Gå til innhold

Hvilket legemiddel er dette? Haster!

Anbefalte innlegg

Solsikkefrø
Skrevet

Jeg legger spørsmålet på dette forum fordi jeg trenger et kjappt svar.

Min mor og venninnen hennes er på ferie i bulgaria. Venninnen fikk akutt urinveisinfeksjon og har fått noen tabletter på et apotek der nede. De heter ciprofloxacin. Hvilke tabletter er dette? Og hvordan vil dere anbefale henne å bruke dem?

Takker masse for svar.

p.s: ønsker ikke kommentarer på at jeg har lagt dette på åpent forum, takk ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Debra irl
Skrevet

Gå på http://www.felleskatalogen.no

Til venstre klikker du på "preparater", da får du opp en alfatbetisk liste. Klikk på C og du får opp Ciprofloxain. Der står det meste du trenger å vite.

Skrevet

Et svært godt medikament mot urinveisinfeksjon. Du oppgir ikke styrken på tablettene, derfor gir det ikke mening å si noe om dosering.

Gjest dosering er slik
Skrevet

Dosering:

Residiverende eller kompliserte urinveisinfeksjoner: 250-500 mg 2 ganger daglig i 7-14 dager

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...