Gjest GA Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Hvordan ser man forskjell (hvis det er mulig) på hann og hunn når kattungene er bare 3 uker gamle? Kikket på et kull i går, men både eieren og vi var litt usikker på om den ungen vi likte best var hann eller hunn. Vi vil helst ha hannkatt, fordi jeg er litt redd for å bli allergisk mot katt (også) og kastrerte hannkatter visstnok er "mildest"! 0 Siter
Prozak Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 http://www.thepetcenter.com/exa/kitx.html Har forøvrig aldri hørt at katrerte hankatter skal være mer allergivennlige... "..................................." 0 Siter
asterix Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 En ser jo lett forskjell på hunkatter og hankatter ved å studere dem bak uansett hvor små de er da. Ikke særlig erfarne katteiere noen av dere antar jeg? ;-) 0 Siter
Prozak Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 En ser jo lett forskjell på hunkatter og hankatter ved å studere dem bak uansett hvor små de er da. Ikke særlig erfarne katteiere noen av dere antar jeg? ;-) Tullete utsagn. Nei, faktisk - de små nok, så skal man ha litt greie på det for å se det helt sikkert i alle tilfeller. ".........................................." 0 Siter
asterix Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Tullete utsagn. Nei, faktisk - de små nok, så skal man ha litt greie på det for å se det helt sikkert i alle tilfeller. ".........................................." Javel? Har for min del aldri hatt problemer med å se forskjell i hvertfall. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 http://www.thepetcenter.com/exa/kitx.html Har forøvrig aldri hørt at katrerte hankatter skal være mer allergivennlige... "..................................." Det hadde ikke jeg heller hørt før, men det er jo lov å prøve. Leste det et eller annet sted. Takk for link! 0 Siter
Gjest GA Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 En ser jo lett forskjell på hunkatter og hankatter ved å studere dem bak uansett hvor små de er da. Ikke særlig erfarne katteiere noen av dere antar jeg? ;-) Nei, jeg har aldri hatt bruk for å kjønnsbestemme katter før. Har ikke hatt katt siden jeg bodde hjemme hos foreldrene mine, og den katta visste jeg jo hva var :-) 0 Siter
Gjest slik gjør man Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 En ser jo lett forskjell på hunkatter og hankatter ved å studere dem bak uansett hvor små de er da. Ikke særlig erfarne katteiere noen av dere antar jeg? ;-) Det kan faktisk være ganske vanskelig å se på små kattunger, fordi testiklene ikke er utviklet, man ser bare to små hull/prikker (anus + urinleder). Men hvis man ser på to (av ulikt kjønn) ved siden av hverandre, er det lettere å se. Man ser to små hull, men hos hunkattungene er hullene tettere sammen enn hos hannkattungene. 0 Siter
cecily Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 En ser jo lett forskjell på hunkatter og hankatter ved å studere dem bak uansett hvor små de er da. Ikke særlig erfarne katteiere noen av dere antar jeg? ;-) Det er faktisk ikke fullt så lett når de er bittesmå. 0 Siter
Gjest Katthult Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 http://www.thepetcenter.com/exa/kitx.html Har forøvrig aldri hørt at katrerte hankatter skal være mer allergivennlige... "..................................." Det er lett å se forskjell med det blotte øyet, selv når kattungene er tre uker. Den linken synes jeg viste dårlige bilder. Er det hunnkatt ser du en strek som på menneskehoer, er det hannkatt er det bare en prikk (knappenålshull) 0 Siter
Prozak Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Det er lett å se forskjell med det blotte øyet, selv når kattungene er tre uker. Den linken synes jeg viste dårlige bilder. Er det hunnkatt ser du en strek som på menneskehoer, er det hannkatt er det bare en prikk (knappenålshull) Jada. Det er at det ofte er folk som spør om dette, og at man forsøker å forklare dem det - det er jo bare tull, fordi du sier at at det er så lett å si. Jepp. "........................................" 0 Siter
Gjest Katthult Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Jada. Det er at det ofte er folk som spør om dette, og at man forsøker å forklare dem det - det er jo bare tull, fordi du sier at at det er så lett å si. Jepp. "........................................" Det er kjempelett å se forskjell. Jeg kan ikke noe råd for at det finnes så många dumme følk! ;p 0 Siter
Prozak Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Det er kjempelett å se forskjell. Jeg kan ikke noe råd for at det finnes så många dumme følk! ;p Jepp. "................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Vis dem et speil, kvinnfolk elsker speil. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.