Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen tips til en grei trådløs router? Har aldri satt opp trådløst hjemme tidligere, men det kunne vært kjekt å ha av og til. Bør ikke være for tregt, og det bør være lett å sette opp. Linja jeg har er 2500/1500 og den bærbare som jeg kommer til å bruke trådløst er 1.6 Ghz og 90 Mb.

Videoannonse
Annonse
Gjest ChiengMai
Skrevet

Har gode erfaringer med Linksys. Hadde en SMC før, og den rakk ikke en gang ut på balkongen rett utenfor her.

Begge var lette å sette opp og virket meden gang de ble koblet til.

Skrevet

Alle trådløse rutere du får nå er 802.11g - d.v.s en teoretisk hastighet på 54Mbps (mange har teoretisk hastighet på opp mot 108Mbp). Altså - du får ikke en trådløs ruter som er tregere enn internettforbindelsen din. Det blir altså ikke tregt, med mindre du skal overføre store datamengder mellom datamaskiner i samme nett - da er fortsatt kablet nett det raskeste og

mest stabile.

Når det gjelder valg av ruter, så kan du ta en titt på komplett.no og lese kommentarene folk har lagt inn på de forskjellige modellene der.

"......................................."

Skrevet

Raskest, stabilt og best med kabelforbindelse.

Trådløst er kjekt.

Skrevet

3com har jeg å den er grei.

Ingen problemer og jeg har signal i hele hagen som er svær.

Skrevet

Har gode erfaringer med Linksys. Hadde en SMC før, og den rakk ikke en gang ut på balkongen rett utenfor her.

Begge var lette å sette opp og virket meden gang de ble koblet til.

Takk skal du ha. Skal huske det.

Skrevet

Alle trådløse rutere du får nå er 802.11g - d.v.s en teoretisk hastighet på 54Mbps (mange har teoretisk hastighet på opp mot 108Mbp). Altså - du får ikke en trådløs ruter som er tregere enn internettforbindelsen din. Det blir altså ikke tregt, med mindre du skal overføre store datamengder mellom datamaskiner i samme nett - da er fortsatt kablet nett det raskeste og

mest stabile.

Når det gjelder valg av ruter, så kan du ta en titt på komplett.no og lese kommentarene folk har lagt inn på de forskjellige modellene der.

"......................................."

Takk skal du ha. Det er jo den stasjonære som er mest i bruk, så det blir nok den jeg bruker mest til store opp- og nedlastinger.

Skrevet

Raskest, stabilt og best med kabelforbindelse.

Trådløst er kjekt.

Jada, stasjonært er best og jeg har da ikke tenkt å kvitte meg med den. :) Men det er kjekt av og til å kunne jobbe på andre steder enn det ene rommet også.

Skrevet

3com har jeg å den er grei.

Ingen problemer og jeg har signal i hele hagen som er svær.

Takk for tipset, skal huske det.

Skrevet

Jada, stasjonært er best og jeg har da ikke tenkt å kvitte meg med den. :) Men det er kjekt av og til å kunne jobbe på andre steder enn det ene rommet også.

Noen paranoide er redd at resten av landet skal trenge seg innpå og misbruke nettet deres.

Skrevet

Takk skal du ha. Det er jo den stasjonære som er mest i bruk, så det blir nok den jeg bruker mest til store opp- og nedlastinger.

Mulig jeg ordla meg dårlig. Store opp og nedlastninger fra internett vil ikke gå noe tregere med trådløst nett. Men hvis du f.eks skal flytte store datamengder mellom to maskiner hjemme hos deg (i samme nett), så vil kablet nett være det raskeste.

"........................................."

Skrevet

Noen paranoide er redd at resten av landet skal trenge seg innpå og misbruke nettet deres.

Redd og redd, fru blom. Det er mange som bruker andres usikrede nett - stort sett nett som ikke engang er sikret med wep eller mac-filtrering. De som bryter seg inn på wep-krypterte nett har som regel en eller annen agenda med det.

Gjest en liten kattepus
Skrevet

Redd og redd, fru blom. Det er mange som bruker andres usikrede nett - stort sett nett som ikke engang er sikret med wep eller mac-filtrering. De som bryter seg inn på wep-krypterte nett har som regel en eller annen agenda med det.

sittet for lenge igjen,jeg..så setningene sklir sammen..."toppløs router" leste jeg:) hi,hi ikke rart,etter alt nudistpratet

Skrevet

En halv boligblokk er nå full av usikrede nett, men enda er ikke noen der bekymret. De har ikke problemer, og da gidder de ikke gjøre noe. Sånn fungerer altså den virkelige verden, likeglad og lykkelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...