Osiris Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Har noen tips til en grei trådløs router? Har aldri satt opp trådløst hjemme tidligere, men det kunne vært kjekt å ha av og til. Bør ikke være for tregt, og det bør være lett å sette opp. Linja jeg har er 2500/1500 og den bærbare som jeg kommer til å bruke trådløst er 1.6 Ghz og 90 Mb. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Har gode erfaringer med Linksys. Hadde en SMC før, og den rakk ikke en gang ut på balkongen rett utenfor her. Begge var lette å sette opp og virket meden gang de ble koblet til. 0 Siter
Prozak Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Alle trådløse rutere du får nå er 802.11g - d.v.s en teoretisk hastighet på 54Mbps (mange har teoretisk hastighet på opp mot 108Mbp). Altså - du får ikke en trådløs ruter som er tregere enn internettforbindelsen din. Det blir altså ikke tregt, med mindre du skal overføre store datamengder mellom datamaskiner i samme nett - da er fortsatt kablet nett det raskeste og mest stabile. Når det gjelder valg av ruter, så kan du ta en titt på komplett.no og lese kommentarene folk har lagt inn på de forskjellige modellene der. "......................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Raskest, stabilt og best med kabelforbindelse. Trådløst er kjekt. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 3com har jeg å den er grei. Ingen problemer og jeg har signal i hele hagen som er svær. 0 Siter
Osiris Skrevet 6. august 2006 Forfatter Skrevet 6. august 2006 Har gode erfaringer med Linksys. Hadde en SMC før, og den rakk ikke en gang ut på balkongen rett utenfor her. Begge var lette å sette opp og virket meden gang de ble koblet til. Takk skal du ha. Skal huske det. 0 Siter
Osiris Skrevet 6. august 2006 Forfatter Skrevet 6. august 2006 Alle trådløse rutere du får nå er 802.11g - d.v.s en teoretisk hastighet på 54Mbps (mange har teoretisk hastighet på opp mot 108Mbp). Altså - du får ikke en trådløs ruter som er tregere enn internettforbindelsen din. Det blir altså ikke tregt, med mindre du skal overføre store datamengder mellom datamaskiner i samme nett - da er fortsatt kablet nett det raskeste og mest stabile. Når det gjelder valg av ruter, så kan du ta en titt på komplett.no og lese kommentarene folk har lagt inn på de forskjellige modellene der. "......................................." Takk skal du ha. Det er jo den stasjonære som er mest i bruk, så det blir nok den jeg bruker mest til store opp- og nedlastinger. 0 Siter
Osiris Skrevet 6. august 2006 Forfatter Skrevet 6. august 2006 Raskest, stabilt og best med kabelforbindelse. Trådløst er kjekt. Jada, stasjonært er best og jeg har da ikke tenkt å kvitte meg med den. Men det er kjekt av og til å kunne jobbe på andre steder enn det ene rommet også. 0 Siter
Osiris Skrevet 6. august 2006 Forfatter Skrevet 6. august 2006 3com har jeg å den er grei. Ingen problemer og jeg har signal i hele hagen som er svær. Takk for tipset, skal huske det. 0 Siter
keinstein Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Jada, stasjonært er best og jeg har da ikke tenkt å kvitte meg med den. Men det er kjekt av og til å kunne jobbe på andre steder enn det ene rommet også. Noen paranoide er redd at resten av landet skal trenge seg innpå og misbruke nettet deres. 0 Siter
Prozak Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Takk skal du ha. Det er jo den stasjonære som er mest i bruk, så det blir nok den jeg bruker mest til store opp- og nedlastinger. Mulig jeg ordla meg dårlig. Store opp og nedlastninger fra internett vil ikke gå noe tregere med trådløst nett. Men hvis du f.eks skal flytte store datamengder mellom to maskiner hjemme hos deg (i samme nett), så vil kablet nett være det raskeste. "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Noen paranoide er redd at resten av landet skal trenge seg innpå og misbruke nettet deres. Redd og redd, fru blom. Det er mange som bruker andres usikrede nett - stort sett nett som ikke engang er sikret med wep eller mac-filtrering. De som bryter seg inn på wep-krypterte nett har som regel en eller annen agenda med det. "........................................." 0 Siter
Gjest en liten kattepus Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Redd og redd, fru blom. Det er mange som bruker andres usikrede nett - stort sett nett som ikke engang er sikret med wep eller mac-filtrering. De som bryter seg inn på wep-krypterte nett har som regel en eller annen agenda med det. "........................................." sittet for lenge igjen,jeg..så setningene sklir sammen..."toppløs router" leste jeg:) hi,hi ikke rart,etter alt nudistpratet 0 Siter
keinstein Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Redd og redd, fru blom. Det er mange som bruker andres usikrede nett - stort sett nett som ikke engang er sikret med wep eller mac-filtrering. De som bryter seg inn på wep-krypterte nett har som regel en eller annen agenda med det. "........................................." En halv boligblokk er nå full av usikrede nett, men enda er ikke noen der bekymret. De har ikke problemer, og da gidder de ikke gjøre noe. Sånn fungerer altså den virkelige verden, likeglad og lykkelig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.