hare1365380455 Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Hvem ville du hatt med på den listen? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Litt avhengig av hvordan du definerer rock. Tatt kjapt på sparket: - The Velvet Underground - Neil Young - Ramones - The Stooges - Led Zeppelin Men jeg er klar over at enkelte av banda over flyter over i en del andre genre. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Dum Dum Boys Deep purple jethro Tull Pink Floyd Led Zeppelin 0 Siter
jubalong70 Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Litt usikker på hvordan du definerer genren. Men jeg liker: Dum Dum Boys Jethro Tull (synth-rock) Marillion Belgïe Kansas 0 Siter
Gjest rautalampi Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Vikingarna Ole Ivars Jenny Jensen Lasse Stefanz Electric Light Orchestra 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 U2 R.E.M. Pearl Jam The E-Street Band The Pogues Kanskje litt vid bruk av ordet rockeband, men men... 0 Siter
villee Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 AC/DC Guns N Roses Queen U2 Ja, jeg er litt i tvil 0 Siter
bouenas Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Whitesnake Pink Floyd Guns n' Roses Eh.. Mhmm.. Kom på 3 gamle gode Favoritter, iallefall ;-) 0 Siter
Gjest en liten kattepus Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 u2 ac/dc queen pink floyd 0 Siter
Hawkwind Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Hmm, ville nok lage to lister der, en med personlige preferanser og en med historisk viktige grupper (basert på personlige preferanser selvsagt). Personlig liste: 1. Nazareth - 70 talls hard rock band jeg stadig kommer tilbake til. Blir aldri lei av musikken de lagde før de ble et rent balladeband. 2. Eloy - Tysk prog-gruppe fra 70-tallet jeg stadig kommer tilbake til. 3. Bel Canto - Norsk popgruppe, mest aktive i perioden 87-97. Vakker musikk, vakker vokal. 4. Hawkwind - Britisk space rock gruppe som har holdt på i snart 40 år. Hører ikke så ofte på dem, men har likt musikken deres i 20 år nå. 5. Celtic Frost - Sveitsiske innovatører innen ekstrem metal genren. Blir aldri lei av musikken deres (selv om det nok er for ekstremt for de fleste). Historisk viktige: 1. Rolling Stones - For viktige i rockehistorien til å utelates, uansett hvordan man ser på det. 2. Black Sabbath - En av fire viktige innovatører og inspirasjonskilder innenfor utviklingen av hard rock (de andre er Deep Purple, Steppenwolf og Led Zeppelin). 3. Sex Pistols - Inspirasjonskilde de luxe og punkens mest kommersielle/kjente gruppe. Har preget det meste av rockemusikk etter 1980 på en eller annen måte. 4. Bon Jovi - En av motorene i rockemiljøet på åttitallet. Ikke nødvendigvis god musikk de spilte og inspirerte til; men definerte mye av populærmusikken i et helt tiår. 5. Metallica - Gjorde ekstrem-metallen stueren og kommersiell, og har hatt stor innvirkning på den videre utvikling av hva som kan karakteriseres som kommersiel musikk innen rock. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Litt avhengig av hvordan du definerer rock. Tatt kjapt på sparket: - The Velvet Underground - Neil Young - Ramones - The Stooges - Led Zeppelin Men jeg er klar over at enkelte av banda over flyter over i en del andre genre. Ramones og The Stooges her jeg ikke hørt på tror jeg. Hm, Neil Young synes jeg ikke passer blant rockeband... 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Litt usikker på hvordan du definerer genren. Men jeg liker: Dum Dum Boys Jethro Tull (synth-rock) Marillion Belgïe Kansas De to siste der har jeg ikke hørt (tror jeg). 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 U2 R.E.M. Pearl Jam The E-Street Band The Pogues Kanskje litt vid bruk av ordet rockeband, men men... Jeg hadde nok ikke tatt med alle de blant rockeband, men... Det er greit også å ha det vidt, om du forstår hva jeg mener. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Whitesnake Pink Floyd Guns n' Roses Eh.. Mhmm.. Kom på 3 gamle gode Favoritter, iallefall ;-) Ikke verst bare det! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Hmm, ville nok lage to lister der, en med personlige preferanser og en med historisk viktige grupper (basert på personlige preferanser selvsagt). Personlig liste: 1. Nazareth - 70 talls hard rock band jeg stadig kommer tilbake til. Blir aldri lei av musikken de lagde før de ble et rent balladeband. 2. Eloy - Tysk prog-gruppe fra 70-tallet jeg stadig kommer tilbake til. 3. Bel Canto - Norsk popgruppe, mest aktive i perioden 87-97. Vakker musikk, vakker vokal. 4. Hawkwind - Britisk space rock gruppe som har holdt på i snart 40 år. Hører ikke så ofte på dem, men har likt musikken deres i 20 år nå. 5. Celtic Frost - Sveitsiske innovatører innen ekstrem metal genren. Blir aldri lei av musikken deres (selv om det nok er for ekstremt for de fleste). Historisk viktige: 1. Rolling Stones - For viktige i rockehistorien til å utelates, uansett hvordan man ser på det. 2. Black Sabbath - En av fire viktige innovatører og inspirasjonskilder innenfor utviklingen av hard rock (de andre er Deep Purple, Steppenwolf og Led Zeppelin). 3. Sex Pistols - Inspirasjonskilde de luxe og punkens mest kommersielle/kjente gruppe. Har preget det meste av rockemusikk etter 1980 på en eller annen måte. 4. Bon Jovi - En av motorene i rockemiljøet på åttitallet. Ikke nødvendigvis god musikk de spilte og inspirerte til; men definerte mye av populærmusikken i et helt tiår. 5. Metallica - Gjorde ekstrem-metallen stueren og kommersiell, og har hatt stor innvirkning på den videre utvikling av hva som kan karakteriseres som kommersiel musikk innen rock. Takk for to fyldige lister. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Aner IKKE noe om temaet jeg Ingenting? Hvilken genre ville du laget en top fem-liste av da? 0 Siter
flisa Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Ingenting? Hvilken genre ville du laget en top fem-liste av da? Noe som ikke har med musikk å gjøre liker stillheten best jeg -hehe 0 Siter
Velouria Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Pixies Velvet Underground Ramones Stooges Led Zeppelin 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Noe som ikke har med musikk å gjøre liker stillheten best jeg -hehe Da kan du lage (hmmm.... tenker).. top fem "hva du best liker å gjøre en fridag". Eller top fem middagsretter! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.