Gå til innhold

Fungerer ikke ved mye varme

Anbefalte innlegg

Gjest varmehater
Skrevet

Jeg klarer varme så dårlig, faktisk foretrekker jeg heller regn framfor grader oppimot 30.

Jeg føler meg nesten syk i disse dager, orker knapt å gå ut, men må det jo litt pga barna, innendørs er jeg også helt utmattet.

Å dra til en badestrand orker jeg ikke, i allefall ikke mer enn høyden 1 times tid.

Drikker mye vann for ikke å bli dehydrert.

Tror det er litt arvelig, for både min mor og morfar hadde det slik også.

Er det andre her som har det slik? Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er heller ikke kjempeglad i varme. Men det finnes jo andre aktiviteter enn badestrand?

Dra til en park og sett deg i skyggen. Gå på utekafè, men i skyggen. Mange museumer og kunstutstillinger er svale og fine. Må du være i sola, ha på deg lette og luftige klær som dekker godt. Fint at du drikker mye vann, det er viktig. Hold noe kaldt mot pulsåren på håndleddet, det hjelper veldig godt om det blir "kritisk".

Bortsett fra det, så kan du godt holde både deg og ungene inne mellom 10-14. Da er det varmest.

Snacky1365380698
Skrevet

Jeg har det også slik, men har blitt rimelig "hard" her i den norske varmen etter å ha bodd i 2 år i tropevarme. Men etterhvert som gradestokken her hjemme stiger kjenner jeg utmattelsen komme.

Jeg mister matlysten tvert i varmen og tror det også gjør noe med energien. Mitt tips er rett og slett bare å drikke masse. Ikke _mens_ det er varmt, men leeenge før du steiker ihjel, og hold på utover kvelden. Ta gjerne litt fruktbiter eller noen teskjeer sukker i vannet slik at blodsukkeret holder seg selv om du svetter. Og spis regelmessig. MASSE vann og spekeskinke er et sikker stikk. Salt holder på masse vann.

Skrevet

Jeg har det på samme måten. Lufter masse hjemme om natten. Har jeg muligheten, er jeg lenge hjemme ut over dagen, og stikker kanskje ut for å bade på ettermiddagen når det ikke er så varmt. Masse drikke er en forutsetning. Allikevel hender det på spesielt varme dager at jeg føler meg dårlig..

Gjest girl with no name
Skrevet

Jeg er akkurat makan! Gleder meg til høsten!

Kjøp aircondition, iallefall på soverommet. Dårlig søvn gir dårlige dager.

Vær gjerne ute, men sitt i skyggen. Vann drikker du jo, det er et must.

Har du sjekket at du ikke er allergist? Det blir en veldig trøtt av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...