Gjest husmoren milde Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Han var ute i går og sitter ved pc'en som vanlig. Jeg har ting å gjøre både inne og ute, og ting han aldri får gjort må jeg begynne på. *frustrert* Alt er så enveis her i huset! Jeg ønsker ikke at alle hans oppgaver også skal ligge på meg! Hvordan får jeg ham til å gjøre noe? Jeg begynner å lure på hvor lenge jeg orker dette her. Sex er også noe jeg savner. 0 Siter
Gjest Eleya Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Jeg aner ikke jeg..Kanskje streike. Lag et stort skilt der du skriver at du er på streik :op Eller hva med å ta det opp med han. At hvis han ikke skjerper seg og hjelper til, så går det bare en vei. Og det er jo sant og det. Har lest om flere forholder som har gått under pga at mannen i forholdet var lat og ikke gjorde noe. Uansett hva du gjør, så ønsker jeg deg lykke til. Av og til må mannfolka ha et spark bak ;o) 0 Siter
Åsemor Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Jeg har skrevet det før, men sier det gjerne igjen. IKKE GJØR HANS OPPGAVER! Ha klare linjer for hva som er DINE oppgaver og HANS oppgaver. Hans oppgaver må du ALDRI legge deg opp i, eller kapitulere å gjøre for han. Aldri! Selv om det tar en ukes tid lenger enn om du ville gjort det, så la han gjøre det i sitt eget tempo. Så går det jo å an å minne han på det en 10-20 ganger i løpet av en dag da. Jeg har tro på at det er det eneste som fungerer for svært svært mange mannfolk. Det er lett å tenke at "hvis jeg bare utsetter det litt, så tar kona det..." og da bekrefter dere jo bare det når dere gjør det. 0 Siter
Gjest husmoren milde Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Jeg har skrevet det før, men sier det gjerne igjen. IKKE GJØR HANS OPPGAVER! Ha klare linjer for hva som er DINE oppgaver og HANS oppgaver. Hans oppgaver må du ALDRI legge deg opp i, eller kapitulere å gjøre for han. Aldri! Selv om det tar en ukes tid lenger enn om du ville gjort det, så la han gjøre det i sitt eget tempo. Så går det jo å an å minne han på det en 10-20 ganger i løpet av en dag da. Jeg har tro på at det er det eneste som fungerer for svært svært mange mannfolk. Det er lett å tenke at "hvis jeg bare utsetter det litt, så tar kona det..." og da bekrefter dere jo bare det når dere gjør det. Noen ting skulle vært gjort for to år siden. 0 Siter
Gjest husmoren milde Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Jeg aner ikke jeg..Kanskje streike. Lag et stort skilt der du skriver at du er på streik :op Eller hva med å ta det opp med han. At hvis han ikke skjerper seg og hjelper til, så går det bare en vei. Og det er jo sant og det. Har lest om flere forholder som har gått under pga at mannen i forholdet var lat og ikke gjorde noe. Uansett hva du gjør, så ønsker jeg deg lykke til. Av og til må mannfolka ha et spark bak ;o) Takk. Jeg har prøvd! 0 Siter
Åsemor Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Noen ting skulle vært gjort for to år siden. Skriv det opp på en liste som du henger på kjøleskapet og be han om å stryke ut etter hvert som han blir ferdig. Når han er ferdig med alle tingene på lista så kan han få lov til å spille på pcen igjen. 0 Siter
Gjest husmoren milde Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Skriv det opp på en liste som du henger på kjøleskapet og be han om å stryke ut etter hvert som han blir ferdig. Når han er ferdig med alle tingene på lista så kan han få lov til å spille på pcen igjen. Jeg har prøvd med en liste, men han leste ikke gjennom den en gang. Han klarer seg ikke en dag uten pc'en. Tusen takk for svar. 0 Siter
Gjest girl with no name Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Takk. Jeg har prøvd! Du må boikotte de tinga som betyr noe for han, hvis ikke han stiller opp for å gjøre sin del av husarbeidet. Elsker han middag, men du kan unnvære det, så slutter du å lage middag. Si at han kan gjøre det selv. Du er da ikke kokken hans. Slutt å være dumsnill! Lar du deg utnytte, så BLIR du utnyttet. Av han og alle andre. 0 Siter
Åsemor Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Jeg har prøvd med en liste, men han leste ikke gjennom den en gang. Han klarer seg ikke en dag uten pc'en. Tusen takk for svar. Så ta fra han pcen da, sånn at han ikke har mulighet til å bruke den. Når det har gått så langt er du nødt til å være streng og sette hardt mot hardt. Hvis du ikke får til det, så har jeg ingen gode råd. Det funker sjelden å kosemose mens man sier at de må rydde hagen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Jeg har prøvd med en liste, men han leste ikke gjennom den en gang. Han klarer seg ikke en dag uten pc'en. Tusen takk for svar. Gjem noen viktige kabler for ham så han ikke får brukt pc'n og si at han får dem tilbake når det og det er gjort. Hvis han blir sur så forklar ham at dette er den eneste måten å få ting til å bli gjort på. 0 Siter
Femma Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Jeg har prøvd med en liste, men han leste ikke gjennom den en gang. Han klarer seg ikke en dag uten pc'en. Tusen takk for svar. Send det på mail. ;-) Eller som en annen sa i tråden her, gå til streik. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Skriv det opp på en liste som du henger på kjøleskapet og be han om å stryke ut etter hvert som han blir ferdig. Når han er ferdig med alle tingene på lista så kan han få lov til å spille på pcen igjen. ...Etter fem kryss får han en klistremerkestjerne i boka ;-) Hvorfor har ikke menn like mye ansvar for hjemmet? Hvorfor faller alt på damen i huset? Må vel være fordi vi ofte har lavere terskel for hva som er levelig? Enig med ditt forslag: skriv opp liste over oppgavefordeling, og aldri gjør mannens oppgaver! 0 Siter
Gjest horribelt Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 ...Etter fem kryss får han en klistremerkestjerne i boka ;-) Hvorfor har ikke menn like mye ansvar for hjemmet? Hvorfor faller alt på damen i huset? Må vel være fordi vi ofte har lavere terskel for hva som er levelig? Enig med ditt forslag: skriv opp liste over oppgavefordeling, og aldri gjør mannens oppgaver! ved at damene tar på seg alt ansvaret, ser sønnenen dette og tror at det er sånn det skal være. dette mønsteret tar han med seg til sin nye mamma (ektemake) 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Som andre skriver her, ta vekk en kabel fra pc'n hans. Eller kutt internettlinja. Alternativt; ta ut sikringen for den delen av huset han har pc'n i, og si at du setter den inn igjen når han har fullført alle oppgavene han skal gjøre. 0 Siter
Gjest Sommersola Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Det finnes mange unge, kjekke gutter som tar vikarjobber som hagearbeid osv. 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Du må boikotte de tinga som betyr noe for han, hvis ikke han stiller opp for å gjøre sin del av husarbeidet. Elsker han middag, men du kan unnvære det, så slutter du å lage middag. Si at han kan gjøre det selv. Du er da ikke kokken hans. Slutt å være dumsnill! Lar du deg utnytte, så BLIR du utnyttet. Av han og alle andre. Herregud... Skal ekteskap være en krig, eller? Snakke sammen og familiterapi ville jeg foreslått. Eventuelt brudd. En mann som ikke har skjønt tegninga på to år, vil ikke skjønne den om han får oppgaveliste tatovert speilvendt i panna en gang. Med mindre man kan snakke sammen og vise forståelse. Min mann stakk, fordi han ikke greide å si fra at mine krav ble for store for han. Så da var det enkleste løsning for han. Kommunikasjon er viktig! 0 Siter
Gjest soljenta_83 Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Er det sønnen din dette her eller? Utrolig hvis noen holder ut med sånne mannfolk om det er gubben din.. 0 Siter
Gjest husmoren milde Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Er det sønnen din dette her eller? Utrolig hvis noen holder ut med sånne mannfolk om det er gubben din.. Det er mannen min, og jeg orker snart ikke mer. 0 Siter
Gjest husmoren milde Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 ...Etter fem kryss får han en klistremerkestjerne i boka ;-) Hvorfor har ikke menn like mye ansvar for hjemmet? Hvorfor faller alt på damen i huset? Må vel være fordi vi ofte har lavere terskel for hva som er levelig? Enig med ditt forslag: skriv opp liste over oppgavefordeling, og aldri gjør mannens oppgaver! Jeg har prøvd men det blir ikke gjort, så i siste ende blir det meg som må trø til. Hvorfor er det slik at kvinnen føler ansvar for at ting blir gjort og avtaler holdt? Jeg er lei av å måtte tenke på ALT. 0 Siter
Gjest husmoren milde Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Herregud... Skal ekteskap være en krig, eller? Snakke sammen og familiterapi ville jeg foreslått. Eventuelt brudd. En mann som ikke har skjønt tegninga på to år, vil ikke skjønne den om han får oppgaveliste tatovert speilvendt i panna en gang. Med mindre man kan snakke sammen og vise forståelse. Min mann stakk, fordi han ikke greide å si fra at mine krav ble for store for han. Så da var det enkleste løsning for han. Kommunikasjon er viktig! Hvilke krav var det han ikke klarte? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.