Gjest girl with no name Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Herregud... Skal ekteskap være en krig, eller? Snakke sammen og familiterapi ville jeg foreslått. Eventuelt brudd. En mann som ikke har skjønt tegninga på to år, vil ikke skjønne den om han får oppgaveliste tatovert speilvendt i panna en gang. Med mindre man kan snakke sammen og vise forståelse. Min mann stakk, fordi han ikke greide å si fra at mine krav ble for store for han. Så da var det enkleste løsning for han. Kommunikasjon er viktig! Det er ikke alle som kan kommunisere på normal måte, vet du! Da må en prøve 'rare' kommunikasjonsformer ala boikott og slikt. Selv om en bor med teite mannfol, er det utrolig hvor mange kvinner som allikevel velger å bo med de. Økonomi og sosialt liv spiller vel inn. Ikke alle er så sterke som deg, da trenger de råd for å takle disse selsomme mannfolka! 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Hvilke krav var det han ikke klarte? Tja... Krav og krav. Vanlig respekt for hverandre vil jeg kalle det. Si fra når man kommer en time forsinket til en avtale f.eks... Det ligger selvsagt mer i bunn for at forholdet røyk, men det er ikke pga mine krav, som jeg i og for seg mener ikke er noen krav... Jeg orker ikke komme mer inn på dybden i dette. Det blir for personlig. 0 Siter
Gjest batteri Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Er det sønnen din dette her eller? Utrolig hvis noen holder ut med sånne mannfolk om det er gubben din.. ja, håper inderlig ikke at det er sønnen hun savner sex med... 0 Siter
Gjest mer kos Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 da nytter ikke det gamle trikset med sex-nekt,da;) har han bestandig vært slik,eller har det kommet med årene? 0 Siter
used-to-be-molli Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Jeg har skrevet det før, men sier det gjerne igjen. IKKE GJØR HANS OPPGAVER! Ha klare linjer for hva som er DINE oppgaver og HANS oppgaver. Hans oppgaver må du ALDRI legge deg opp i, eller kapitulere å gjøre for han. Aldri! Selv om det tar en ukes tid lenger enn om du ville gjort det, så la han gjøre det i sitt eget tempo. Så går det jo å an å minne han på det en 10-20 ganger i løpet av en dag da. Jeg har tro på at det er det eneste som fungerer for svært svært mange mannfolk. Det er lett å tenke at "hvis jeg bare utsetter det litt, så tar kona det..." og da bekrefter dere jo bare det når dere gjør det. Enig med Åsemor... den fella har jeg selv gått i mange, mange ganger. Rett og slett fordi jeg blir lei av å vente på at han skal få ut fingeren og gjøre det. Men èn husarbeids-oppgave har jeg greid å fastholde prinsippet på, så jeg tar aldri og rydder kjøkkenbenken for skitten oppvask, og tar ikke ut og inn av oppvaskmaskinen. Det er _hans_ jobb, og samme søren hvor j... det ser ut der, så lar jeg det stå (selv om jeg skjærer tenner av å se på det). Tar jeg det èn gang, så er det gjort... Da venter han glatt på at jeg gjør det neste gang også. Det har jeg nemlig lært av andre ting... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.