Gå til innhold

Top fem rockeband

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ramones og The Stooges her jeg ikke hørt på tror jeg.

Hm, Neil Young synes jeg ikke passer blant rockeband...;)

Neil Young er definitivt rock, det kan det vel ikke være noe tvil om?

Han er jo endel av starten til mye av rocken vi kjenner idag.Om ikke Neil Young er rock, så er heller ikke Bob Dylan det.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

29

• ShitDiddelyDo

15

• Velouria

5

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Pink Floyd, Pink Floyd,Pink Floyd, Pink Floyd og Pink Floyd.

Det finnes ikke noe vakrere musikk, med unntak av Mozart da.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så ta med fem til, da! :)

- Black Sabbath.

- Pink Floyd.

- David Bowie.

- Bob Dylan.

- Chuck Berry.

- Elvis.

- Joy Divison.

- The Band.

Men nå mister vel "topp fem rockeband" hele sin mening. :)

Selv langt ned på lista ville jeg ikke tatt med band som U2 og Queen - som jeg ser mange andre her gjør.

hare1365380455
Skrevet

- Black Sabbath.

- Pink Floyd.

- David Bowie.

- Bob Dylan.

- Chuck Berry.

- Elvis.

- Joy Divison.

- The Band.

Men nå mister vel "topp fem rockeband" hele sin mening. :)

Selv langt ned på lista ville jeg ikke tatt med band som U2 og Queen - som jeg ser mange andre her gjør.

Bob Dylan her? Hvor ville du egentlig plassert Black Sabbath da? (Jeg ser at det ikke nytter å putte band i bokser med bestemte merkelapper..)

hare1365380455
Skrevet

Neil Young er definitivt rock, det kan det vel ikke være noe tvil om?

Han er jo endel av starten til mye av rocken vi kjenner idag.Om ikke Neil Young er rock, så er heller ikke Bob Dylan det.

Jeg tenker ikke på de når jeg tenker rock, men... Jeg liker begge to i alle fall!

hare1365380455
Skrevet

Pink Floyd er bra!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bob Dylan her? Hvor ville du egentlig plassert Black Sabbath da? (Jeg ser at det ikke nytter å putte band i bokser med bestemte merkelapper..)

Det er så ekstremt mange genre og undergenre, men det meste har jo opphav i rocken. Sånn sett er det ikke ukorrekt å nevne Black Sabbath.

Men med mer følsomhet for genre ville jeg plassert Black Sabbath under Hardrock.

hare1365380455
Skrevet

Det er så ekstremt mange genre og undergenre, men det meste har jo opphav i rocken. Sånn sett er det ikke ukorrekt å nevne Black Sabbath.

Men med mer følsomhet for genre ville jeg plassert Black Sabbath under Hardrock.

Jeg tror jeg har tenkt på rock som hardrock i grunnen... Men det er visst litt feil.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror jeg har tenkt på rock som hardrock i grunnen... Men det er visst litt feil.

Jupp, det er litt feil, og hadde du bedt om hardrock hadde du nok fått helt andre band på topp 5. :)

Skrevet

Jeg tenker ikke på de når jeg tenker rock, men... Jeg liker begge to i alle fall!

Rock er jo et veldig vidt begrep som inneholder mange unergenre, så her kan man jo bare velge hvilken del av rocken man vil velge. Jeg har valgt veldig selektivt etter min egen smak.

Jeg kunne nevt f.eks, Johnny Cash og Ronnie James Dio. Ser ikke helt riktig ut sammen, men de er på hver sin kant av rocken. Mayhem er jo også rock. Jerry Lee Lewis, Sonic Youth David Bowie, Beatles u name it.

Som sagt et meget vidt begrep :)

hare1365380455
Skrevet

Jupp, det er litt feil, og hadde du bedt om hardrock hadde du nok fått helt andre band på topp 5. :)

Jeg mente rock, men.. *nesten litt forvirret* Jo, jeg forstår vel litt mer nå. Godt jeg startet den tråden! :)

hare1365380455
Skrevet

Rock er jo et veldig vidt begrep som inneholder mange unergenre, så her kan man jo bare velge hvilken del av rocken man vil velge. Jeg har valgt veldig selektivt etter min egen smak.

Jeg kunne nevt f.eks, Johnny Cash og Ronnie James Dio. Ser ikke helt riktig ut sammen, men de er på hver sin kant av rocken. Mayhem er jo også rock. Jerry Lee Lewis, Sonic Youth David Bowie, Beatles u name it.

Som sagt et meget vidt begrep :)

Som jeg skrev til sdd så har jeg visst tenkt på rock som hardrock, og det er litt feil. Så det var godt jeg startet denne tråden her! :)

Skrevet

Enig der ja!! :-)

Skrevet

Som jeg skrev til sdd så har jeg visst tenkt på rock som hardrock, og det er litt feil. Så det var godt jeg startet denne tråden her! :)

Veldig bra diskusjon syns jeg også. Alltid godt å diskutere musikk, selvom det er et meget sensitivt tema for de aller fleste av oss. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg mente rock, men.. *nesten litt forvirret* Jo, jeg forstår vel litt mer nå. Godt jeg startet den tråden! :)

Hvis det er hardrock du er ute etter må du i hvert fall sjekke ut Black Sabbath og Led Zeppelin, men hvis det er hardrock du er ute etter vet du vel allerede det. :)

Ac/Dc før 1980 er også kvalitet.

Det er mye drit innen hardrocken og metalen, men det er også mye kvalitet.

Hvis du virkelig vil dra det langt er Sepultura og Slayer viktige, og - som Hawk nevner - Metallica - selv om det har vært så som så med kvaliteten fra den kanten de siste 15 årene. At de var viktige for genren er dog sant.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sånn apropos rock og din fascinasjon for Sopranos.

Vet du hvilket band karakteren Silvio Dante har spilt i?

hare1365380455
Skrevet

Sånn apropos rock og din fascinasjon for Sopranos.

Vet du hvilket band karakteren Silvio Dante har spilt i?

*googler* Oj, det visste jeg ikke! E Street Band og han er little Steven?

ShitDiddelyDo
Skrevet

*googler* Oj, det visste jeg ikke! E Street Band og han er little Steven?

Jupp.

Han du helt sikkert husker som fyren med tørkle på hue, like ved siden av Bruce. :)

hare1365380455
Skrevet

Jupp.

Han du helt sikkert husker som fyren med tørkle på hue, like ved siden av Bruce. :)

I alle dager... Så merkelig! Stilig, altså. :)

hare1365380455
Skrevet

Hvis det er hardrock du er ute etter må du i hvert fall sjekke ut Black Sabbath og Led Zeppelin, men hvis det er hardrock du er ute etter vet du vel allerede det. :)

Ac/Dc før 1980 er også kvalitet.

Det er mye drit innen hardrocken og metalen, men det er også mye kvalitet.

Hvis du virkelig vil dra det langt er Sepultura og Slayer viktige, og - som Hawk nevner - Metallica - selv om det har vært så som så med kvaliteten fra den kanten de siste 15 årene. At de var viktige for genren er dog sant.

Jeg liker ikke ac/dc.... Jeg hørte litt på metallica for ti-femten år siden, men.. Nå om dagene hører jeg på f.eks. black sabbath, motley crue og judas priest. + mye annet. Led zeppelen er konge!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...