Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en mann på 23 år som har oppdaget små ujevnheter på høyre testikkel. Dette er ikke så lett å forklare men på siden og under på testikkelen så er det et par punkter som er ujevne i forhold til resten av testikkelen. De er veldig lett å kjenne og er ikke vonde å ta på og testikkelen i seg selv er ikke hard.

Jeg har vært hos lege for noen år tilbake til sjekk uten at det var noen ting.

Ble da fortalt litt om bitestikkler, hvordan de er og hvor de befinner seg og at det altid er ujevn overflate bak og oppover der som bitestikkelen befinner seg.

Disse punktene jeg mener er ikke altid like lett å finne så det virker som at de kommer å går men, siden de er litt hardere enn selve testikkelen så er jeg blitt litt engstlig for kreft.

Etter mitt legebesøk så har jeg holdt et godt øye med testikklene og jeg har ikke oppdaget noe nytt for utenom disse ujevnhetene som komme og går.

Jeg hadde testikkelbrokk som 7åring men hvem testikkel det var husker jeg ikke. Det ble da ikke foretatt noen opperasjon siden det var en lett brokk som trakk seg tilbake etter kort tid.

Utover dette så føler jeg meg ganske frisk og er lite syk. Jeg vet ikke hvordan kroppen reagere når det er kreft på fære heller. Noen dager så er testikklene litt mer ømme enn vanlig men det er vel bare sånn det er og hvis jeg da i tillegg kjenner smerter i ryggen tenker jeg spredning med en gang. Har fått skrekken for dette.

Uansett så jeg vil komme til å ta en tur til legen i nærmeste fremtid, jeg ville bare spørre her først siden det ikke koster så mye.

Dette ble mye på en gang men hvis du vil ta deg tid til å gå igjennom dette og gi meg et svar, ville jeg satt veldig stor pris på. Takk

Mvh En litt engstlig mann 23år

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er ikke lett å stille "fjerndiagnose". Man kan risikere å bagatelisere en tilstand som er alvorlig, eller omvendt. Etter din beskrivelse virker ikke at det er noe alvorlig tilstand. Hvis jeg opfatter riktig oppdaget du dette ganske tilfeldig, og det er ikke noe som du tidligere ikke hadde og nå er det noe som vokser. Jeg tror slike ting finner de fleste av oss hvis vi kjenner godt etter og undersøker oss selv grundig. Har du fått tankene på at det kan være noe der blir det omtrent umulig å bli kvitt. Jeg tror ikke det er noe, men du blir neppe kvitt dine tanker bare fordi jeg tror. Jeg vil derfor anbefale at du får undersøkt dette hos en lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...