Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Malte postkassa med sort oljemaling i går, og skulle til å begynne å tegne opp mønsteret nå, da jeg oppdaget at den var like våt som om den skulle være nymalt.

Noen so9m vet om dette er normalt, og isåfall hvor lang tid det tar før den tørker?

Videoannonse
Annonse
Gjest trultemor26
Skrevet

Står den midt i solsteika? Kanskje den ikke tørker pga det.

Skrevet

Den står ute, men ikke i direkte sollys.

Skrevet

Står den midt i solsteika? Kanskje den ikke tørker pga det.

Gjest amatørmaler
Skrevet

Jeg gjorde det samme en gang, og den brukte en ukes tid før den tørket! Det er visst et eller annet man kan blande i oljemalingen for å unngå dette.

Skrevet

Jeg gjorde det samme en gang, og den brukte en ukes tid før den tørket! Det er visst et eller annet man kan blande i oljemalingen for å unngå dette.

Nei, du kødder?? Malte du også en postkasse? Mamma var smågretten for at hun ikke fikk dagens post.. *grue seg*

Gjest amatørmaler
Skrevet

Nei, du kødder?? Malte du også en postkasse? Mamma var smågretten for at hun ikke fikk dagens post.. *grue seg*

Jeg ikke bare malte den, men jeg rosemalte den! Hadde gått på rosemalingskurs akkurat da, serru...

Og da måtte jeg først male bunnfargen (hele postkassen) og så måtte jeg bruke en uke før jeg fikk malt selve rosen.

Skrevet

Jeg ikke bare malte den, men jeg rosemalte den! Hadde gått på rosemalingskurs akkurat da, serru...

Og da måtte jeg først male bunnfargen (hele postkassen) og så måtte jeg bruke en uke før jeg fikk malt selve rosen.

Det er det jeg også har gjort. Malte hele sort, og tenkte å få malt resten idag (er ikke flink nok til rosemaling jeg da, skal bare lage litt fancy bokstaver og litt flammer og sånn) =p

Men da er det ikke engang sikkert jeg rekker det før jeg flytter på torsdag, og da sitter mamma igjen med en helt sort navnløs postkasse. Haha.

Kan jeg føne den eller noe for å speede opp ting litt?

Gjest malle maler
Skrevet

Tørk av postkassa med terpentin på ei fille. Bland så en kobolttørrer inn i malemediet du bruker, og malingen vil tørke. Du kan også bruke kokt linolje som malemiddel. Den gulner noe, men den tørker pg sikkativet.

Skrevet

Tørk av postkassa med terpentin på ei fille. Bland så en kobolttørrer inn i malemediet du bruker, og malingen vil tørke. Du kan også bruke kokt linolje som malemiddel. Den gulner noe, men den tørker pg sikkativet.

Hva koster kolbottørrer, og hvor kjøper jeg det? Hvor mye blandes inn med malingen, og hvor, f.eks i en bolle?

Hvor fort vil den ca tørke da?

Er du enig i at det vil ta ca en uke før den tørker hvis jeg ikke foretar meg noe?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...