Gå til innhold

Jeg vil flytte, det vil ikke han. Hva skal man gjøre?

Gjest Trenger litt tips og kommentarerer på dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart 30 og har bodd på et sted som jeg flyttet til for snart 10 år siden.

Jeg mistrives her. Jeg flyttet hit for utdannelsens skyld.

Jeg er nå ferdig med utdannelsen og begynner å tenke på å flytte tilbake til mitt hjemsted.

Problemet er at jeg er nå gift med som er herfra.

Vi har vært ilag i flere år og elsker hverandre.

Vi har ingen barn og heller ikke kjøpt leilighet osv enda.

Problemet er at han vil absolutt ikke flytte. Her har han jobben sin, vennene sine og familien sin.

Men meg da? Jeg vil gjerne være nær MIN familie nå, mine venner og skal søke jobb i forhold til min utdannelse.

Jeg mistrives her, føler meg isolert og ensom.

HATER regelrett byen.

Hver gang jeg har vært på besøk hjemme fra der er jeg, gruer jeg meg til jeg må tilbake hit.

Har prøvd å prate med han flere ganger, men han vil rett og slett ikke. Selv om han forstår min side.

Så hva gjør jeg da? Skal jeg bare satse på å flytte uansett? Håpe at han flytter etter, være pendlere en stund?

Det er ikke på tale med skilsmisse for en slik ting.

Vil bare høre noen meninger, noen andre som har flyttet osv?

Videoannonse
Annonse
Gjest etterpåklok
Skrevet

Du tenkte ikke tanken på at han ville være varig på dette stedet da du ble sammen med han?

Hvilke avtaler gjorde dere den gang?

Skrevet

Du tenkte ikke tanken på at han ville være varig på dette stedet da du ble sammen med han?

Hvilke avtaler gjorde dere den gang?

Den gang så syntes jeg det var greit nok å bo her.

Sa til han jeg ville flytte en gang, men det var LANGT inn i fremtiden.

Vel, fremtiden kom raskere for meg enn jeg hadde trodd.

Har valget mellom å gli inn i en depresjon ved å bli, eller å flytte og leve hver for oss, i hver vår by.

Gjest kultur, språk, geografi og avstander
Skrevet

Jeg har hatt gode partnere i utlandet, og opplevet akkurat det samme, bare enda vanskeligere. Vi ble ikke enige om hvem som skulle flytte. Vi hadde det svært koselig en god stund. Heller ikke ble vi enige om hvor lenge og hvor ofte vi skulle treffes eller hvem som skulle reise hit eller dit, og hvem som skulle lære hvilket språk. Kabalen gikk ikke opp. Jeg er blitt mye klokere, men fremdeles alene.

Skrevet

Jeg har hatt gode partnere i utlandet, og opplevet akkurat det samme, bare enda vanskeligere. Vi ble ikke enige om hvem som skulle flytte. Vi hadde det svært koselig en god stund. Heller ikke ble vi enige om hvor lenge og hvor ofte vi skulle treffes eller hvem som skulle reise hit eller dit, og hvem som skulle lære hvilket språk. Kabalen gikk ikke opp. Jeg er blitt mye klokere, men fremdeles alene.

Problemet er at jeg er gift og skilsmisse er da ikke et valg bare på grunn av flytting til en annen by.

Så hva gjør man da?

Skrevet

Problemet er at jeg er gift og skilsmisse er da ikke et valg bare på grunn av flytting til en annen by.

Så hva gjør man da?

Avtal å bo et år eller to der, og et år eller to her.

Skrevet

Avtal å bo et år eller to der, og et år eller to her.

Det virker svært tungvint i forhold til jobb og bolig.

Og kjenner jeg han rett, så vil han ikke gå med på det.

Skrevet

Det virker svært tungvint i forhold til jobb og bolig.

Og kjenner jeg han rett, så vil han ikke gå med på det.

Er svaret nei og uaktuelt å inngå kompromiss eller skilles, så forstår jeg ikke hva du ellers skal gjøre. Dele deg eller han i to? :-0

Gjest Er min mening
Skrevet

Der du er fra, er det langt unna der dere bor nå? hva med å flytte til noe midt imellom disse to stedene?

Jeg vet menn kan være urokkelige, kanskje han ikke vil flytte en cm på seg engang? da tror jeg du må ta et valg (om det er langt imellom disse to stedene), enten han eller hjemstedet.

Men du kan jo prøve ut en pendlertilværelse en periode, men det er bare det at det er stor sjanse for at forholdet kan ryke da. Det ser man ofte!

Skrevet

Du har tydeligvis ikke så mange alternativene, siden du ikke vil bli boende og han ikke vil flytte.

Enten så flytter du, og dere har et avstandsforhold (så lenge det går), eller så er skilsmisse det eneste alternativet.

For å få et samliv til å fungere så må man hele tiden inngår kompromisser....å få i pose og sekk er nok dessverre få forunt.

Skrevet

Der du er fra, er det langt unna der dere bor nå? hva med å flytte til noe midt imellom disse to stedene?

Jeg vet menn kan være urokkelige, kanskje han ikke vil flytte en cm på seg engang? da tror jeg du må ta et valg (om det er langt imellom disse to stedene), enten han eller hjemstedet.

Men du kan jo prøve ut en pendlertilværelse en periode, men det er bare det at det er stor sjanse for at forholdet kan ryke da. Det ser man ofte!

200 kr med fly en vei, en halv time hver vei.

Det er ikke langt mellom, to forskjellige fylker som ligger rett ved hverandre.

Men men. Det blir vel til at jeg flytter og håper han skifter mening etter å ha bodd litt for seg selv. Vi er tross alt gift, hvis det skal SÅ LITE til så er det vel ikke liv laga uansett. Selv etter flere år!

tzatziki1365380058
Skrevet

Den gang så syntes jeg det var greit nok å bo her.

Sa til han jeg ville flytte en gang, men det var LANGT inn i fremtiden.

Vel, fremtiden kom raskere for meg enn jeg hadde trodd.

Har valget mellom å gli inn i en depresjon ved å bli, eller å flytte og leve hver for oss, i hver vår by.

Du har et valg til, nemlig å prøve å trives på stedet du bor nå. Finne deg en interessant jobb, ta opp noen hobbyer, gjøre en innsats for å få nye venner, og slippe å være avhengig av hans.

Du er litt vel defensiv, synes jeg.

De fleste steder er ganske ok, hvis man har nettverk der. Du ser bare det negative ved stedet dere bor, fordi du har hengt deg opp i tanken på å flytte.

Flytter du uten ham, uten at det er en felles beslutning, er jeg sikker på at forholdet ryker. Jeg ville ikke akseptert sånt press fra min partner.

Men siden dere har bodd 10 år på hans hjemsted, er det rimelig at han går med på å prøve ditt. Men hva gjør du hvis han vantrives der?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...