Gå til innhold

Lage logo og hjemmeside

Anbefalte innlegg

Gjest grunderen
Skrevet

Jeg skal starte et enkeltmannsforetak. Hva lønner seg i forhold til logo og hjemmeside? Få reklamebyrå til å lage det, og da profesjonelt eller prøve seg selv. Jeg er ganske grønn på området.

Hvor mye koster slikt, og noen som vet hva helhetskostnaden av å registrere et firma er? Da mener jeg ikke startkostnader med lokale, tlf, datamaskin osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har laget logo og grafisk profil for flere firmaer :)

Bruker å ta 3000,- for hele sulamitten. Et byrå tar mye mer.

(Jeg jobber med sånt)

Gjest Aina E
Skrevet

Jeg har laget logo og grafisk profil for flere firmaer :)

Bruker å ta 3000,- for hele sulamitten. Et byrå tar mye mer.

(Jeg jobber med sånt)

Hm, det var ikke så gærent... Jeg tar 200 kr timen, jeg. Men jeg har jo egentlig sluttet med sånt, det er kun innimellom jeg tar sånne freelanceoppdrag.

Skrevet

Hm, det var ikke så gærent... Jeg tar 200 kr timen, jeg. Men jeg har jo egentlig sluttet med sånt, det er kun innimellom jeg tar sånne freelanceoppdrag.

Syns det er greit med en samlet sum jeg :-) - men jeg har ikke tid til sånt nå.

Gjest Aina E
Skrevet

Syns det er greit med en samlet sum jeg :-) - men jeg har ikke tid til sånt nå.

Nei, ikke jeg heller... Nå skal jeg begynne på høyskole! Tenk det, du.

Skrevet

Nei, ikke jeg heller... Nå skal jeg begynne på høyskole! Tenk det, du.

Nei det skjønner jeg ikke at du kan få tid til med 3 små.

Gjest Aina E
Skrevet

Nei det skjønner jeg ikke at du kan få tid til med 3 små.

Joda. Det går. Jeg holder også på å starte firma, selge leilighet, bil og har ekstrajobb i helsekostbutikken... Så jeg får tiden til å gå. Hehe. Du da?

Skrevet

Hvis du ikke kan noe, så bør du få noen til å gjøre det. Det trenger ikke bli så dyrt - hold deg unna griske jævler som tar 12.000,- for helt enkle, statiske websider. Ja, jeg tenker på et par konkrete :-)

Å registrer enkeltmannsforetak koster nada.

"......................................."

Gjest grunderen
Skrevet

Hvis du ikke kan noe, så bør du få noen til å gjøre det. Det trenger ikke bli så dyrt - hold deg unna griske jævler som tar 12.000,- for helt enkle, statiske websider. Ja, jeg tenker på et par konkrete :-)

Å registrer enkeltmannsforetak koster nada.

Hvor mye er logisk å betale for slikt? Jeg har mulighet for å få flinke ungdommer til å lage både logo og hjemmeside. Hvor mye skal jeg tilby attenåringer for en slik oppgave?

Skrevet

Hvor mye er logisk å betale for slikt? Jeg har mulighet for å få flinke ungdommer til å lage både logo og hjemmeside. Hvor mye skal jeg tilby attenåringer for en slik oppgave?

Hvis de er flinke, men ikke profesjonelle fagfolk - halv pris av det en proff konsulent tar?

Jeg har ikke så greie på prisnivåer, egentlig. Selv ender jeg enten opp med å ta så mye at jeg skammer meg, eller så lite at jeg blir irritert på meg selv :-)

"........................................."

Gjest grunderen
Skrevet

Hvis de er flinke, men ikke profesjonelle fagfolk - halv pris av det en proff konsulent tar?

Jeg har ikke så greie på prisnivåer, egentlig. Selv ender jeg enten opp med å ta så mye at jeg skammer meg, eller så lite at jeg blir irritert på meg selv :-)

Kan du antyde hva som er så mye at du skammer deg, og hva som er så lite at du irriterer deg;)

Skrevet

Kan du antyde hva som er så mye at du skammer deg, og hva som er så lite at du irriterer deg;)

Egentlig ikke, fordi jeg glemte å presisere at jeg ikke driver med grafikk og design :-)

Men flisa ga deg jo et prisoverslag, for logo og grafikkprofil, som garantert var rimelig.

Skrevet

Egentlig ikke, fordi jeg glemte å presisere at jeg ikke driver med grafikk og design :-)

Men flisa ga deg jo et prisoverslag, for logo og grafikkprofil, som garantert var rimelig.

Ja - det er en grei "svartarbeid-pris" - spurte på skattekontoret og det kan under tvil gå for hobbyarbeid :)

Skrevet

Joda. Det går. Jeg holder også på å starte firma, selge leilighet, bil og har ekstrajobb i helsekostbutikken... Så jeg får tiden til å gå. Hehe. Du da?

Tja - 2 jobber, politikk, en haug med unger - og ingen tid til å male.....

Skrevet

1000 kr siden er ganske vanlig, svart.

1000 kr. for en komplett site? Eller for hver side på siten?

1000 kr. er absolutt for lite hvis det samtidig skal inkludere å lage unik logo og/eller annen grafikk. Sånt koster, fordi det faktisk er ganske mye kreativt arbeid.

Gjest jeg jobber kun hvitt
Skrevet

1000 kr siden er ganske vanlig, svart.

Aldri i verden!

Koster 8-10 000 å få laget en logo, og en billig nettside koster minst fra 12000.

Og om det så skulle vært svart, så betyr jo det kun at man ikke tar med mva. En gjør det da ikke gratis uansett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...