Gå til innhold

Endelig ord i rett tid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes vel egentlig at fyren ofte er en fjott. Men som reaksjon på Israls folkemord og fascisme, som har rent over alle støvleskaft, så er jeg nesten litt enig.

"........................................"

Gjest Kartoffel
Skrevet

Trist at Jostein ikke evner å skrive bedre enn dette. Ikke et argument, ikke et ord om en løsning, bare en gammel og ignorant Tante Sofie-tirade "Å huff a meg, å huff a meg, jeg er så sint så fy".

I tillegg begår han kardinalbrøleren å bruke den diktatoriske formen "vi" uten å forsvare at han snakker for annet enn egen rompe.

Sorry, Gaarder. Av med nisselua og ta en titt rundt deg.

Skrevet

Trist at Jostein ikke evner å skrive bedre enn dette. Ikke et argument, ikke et ord om en løsning, bare en gammel og ignorant Tante Sofie-tirade "Å huff a meg, å huff a meg, jeg er så sint så fy".

I tillegg begår han kardinalbrøleren å bruke den diktatoriske formen "vi" uten å forsvare at han snakker for annet enn egen rompe.

Du kjenner han siden du bruker "Jostein"? Du er ikke klar over at han bruker en gammel bibelsk form for denne kronikken? En slags "spådom"?

Hvordan er han "ignorant"? Han er da virkelig det motsatte her.

Er alle som ser palestinernes rettigheter i Midt-Østen "tante Sofier"?

Skriver alle som ikke mener som deg dårlig?

Gjest Kartoffel
Skrevet

Du kjenner han siden du bruker "Jostein"? Du er ikke klar over at han bruker en gammel bibelsk form for denne kronikken? En slags "spådom"?

Hvordan er han "ignorant"? Han er da virkelig det motsatte her.

Er alle som ser palestinernes rettigheter i Midt-Østen "tante Sofier"?

Skriver alle som ikke mener som deg dårlig?

Det jeg kritiserer er formen, mangel på argumentasjon og innhold, ikke selve meningene.

Solsikkefrø
Skrevet

Jostein gaarder var lærer på den folkehøgskolen jeg gikk på *skryt skryt*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Han valgte bevisst den formen.

"I teksten, formet lik en gammeltestamentlig profeti, fremholder han at staten Israel "har voldtatt verdens anerkjennelse og får ikke fred før den legger ned sine våpen". "

Skrevet

Aldeles utmerket skrevet, og bra gjort av Jostein Gaarder

hjertebarnet
Skrevet

Teologiutdannet? Han er da filosof? Eller er han begge deler?

Gjest trøtt i øynene
Skrevet

Teologiutdannet? Han er da filosof? Eller er han begge deler?

teolog,er ikke det prest,

Skrevet

teolog,er ikke det prest,

Man kan studere teologi uten å bli prest.

petter smart
Skrevet

Det første som faller meg inn når jeg leser teksten er at en glatt kunne byttet ut Israel med palestinerne.

Muslimene mener også de er guds utvalgte folk. De går enda lenger ved å mene at de vantro skal omvendes eller drepes.

De dreper også sivile, attpåtil går de etter sivile.

Palestinerne har også brutt alle inngåtte avtaler.

Palestinerne sørger heller ikke over døde israelere. De jublet t.o.m. når de hørte om 11/9.

Palestinerne respektere ikke menneskerettigheter. De lever fortsatt i middelalderen.

Palestinere her kunne også vært byttet ut med muslimer.

At Israel går over grenser er noe de fleste er enige i. Men det var ikke de som startet konflikten.

Hvorfor er det greit at muslimene dreper, er intolerante, diskriminerer osv., men ikke jødene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...