husker spesiellt én, som forsøkte seg som torpedo, som ble funnet på et tak i gamlebyen, med bar overkropp, midt på vinteren. Politiet kalte det "ulykke" :-) "........................................" Tror du ikke at overdoser kan være selvmord da? Om en som bruker narkotika ønsker å ta livet av seg, så har han middelet lett tilgjengelig. 0 Siter
Prozak Skrevet 5. august 2006 Forfatter Skrevet 5. august 2006 Tror du ikke at overdoser kan være selvmord da? Om en som bruker narkotika ønsker å ta livet av seg, så har han middelet lett tilgjengelig. Jo, det er klart de kan. Men de fleste overdoser er nok ikke bevisst selvmord. "......................................" 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Bare tilfeldigheter,tror jeg. Enten har man det i seg eller så har man det ikke. Et år lå hjembygda mi på toppen av selvmordsstatistikken. Dette var nok helt tilfeldig. Et perfekt sted å vokse opp, synes jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.