Snacky1365380698 Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 http://n24.no/naeringsliv/article1411353.ece 0 Siter
Gjest minst 20 år for sent Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Ja vi har ventet lenge. 0 Siter
Gjest pluss minus Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 herre min hatt altså!! for en teit verden vi lever i! 0 Siter
Gjest pluss minus Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Ja vi har ventet lenge. så du er enig e i dette altså? 0 Siter
Osiris Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Jeg hater tobakksrøyk, men jeg hater ikke røykere og dette er å gå alt for langt. Hovedsaken er jo at man har et røykfritt arbeidsmiljø og hva folk gjør på fritida bør ikke en arbeidsgiver ha noe med. Dustete forslag, som så mye annet fra EU. 0 Siter
Prozak Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Og det finnes fortsatt folk her til lands som mener at EU er en god idé? ".........................................." 0 Siter
Osiris Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Og det finnes fortsatt folk her til lands som mener at EU er en god idé? ".........................................." "Og det finnes fortsatt folk her til lands som mener at EU er en god idé?" Akkurat det syns jeg er er noe av det merkeligste med det norske folket 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Og det finnes fortsatt folk her til lands som mener at EU er en god idé? ".........................................." Uopplyst som vanlig. Folk er forlengst nektet å røyke i arbeidstida på en hel drøss norske arbeidsplasser, som et av de første land i verden. 0 Siter
Prozak Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 "Og det finnes fortsatt folk her til lands som mener at EU er en god idé?" Akkurat det syns jeg er er noe av det merkeligste med det norske folket I EU ville vi nok måtte gi slipp på en del av de tingene vi ser på som selvfølgelig rettigheter, lover mot diskriminering etc., ja. "......................................" 0 Siter
Osiris Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Uopplyst som vanlig. Folk er forlengst nektet å røyke i arbeidstida på en hel drøss norske arbeidsplasser, som et av de første land i verden. Her dreide det seg om å nekte røykere jobb, ikke om å nekte røykere å røyke på jobb. Det er ikke diskriminering ble det svart fra EU-hold.Les hele artikkelen. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Her dreide det seg om å nekte røykere jobb, ikke om å nekte røykere å røyke på jobb. Det er ikke diskriminering ble det svart fra EU-hold.Les hele artikkelen. Så det ja, men hva er egentlig den store forskjellen? Dessuten har det vært vanlig mange steder lenge å spørre om folk røyker på ansettelsesintevju, og deskvalifisere dem som gjør det, helt uavhengig av om dette er lovfestet eller ei. 0 Siter
Osiris Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Så det ja, men hva er egentlig den store forskjellen? Dessuten har det vært vanlig mange steder lenge å spørre om folk røyker på ansettelsesintevju, og deskvalifisere dem som gjør det, helt uavhengig av om dette er lovfestet eller ei. Jeg syns det er en meget stor forskjell når en EU-kommisjonær sier at dette er lovlig. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Jeg syns det er en meget stor forskjell når en EU-kommisjonær sier at dette er lovlig. Så du tror utfallet ville blitt annerledes hvis noen hadde kjørt en slik sak for norsk rett? 0 Siter
Osiris Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Så du tror utfallet ville blitt annerledes hvis noen hadde kjørt en slik sak for norsk rett? Ja det tror jeg faktisk det ville ha blitt, iallefall før denne EU-kommisæren kom med sine utsagn. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Ja det tror jeg faktisk det ville ha blitt, iallefall før denne EU-kommisæren kom med sine utsagn. Da tror vi forskjellig. For øvrig syns jeg det er verre når folk som ble ansatt som røykere, med den last det nå engang er nektes dette i ettertid, slik det nå praktiseres i Norge. Røyking er som en narkoman avhengighet og ikke noe man bare kan "velge" eller "vedta" bort at folk skal gjøre i de 8 timene man er på jobb. Da er det i grunn mer renhårig å nekte ansette dem i første omgang. 0 Siter
Snacky1365380698 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Skrevet 5. august 2006 Og det finnes fortsatt folk her til lands som mener at EU er en god idé? ".........................................." Tydeligvis. Skjønner det ikke i det hele tatt. 0 Siter
petter smart Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Da tror vi forskjellig. For øvrig syns jeg det er verre når folk som ble ansatt som røykere, med den last det nå engang er nektes dette i ettertid, slik det nå praktiseres i Norge. Røyking er som en narkoman avhengighet og ikke noe man bare kan "velge" eller "vedta" bort at folk skal gjøre i de 8 timene man er på jobb. Da er det i grunn mer renhårig å nekte ansette dem i første omgang. Røykere er nok avhengige, men med unntak av de få gjenværende røykerne som startet før vi visste hvor farlig det var, så skal alle vite at dette er både farlig og avhengighetsdannende. Hvorfor da synes synd på dem? Hvorfor i all verden begynner folk å røyke i dag? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Da tror vi forskjellig. For øvrig syns jeg det er verre når folk som ble ansatt som røykere, med den last det nå engang er nektes dette i ettertid, slik det nå praktiseres i Norge. Røyking er som en narkoman avhengighet og ikke noe man bare kan "velge" eller "vedta" bort at folk skal gjøre i de 8 timene man er på jobb. Da er det i grunn mer renhårig å nekte ansette dem i første omgang. Jeg røykte ikke på jobb mange dager. Noen ganger tok jeg meg en røyk i lunsjpausen. Ikke noe problem, det. Det finnes nikotinplaster for de som får helt skjelven. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Jeg røykte ikke på jobb mange dager. Noen ganger tok jeg meg en røyk i lunsjpausen. Ikke noe problem, det. Det finnes nikotinplaster for de som får helt skjelven. Verste som finnes ser X-røykere som skal fortelle andre hvor lett det er å la være. For NOEN er det. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Røykere er nok avhengige, men med unntak av de få gjenværende røykerne som startet før vi visste hvor farlig det var, så skal alle vite at dette er både farlig og avhengighetsdannende. Hvorfor da synes synd på dem? Hvorfor i all verden begynner folk å røyke i dag? De mest avhengige begynte gjerne i 13-15 års alder hvor det ikek kan forventes at man forstår konsekvensene på lang sikt. Skulle man bruke en slik argumentasjon kan man si det samme om trafikkofre også...alle vet hvor farlig det er. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.