Gå til innhold

Hva slags insekt?

Anbefalte innlegg

Gjest temmelig slitsomt
Skrevet

Den siste uka har hjemmet mitt blitt nærmest invadert (ok da, jeg ser dem stadig vekk iallfall) av to typer insekter:

1) ca. 2cm langt, lavt, med mange bein, som går på vegger og gulv. Svarte eller svartbrune i fargen. (Er dette kakkerlakker???)

2) hvitgrå flygende insekter, ca. på størrelse med en flue bare tynnere. Setter seg over lampen. Neste morgen ligger de strødd døde på gulvet under lampen. (Er det dette som kalles døgnfluer?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vet jeg.

Jeg vet bare at det må være kjipt å være døgnflue, og ha en dårlig dag.

;-)

Gjest Shira12
Skrevet

Ikke vet jeg.

Jeg vet bare at det må være kjipt å være døgnflue, og ha en dårlig dag.

;-)

*flire*

Skrevet

Hvis de brune er blanke og har en liten "klo" i enden, er det saksedyr (noen kaller det øretvist). Det vrimler av dem på denne tiden. De gjør ikke noe, de er bare raske og ekle.

De gråhvite kan være det som tripslarven blir når den blir stor. De opptrer i stort antall på seinsommeren. De stikker ikke eller noe, men kan legge egg i potteplanter o.a. - så får du tripslarver til neste år, og DE spiser opp bladene på plantene.

Nå som alle vinduer står åpne og det er den tiden på året, bare kryr de inn, alle som er ute.

Muoh-ha-haaah!

Mista nikket

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...