Gjest Utrolig rar pupp Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Av alle ting klarte jeg å brenne puppen på en utrolig varmt glass. Jeg smurte på rømme i mangel av yoghurt og det lindret godt. Nå er imidlertid dette brannsåret blitt til en utrolig stor blemme. Det er hverken pent eller særlig praktisk. Skal jeg stikke i blemmen slik at det blir et kontrollert stikk eller skal jeg vente på at den sprekker ved et uhell, eller håpe at den forsvinner av seg selv? Jeg mener, en slik blemme har vel en slags funksjon? Kommer dette til å bli et stygt arr til evig tid, midt på den delen av puppen man viser frem, selv med klær? 0 Siter
asterix Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Så lenge blemmen er intakt er det sterilt, men straks det kommer hull er faren for infeksjon til stede og dermed faren for et stygt arr. Jo lengre du greier beholde blemmen intakt jo bedre er det. Det ideelle hadde vært om den hadde vært hel til den tørket inn av seg selv, men siden slike blemmer jo er skjøre er det oftest vanskelig å få til. Men altså det beste er å la den være hel så lenge som mulig 0 Siter
Gjest Utrolig rar pupp Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Så lenge blemmen er intakt er det sterilt, men straks det kommer hull er faren for infeksjon til stede og dermed faren for et stygt arr. Jo lengre du greier beholde blemmen intakt jo bedre er det. Det ideelle hadde vært om den hadde vært hel til den tørket inn av seg selv, men siden slike blemmer jo er skjøre er det oftest vanskelig å få til. Men altså det beste er å la den være hel så lenge som mulig Takk! Det var det jeg trodde. Jeg passer på blemmen som om det skulle være det skjøreste porselen. Den stikker nesten en cm ut av kroppen, så det er jammen ikke lett. 0 Siter
Lips1365380508 Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Smør på Aloe Vera så snart du kan, og så ofte du kan, og den forsvinner på null komma niks =) 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Nå har jeg fått god erfaring med brannsår i det siste så når det går hull på blemma så rens med klorhexidin og smør på Brulidine. Jeg har ikke fått noen arr, foreløpig er det bare en rød flekk. 0 Siter
Gjest Utrolig rar pupp Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Nå har jeg fått god erfaring med brannsår i det siste så når det går hull på blemma så rens med klorhexidin og smør på Brulidine. Jeg har ikke fått noen arr, foreløpig er det bare en rød flekk. Takk for svar. Og denne minsker risiko for infeksjon og arr? Er veldig redd for arr på puppen midt i utrigningen... 0 Siter
Gjest Utrolig rar pupp Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Smør på Aloe Vera så snart du kan, og så ofte du kan, og den forsvinner på null komma niks =) Minsker aloe vera risikoen for arr også? 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Takk for svar. Og denne minsker risiko for infeksjon og arr? Er veldig redd for arr på puppen midt i utrigningen... Det var i hvert fall hva jeg fikk anbefalt på legevakta og det ser ut til å ha virket bra. Det ser mye bedre ut enn jeg forventet faktisk. 0 Siter
Lips1365380508 Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Minsker aloe vera risikoen for arr også? Det er jeg usikker på , men det skader ikke å prøve 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.