Gjest Persille Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 De er små og brune, og jeg har alltid kalt dem fruktfluer, eller bananfluer - vet ikke hva de egentlig heter. Men de har nå invadert leiligheten! Kjøkkenet er det verste, badet tror jeg at jeg har kontroll på. Jeg har vasket hele kjøkkenet med klor, det står ikke noe mat fremme - og så langt jeg kan se har de ikke slått seg på potteplantene. Men hvordan blir jeg kvitt dem?? Det er jo så ekkelt! Foruten klaskemetoden da, som jo har tatt kverken på endel allerede.... 0 Siter
Femma Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Putt en banan (eller var det bare skallet tru?) i en pose som du stiker små hull i. Da krabber de inn der. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Putt en banan (eller var det bare skallet tru?) i en pose som du stiker små hull i. Da krabber de inn der. Hm, bra plan! Men forsvinner de ikke når jeg prøver å ta bort posen igjen? Jeg må jo da fange den posen i en annen pose - uten at de kommer ut igjen gjennom hullet... 0 Siter
Femma Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Hm, bra plan! Men forsvinner de ikke når jeg prøver å ta bort posen igjen? Jeg må jo da fange den posen i en annen pose - uten at de kommer ut igjen gjennom hullet... Legg posen i en bolle eller noe davettu, så legger du bare på et lokk og bærer det ut,da du skal fjerne det senere. 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Jeg hadde masse sånne ekle bittemå fluer i leiligheten for et halvt år tilbake. Prøvde å finne kilden uten hell. Men plutselig en dag skulle jeg bare sette en dvd inni dvd-spilleren, og da så jeg det: Vi har (hadde) et bittelite tre (sånn som i "karate kid") med masse bittesmå blader på, og der føyk fluene ut og inn. De hadde bosatt seg inni treet rett å slett. Forsiktig bar jeg det ut i snøen og satte det der i håp om at de skulle fryse ihjel. Det gjorde de, og jeg kastet treet i bosset. I løpet av en uke drepte vi de siste gjenlevende som fløy rundtomkring og lurte på hvor hjemmet deres var... Vi er ikke lengre plaget med små teite fluer. 0 Siter
Cillimor Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Har ikke noe svar på hva du kan gjør når de ikke er i en plante, men dersom du opplever det senere kan du stikke svovel siden på fyrstikker i jorden da dør de. men det må være mër enn en fyrstikk. 0 Siter
cecily Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Jeg hadde masse sånne ekle bittemå fluer i leiligheten for et halvt år tilbake. Prøvde å finne kilden uten hell. Men plutselig en dag skulle jeg bare sette en dvd inni dvd-spilleren, og da så jeg det: Vi har (hadde) et bittelite tre (sånn som i "karate kid") med masse bittesmå blader på, og der føyk fluene ut og inn. De hadde bosatt seg inni treet rett å slett. Forsiktig bar jeg det ut i snøen og satte det der i håp om at de skulle fryse ihjel. Det gjorde de, og jeg kastet treet i bosset. I løpet av en uke drepte vi de siste gjenlevende som fløy rundtomkring og lurte på hvor hjemmet deres var... Vi er ikke lengre plaget med små teite fluer. Bonzaitre c",) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Jeg hadde masse sånne ekle bittemå fluer i leiligheten for et halvt år tilbake. Prøvde å finne kilden uten hell. Men plutselig en dag skulle jeg bare sette en dvd inni dvd-spilleren, og da så jeg det: Vi har (hadde) et bittelite tre (sånn som i "karate kid") med masse bittesmå blader på, og der føyk fluene ut og inn. De hadde bosatt seg inni treet rett å slett. Forsiktig bar jeg det ut i snøen og satte det der i håp om at de skulle fryse ihjel. Det gjorde de, og jeg kastet treet i bosset. I løpet av en uke drepte vi de siste gjenlevende som fløy rundtomkring og lurte på hvor hjemmet deres var... Vi er ikke lengre plaget med små teite fluer. Aha... Vel, disse har bosatt seg i kjøkkenvasken min ser det ut til, den bittelille ved siden av den store. Jeg har vasket den grundig og latt den stå med klor i siden jeg skrev det forrige innlegget - og nå ser det faktisk ut til at det ikke er så mange lenger? Har drept de fem jeg fant, så det gjenstår det bare å se om de har flyttet til en ny lokasjon i leiligheten min... 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Har ikke noe svar på hva du kan gjør når de ikke er i en plante, men dersom du opplever det senere kan du stikke svovel siden på fyrstikker i jorden da dør de. men det må være mër enn en fyrstikk. Ja, den visste jeg om - men ikke hva jeg skal gjøre når det ikke er en plante Takk for tips likevel! 0 Siter
keinstein Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Alle servanter og vaskekummer har et overløpshull. Spray med kverk i dem og i gulvslukene. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Alle servanter og vaskekummer har et overløpshull. Spray med kverk i dem og i gulvslukene. Jeg har skylt med klor, ser ut til at det hjalp - nå gjenstår dere bare å se om det varer Hvis ikke blir det kverk-kjøp på mandag! 0 Siter
keinstein Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Jeg har skylt med klor, ser ut til at det hjalp - nå gjenstår dere bare å se om det varer Hvis ikke blir det kverk-kjøp på mandag! Jeg fikk 1000 fluer i en serviett med mye rødvin på, som noen hadde mistet bak sofaen. Og i en potteplante jeg kjøpte. Dessuten har jeg losjerende sølvkre et eller annet sted nå. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Jeg fikk 1000 fluer i en serviett med mye rødvin på, som noen hadde mistet bak sofaen. Og i en potteplante jeg kjøpte. Dessuten har jeg losjerende sølvkre et eller annet sted nå. Forsvant de med servietten da? Og tar du leie av sølvkreene? Det er jo det minste man kan forlange... 0 Siter
Gjest uvitende om slike dyr Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Forsvant de med servietten da? Og tar du leie av sølvkreene? Det er jo det minste man kan forlange... hva er et sølvkre?møll? 0 Siter
Gjest uvitende om slike dyr Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Forsvant de med servietten da? Og tar du leie av sølvkreene? Det er jo det minste man kan forlange... hva er et sølvkre?møll? 0 Siter
Gjest uvitende om slike dyr da Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Forsvant de med servietten da? Og tar du leie av sølvkreene? Det er jo det minste man kan forlange... hva er et sølvkre?møll? 0 Siter
keinstein Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Forsvant de med servietten da? Og tar du leie av sølvkreene? Det er jo det minste man kan forlange... Servietten gikk i søpla, potteplanta ble spraya. That's it. Problemet var bare å finne kilden/reiret. Sølvkrea kommer fra et eller annet rundt røra og skal sprayes. Jeg rydder alt vekk, sprayer med kverk, og tar en tur ut. Når jeg kommer tilbake, så vasker jeg og setter alt tilbake. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 hva er et sølvkre?møll? Det er sånne bittesmå sølvfargede biller omtrent. De ser litt slimete ut, og har liksom en liten hale - uten at jeg noen gang har tatt på dem så jeg kan si det med sikkerhet... Lever gjerne i kjøkkenskuffer og skap med god mattilførsel. 0 Siter
Gjest uvitende om slike dyr Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Det er sånne bittesmå sølvfargede biller omtrent. De ser litt slimete ut, og har liksom en liten hale - uten at jeg noen gang har tatt på dem så jeg kan si det med sikkerhet... Lever gjerne i kjøkkenskuffer og skap med god mattilførsel. takk for svar:) 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 5. august 2006 Skrevet 5. august 2006 Bonzaitre c",) Jah stemmer det. Husket ikke helt hva det het 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.