Fane Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Er det noen her som har hatt hjernehinnebetennelse forårsaket av virus? (ikke den alvorlige typen altså) Jeg har det og har hatt det i to uker. Enda er jeg ikke bra! Hvor lang tid skal dette ta da? Skal egentligg på jobb i morgen men det klarer jeg nok ikke. Er det noen som har erfaring med dette? 0 Siter
bouenas Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 "Skal egentlig på jobb i morgen". Seriøst?? Uansett mild type må du beregne lenger rekovalisenstid. Sykemelding har du helt klart krav på. Regner med du ikke stresser med å bli frisk fortest mulig for å komme deg i jobb igjen med det samme. Du må jo ta mer hensyn til deg selv enn jobben! Selv en mild hjernehinnebetennelse er ikke å spøke med. 0 Siter
Gjest alegre Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Fikk hjernehinnebetennelse i midten av nov.04. Lå en uke på sykehus. Begynte ikke på jobb før 02. januar. Fikk 2 uker sykemelding da jeg ble utskrevet, deretter for én uke om gangen. God bedreing. 0 Siter
Fane Skrevet 6. august 2006 Forfatter Skrevet 6. august 2006 Fikk hjernehinnebetennelse i midten av nov.04. Lå en uke på sykehus. Begynte ikke på jobb før 02. januar. Fikk 2 uker sykemelding da jeg ble utskrevet, deretter for én uke om gangen. God bedreing. Oi, det var lenge på sykehus? Jeg lå på sykehuset bare en natt jeg, fikk en uke sykemelding, måtte opp til fastlegen min etter en uke og da klarte jeg ikke en gang sitte på kontoret hans (mannen min kjørte meg) Fikk da sykemelding en uke til og enda får jeg vondt i hodet og øynene ved den minste anstrengelse så jeg må opp dit i morgen igjen. Er på bedringens vei kjenner jeg men orker ikke åtte timer foran pc på jobb enda. Hadde du vondt i hodet over en måned? 0 Siter
Fane Skrevet 6. august 2006 Forfatter Skrevet 6. august 2006 "Skal egentlig på jobb i morgen". Seriøst?? Uansett mild type må du beregne lenger rekovalisenstid. Sykemelding har du helt klart krav på. Regner med du ikke stresser med å bli frisk fortest mulig for å komme deg i jobb igjen med det samme. Du må jo ta mer hensyn til deg selv enn jobben! Selv en mild hjernehinnebetennelse er ikke å spøke med. Takk for svar. Neida, har ikke tenkt meg på jobb. Mente egentlig at sykemeldingen gikk ut på fredag så jeg må kontakte legen igjen i morgen og be om lenger. Jeg trodde bare at når legen bare ga meg sykemelding for en uke så regnet han med at jeg var frisk og klar til jobb igjen etter det, men det er det jeg kjenner at jeg ikke er. Liker dårlig å måtte be om sykemelding, men må jo det nå altså! Jeg tar det veldig med ro, orker ikke annett men kan jeg få noe mèn av dette? 0 Siter
bouenas Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Takk for svar. Neida, har ikke tenkt meg på jobb. Mente egentlig at sykemeldingen gikk ut på fredag så jeg må kontakte legen igjen i morgen og be om lenger. Jeg trodde bare at når legen bare ga meg sykemelding for en uke så regnet han med at jeg var frisk og klar til jobb igjen etter det, men det er det jeg kjenner at jeg ikke er. Liker dårlig å måtte be om sykemelding, men må jo det nå altså! Jeg tar det veldig med ro, orker ikke annett men kan jeg få noe mèn av dette? Hei igjen. Fikk litt dårlig samvittighet for at jeg var så "hard" mot deg isted. Beklager det :-) Meningen var faktisk god, og jeg håpte bare at du ikke lot deg affisere av en eventuelt lite fornuftig lege, som mente du kunne starte i jobb nesten med det samme. Ble rett og slett bekymret for deg. Varige men vet jeg ikke nok om til å svare på, men all fornuft tilsier at du må ta det helt med ro en god stund fremover. Jobb foran pc'en hele dagen er jo rimelig stillesittende, vil jeg tro, men svært forstyrrende for øyne og hode som også trenger ro. Lykke til, og god bedring! 0 Siter
Gjest alegre Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Oi, det var lenge på sykehus? Jeg lå på sykehuset bare en natt jeg, fikk en uke sykemelding, måtte opp til fastlegen min etter en uke og da klarte jeg ikke en gang sitte på kontoret hans (mannen min kjørte meg) Fikk da sykemelding en uke til og enda får jeg vondt i hodet og øynene ved den minste anstrengelse så jeg må opp dit i morgen igjen. Er på bedringens vei kjenner jeg men orker ikke åtte timer foran pc på jobb enda. Hadde du vondt i hodet over en måned? Var skikkelig dårlig, og fikk intravenøs behandling med antibiotika + kloramfenikol - derfor en uke på sykehus. Hadde også hodepine lenge etterpå - det er normalt. Vanlig å bare gi sykemelding for en uke om gangen, men husker jeg grudde meg litt hver gang jeg måtte gå til legen for å få den forlenget - var redd for å være hypokonder ;-) Så mitt råd til deg er å ta den tiden du trenger, ikke vær redd for å be om lengre sykemelding! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.