Stine_martine Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Har i ca 1mnd hatt vondt i halsen. Halsen har vært hoven, rød og hviteflekker. Har også blitt tiltagende slapp og har hatt feber. Sammen med dette har jeg vært plaget med at jeg lett får blåflekker.. trenger ekstremt mye mer søvn en det jeg vanligvis trenger og begynte å blø neseblod noe jeg ikke har gjort før. Tok for 2uker siden kontakt med min fastlege. Tok da diverse blodprøver. CRP under 8. leucocytter, trombocyter, strep.test, hb, asat, alat, GT, bilirubin osv.. Alle prøver var negative, men hadde en lett forhøyet GT. En uke etter første besøk hos legen var jeg fremdeles ikke noe bedre.. tok igjen kontakt med min fastlege. Tok denne gangen monospot hurtigtest og sendeprøve da han mistenkte mononukleose siden jeg hadde litt påvirkning av GT og ikke kunne finne noen annen grunn til min feber og smerter i halsen. Hurtigtesten er negativ, men venter fremdeles på monospot sendeprøven.. Mener at det også er negativ, siden hurtigtesten var negativ. har hatt symptomene så lenge at den skulle blitt positiv nå. Har nå i min 4 uke fremedeles feber.. sover mellom 16 - 18 timer i døgnet. blir kjempe sliten for det minste ting.. er sykemeldt i 3dager til, men vet ikke om jeg burde begynne å jobbe igjen, eller fremdeles være sykemeldt. Det jeg ikke skjønner er hva som kan være galt med meg. Min fastlege mener jeg kan ha en virusinfeksjon, men jeg mener crp og leucocyter skal være lettere forhøyet om jeg har en virus infeksjon.. Stemmer dette? Er det andre ting jeg og min fastlege bør tenke på? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/240826-hva-feiler-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.