Gå til innhold

Top fem rockeband

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

I alle dager... Så merkelig! Stilig, altså. :)

Jeg visste det ikke jeg heller. Men jeg visste det var noe kjent med ham, og da jeg så en konsert med Bruce Springsteen for et par år siden fikk jeg nesten hakeslepp. :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

29

• ShitDiddelyDo

15

• Velouria

5

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

hare1365380455
Skrevet

Hvis det er hardrock du er ute etter må du i hvert fall sjekke ut Black Sabbath og Led Zeppelin, men hvis det er hardrock du er ute etter vet du vel allerede det. :)

Ac/Dc før 1980 er også kvalitet.

Det er mye drit innen hardrocken og metalen, men det er også mye kvalitet.

Hvis du virkelig vil dra det langt er Sepultura og Slayer viktige, og - som Hawk nevner - Metallica - selv om det har vært så som så med kvaliteten fra den kanten de siste 15 årene. At de var viktige for genren er dog sant.

Jeg har akkurat begynt å høre på judas priest og motley crue, så jeg har ikke hørt så mye enda.

hare1365380455
Skrevet

Veldig bra diskusjon syns jeg også. Alltid godt å diskutere musikk, selvom det er et meget sensitivt tema for de aller fleste av oss. :)

Jepp, jeg liker denne tråden her! :)

hare1365380455
Skrevet

Jeg visste det ikke jeg heller. Men jeg visste det var noe kjent med ham, og da jeg så en konsert med Bruce Springsteen for et par år siden fikk jeg nesten hakeslepp. :)

Jeg sendte linken til broren min og trodde jeg skulle gi ham en aha-opplevelse, men han visste det visst. :)

Men det hadde jeg ikke trodd! (Eller kommet på.)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har akkurat begynt å høre på judas priest og motley crue, så jeg har ikke hørt så mye enda.

Judas Priest er konger! Skal jeg leke genrepoliti ville jeg sagt de var heavy metal, og at de er de beste innen heavyen.

hare1365380455
Skrevet

Judas Priest er konger! Skal jeg leke genrepoliti ville jeg sagt de var heavy metal, og at de er de beste innen heavyen.

Jeg finner ut så mye nå, ser du! Så nå har jeg det travelt med å høre på "ny" musikk...;) Jeg har jo hørt litt før, men ikke mye. Merkelig i grunnen, for jeg liker veldig godt den typen musikk!

hare1365380455
Skrevet

Ang. genre: jeg ville trodd de tilhørte rocken, men... Takket være denne tråden ser jeg at jeg har vært litt på villspor (uten at det har vært noen krise). ;)

hare1365380455
Skrevet

Og (sorry mange svar her...): jeg lurte litt på hvorfor de bandene ikke ble nevnt i tråden...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ang. genre: jeg ville trodd de tilhørte rocken, men... Takket være denne tråden ser jeg at jeg har vært litt på villspor (uten at det har vært noen krise). ;)

Du er ikke helt på villspor. Det er ikke så enkelt å klassifisere metalbanda. Det er så utrolig mange subgenre.

hare1365380455
Skrevet

Du er ikke helt på villspor. Det er ikke så enkelt å klassifisere metalbanda. Det er så utrolig mange subgenre.

Ja, det er det jammen! Klarer du å holde styr på det?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, det er det jammen! Klarer du å holde styr på det?

Jeg har min formening om hva som er hardrock og hva som er heavy, men det er vel mest fordi jeg hadde min formening om det da jeg først begynte å høre på musikken for veldig mange år siden, og er sta på at jeg den gang hadde rett. :)

Men hva nye genre angår, og de er det ekstremt mange av, spesielt innen ekstremmetalen, kan jeg ikke uten videre si hva som er hva, selv om jeg også der har min formening.

Skrevet

Det er så ekstremt mange genre og undergenre, men det meste har jo opphav i rocken. Sånn sett er det ikke ukorrekt å nevne Black Sabbath.

Men med mer følsomhet for genre ville jeg plassert Black Sabbath under Hardrock.

Selv er jeg av den formening at rock kan brukews som en samlebetegnelse for alle typer musikk som tilhører mer eller mindre kjente subgenre innen - vel - rock ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selv er jeg av den formening at rock kan brukews som en samlebetegnelse for alle typer musikk som tilhører mer eller mindre kjente subgenre innen - vel - rock ;-)

Det har du rett i. :)

Skrevet

Ikke verst bare det!

Nei, sant..?

Skulle jo vært enkelt å komme på flere, men stod bare litt stille :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...