Poetica Skrevet 4. april 2001 Del Skrevet 4. april 2001 Hei! Min datter på 5 år ble i går operert for strabisme. Hun ble utskrevet i dag, og vi fikk med en flaske Kloramfenikol øyedråper, disse skal brukes 5 ganger daglig. Men hun protesterer V E L D I G på dryppingen, så jeg er ikke sikker på om vi får gitt henne riktig dose, da hun kniper øyet sammen, og klarer ikke å åpne det under dryppingen. hun gråter og sier at det gjør veldig vondt å dryppe. I ettermiddag og i kveld, ble øyet stadig mer hovent, og det gjør vondt når jeg berører det, selv når jeg tørker det forsiktig rundt vippene med sterile gaskluter. (Bruker øyebadevann på gasen) Er dette normalt, eller tyder det på at det er i ferd med å bli en infeksjon i det? Jeg er litt betenkt over at hun kanskje ikke får nok medisin på øyet, og er redd det skal bli en infeksjon på det. Jeg har lurt på om det kan være blodlevringer under øyelokkene, som forårsaker hevelsen, kombinert med at øyet blir mer anstrengt i løpet av dagen, hva tror dere? (Romkameraten hennes fikk hjelp til å fjerne blodet ved skylling på sykehuset i morges, men ikke Nora) Noen tips? På forhånd takk for svar! (Posterer dette også på barnemedisin) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24091-%C3%B8yeoperasjon-og-problem-med-medisinering-haster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 9. april 2001 Del Skrevet 9. april 2001 Kjære poetika, Det er nok mer ubehagelig enn vondt å få kloramfenikol dråpene i øye. Men det hjelper og er viktig til å forebygge infeksjon. Det er vanskelig å si uten å ha sett det hvorvidt det er noe infeksjon som har etablert seg, men jeg antar at legene eller sykepleierne der vil oppdage hvis det er noe fare. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24091-%C3%B8yeoperasjon-og-problem-med-medisinering-haster/#findComment-102325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.