Gå til innhold

Er jeg urealistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jeg sikkert på mange vis... Men angående eventuelle partnere.

Nå som det er slutt mellom meg og sambo, så sitter jeg og tenker hva det egentlig er jeg ser etter i en partner. Hadde jeg for store krav? Er kravene mine totalt urealistiske?

Saken er... Jeg vil ikke ha en mann som er sjefete, det får jeg kramper av. Men han må for guds skyld ha tydelige personlige grenser og være stolt av den han er. Han må ikke være enig med meg i ett og alt, men konstruktiv når han diskuterer.

Når det kommer til sex burde han ikke være hensynsløs, men ikke for "pusete" heller. Jeg orker ikke for mye stryking og dalling. Han må være monogam, uten å bli totalt eiesyk.

Han må kunne uttrykke følelser, men ikke snakke om hverken mine eller hans i flere timer. Det er bare slitsomt.

Kanskje litt eventyrlysten, men ikke på grensen til plagsomt. Han må kunne godta hverdagslivet med alt det innebærer, men ha gode idèer for å gjøre livet mer spennende.

Han burde være positiv, ta ting med godt humør, smile og le mye og kunne le av seg selv og meg (om jeg oppfører meg dumt).

Utseendet har jeg ingen preferanser for, annet enn at han helst ikke skal være lav.

Åh ja, glemte... Han _må_ ikke ha en utdannelse, men han burde ha en plan for livet sitt. Han må også interessere seg for verden rundt seg og være empatisk ovenfor medmenneskene sine.

Heh, dette ble langt. Er jeg helt på jordet her? Har dere andre mange krav til en eventuell partner?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

15

• ShitDiddelyDo

6

• DarkPink

5

• Zombiebob

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Mannen min passer temmelig bra inn i den beskrivelsen der. Syns ikke det er for mye å be om.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg tror jeg signerer på dine, og venter i spenning :)

Litt urealistisk kanskje, det må jeg vel innrømme.

Jeg tror gjerne man scorer høyt på enkelte av preferansene dine, men til gjengjeld lavt på andre.

En som er eventyrlysten er gjerne veldig eventyrlysten, og dårlig på nestbuilding.

Men - finner du noen får du si fra, kanskje han har noen single kompiser :)

Går det greit forresten? Høres ut som om du er videre allerede, og det er bra :)

Skrevet

Mannen min passer temmelig bra inn i den beskrivelsen der. Syns ikke det er for mye å be om.

Kan jeg prøve ut mannen din i noen dager? ;)

Skrevet

For hver kjæreste jeg har, får jeg stadig høyere og strenger krav til neste, og det er nok ikke uten grunn at jeg nå har hatt min lengste singelperiode =p

Jeg tror jeg nå har forventninger som ikke kan møtes. Men når du nettopp er ute av et forhold, synes jeg ikke du skal rushe ting. Nyt heller det du har savnet ved singeltilværelsen, og vent til han dukker opp av seg selv.

Det er det jeg prøver å si til meg selv også. Ikke analyser hver mann og se om han møter kravene dine. Bare sett deg tilbake og vent til amors piler slår ned. Da tåler man bedre alle de kravene som ikke blir møtt. For jeg tror rett og slett ikke så perfekte menn finnes altså.

Skrevet

Kan jeg prøve ut mannen din i noen dager? ;)

Skal høre me'n jeg. ;)

Skrevet

Jeg tror jeg signerer på dine, og venter i spenning :)

Litt urealistisk kanskje, det må jeg vel innrømme.

Jeg tror gjerne man scorer høyt på enkelte av preferansene dine, men til gjengjeld lavt på andre.

En som er eventyrlysten er gjerne veldig eventyrlysten, og dårlig på nestbuilding.

Men - finner du noen får du si fra, kanskje han har noen single kompiser :)

Går det greit forresten? Høres ut som om du er videre allerede, og det er bra :)

Ja, nettopp derfor tenker jeg at det er urealistisk. Men samtidig så er jeg jo selv glad i litt fart, uten at jeg må reise jorda rundt annenhvert år.

Får bare vente og se :)

Det går bra med meg, takk. Jeg prøver å være litt reflektert angående hva som gikk galt i disse dager, derfor spørsmålet mitt her. Vi er fremdeles gode venner, men jeg er redd for at han håper ting vil ordne seg. Forhåpentligvis synker det inn før eller senere, da. Jeg konsentrerer meg om å ordne praktiske ting for meg og Squishy.

Skrevet

For hver kjæreste jeg har, får jeg stadig høyere og strenger krav til neste, og det er nok ikke uten grunn at jeg nå har hatt min lengste singelperiode =p

Jeg tror jeg nå har forventninger som ikke kan møtes. Men når du nettopp er ute av et forhold, synes jeg ikke du skal rushe ting. Nyt heller det du har savnet ved singeltilværelsen, og vent til han dukker opp av seg selv.

Det er det jeg prøver å si til meg selv også. Ikke analyser hver mann og se om han møter kravene dine. Bare sett deg tilbake og vent til amors piler slår ned. Da tåler man bedre alle de kravene som ikke blir møtt. For jeg tror rett og slett ikke så perfekte menn finnes altså.

Godt sagt, DarkPink :)

Jeg spør ikke for å finne drømmemannen, men for å reflektere litt angående hva som gikk galt med eks-sambo. Føler noen gang at jeg forventet alt for mye av forholdet, men samtidig klarte jeg ikke bli lykkelig slik det var.

Gjest Fruu frøken
Skrevet

Slike drømmemenn vil ikke ha damer som har unger fra før har jeg inntrykk av!?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ingenting av det du skriver her er urealistiske krav.

Det er jo ingen grunn til å ta noen for å ha noen. Du skal ha en du trives med, og da jekker du ikke på helt normale krav.

Det du skriver i innlegget ditt er vel det alle med respekt for seg selv forventer av en partner?

Gjest Persille
Skrevet

Ja, nettopp derfor tenker jeg at det er urealistisk. Men samtidig så er jeg jo selv glad i litt fart, uten at jeg må reise jorda rundt annenhvert år.

Får bare vente og se :)

Det går bra med meg, takk. Jeg prøver å være litt reflektert angående hva som gikk galt i disse dager, derfor spørsmålet mitt her. Vi er fremdeles gode venner, men jeg er redd for at han håper ting vil ordne seg. Forhåpentligvis synker det inn før eller senere, da. Jeg konsentrerer meg om å ordne praktiske ting for meg og Squishy.

Da har du noe å henge fingrene i som han ikke har - og det hjelper jo.

Om han håper det skal ordne seg, så har du kanskje en liten vei å gå der - bare husk at dere må holde ut med hverandre i mange år ennå! :)

Jeg flyttet fra eksen for litt over to år siden, og innimellom lurer jeg på om det kunne ha ordnet seg og blitt oss. Andre dager, som i går, så er jeg så sjeleglad jeg er ferdig med ham - om slipper å leve med idiotien hans så tett innpå meg :)

Jeg for min del nærmer meg ferdig med siste eksen tror jeg... Jeg synes han er teit og patetisk nå, og innser at det er ganske lenge siden jeg betydde noe i hans liv - så det er ingen grunn til å sørge. Better off without!

Har du truffet noen potensielle hotte dates da?

Skrevet

Da har du noe å henge fingrene i som han ikke har - og det hjelper jo.

Om han håper det skal ordne seg, så har du kanskje en liten vei å gå der - bare husk at dere må holde ut med hverandre i mange år ennå! :)

Jeg flyttet fra eksen for litt over to år siden, og innimellom lurer jeg på om det kunne ha ordnet seg og blitt oss. Andre dager, som i går, så er jeg så sjeleglad jeg er ferdig med ham - om slipper å leve med idiotien hans så tett innpå meg :)

Jeg for min del nærmer meg ferdig med siste eksen tror jeg... Jeg synes han er teit og patetisk nå, og innser at det er ganske lenge siden jeg betydde noe i hans liv - så det er ingen grunn til å sørge. Better off without!

Har du truffet noen potensielle hotte dates da?

Jeg er glad for å høre at du tenker annerledes angående siste eksen nå :)

Hehe, tror potensielle hot dates må vente en stund ennå :)

Skrevet

Slike drømmemenn vil ikke ha damer som har unger fra før har jeg inntrykk av!?

Da er de jo ikke drømmemenn heller, da :)

Skrevet

Det er jo ingen grunn til å ta noen for å ha noen. Du skal ha en du trives med, og da jekker du ikke på helt normale krav.

Det du skriver i innlegget ditt er vel det alle med respekt for seg selv forventer av en partner?

Jeg tror det er noe man kan forvente. Men jeg har vært veldig usikker på hva jeg kan forlange de siste fire årene. Eksen er og har vært så snill mot meg og alle poengterer det hele tiden. Men det har ikke holdt for meg og jeg har lurt på om det er meg det er noe i veien med.

Gjest Persille
Skrevet

Hadde det ikke vært for at jeg har sett bilde av deg - så hadde jeg trodd du var eksen min.

Du skriver og "snakker" akkurat som ham, har de samme interessene - og bortsett fra at han er skikkelig dust (noe jeg ikke har opplevd at du er, hvertfall ikke ennå ;) ) så er dere jaggu meg helt like...

Skummelt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hadde det ikke vært for at jeg har sett bilde av deg - så hadde jeg trodd du var eksen min.

Du skriver og "snakker" akkurat som ham, har de samme interessene - og bortsett fra at han er skikkelig dust (noe jeg ikke har opplevd at du er, hvertfall ikke ennå ;) ) så er dere jaggu meg helt like...

Skummelt.

Det var godt du skrev det andre avsnittet der. Hvis ikke hadde jeg trodd du syntes jeg var tjukk i hue. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror det er noe man kan forvente. Men jeg har vært veldig usikker på hva jeg kan forlange de siste fire årene. Eksen er og har vært så snill mot meg og alle poengterer det hele tiden. Men det har ikke holdt for meg og jeg har lurt på om det er meg det er noe i veien med.

Snill og grei trenger ikke å ha noe med saken å gjøre. Det er jo følelser det er snakk om. Ikke krav på en liste du krysser av og konstaterer at en partner med f.eks. 80 % rett duger. :)

Skrevet

Snill og grei trenger ikke å ha noe med saken å gjøre. Det er jo følelser det er snakk om. Ikke krav på en liste du krysser av og konstaterer at en partner med f.eks. 80 % rett duger. :)

Sant det :)

Men mange som synes det er rart at man går fra en mann som gjør husarbeid, passer barn og liker å hente brus til deg. Det er nok de som ikke har skjønt noe, ikke jeg ;)

Skrevet

Godt sagt, DarkPink :)

Jeg spør ikke for å finne drømmemannen, men for å reflektere litt angående hva som gikk galt med eks-sambo. Føler noen gang at jeg forventet alt for mye av forholdet, men samtidig klarte jeg ikke bli lykkelig slik det var.

Jeg føler ofte det samme i forhold. Jeg veksler mellom å tenke at jeg ikke er lykkelig og at jeg bør kunne forvente såpass, for så å tenke at jeg er altfor kravstor. Vi er jo ikke helt perfekte vi heller =)

Men sannsynligvis kommer din neste til å ha ganske dominante trekk av det du følte manglet i det forholdet du gikk ut av. Var for eksempel engasjement en ting du savnet veldig med din forrige, faller du sikkert for et skikkelig fyrverkeri neste gang, men så oppdager du etterhvert at han ikke har den hjemlige roen du tok for gitt hos forrige.

Vet ikke helt hvor jeg vil hen jeg nå. Reflekterer igrunn bare sammen med deg =)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sant det :)

Men mange som synes det er rart at man går fra en mann som gjør husarbeid, passer barn og liker å hente brus til deg. Det er nok de som ikke har skjønt noe, ikke jeg ;)

Ja, det er de som ikke har forstått en lyd. I hvert fall er det det sett fra mitt ståsted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...