Gå til innhold

Rart fenomen på fjellet i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære og jeg har campet på fjellet i natt og utpå dagen i dag opplevde vi noe rart. Vi sto nede ved tjønna vi campet ved og skulle avkjøle beina i det kalde vannet og plutselig hørtes en "vuuusj!"-lyd, akkurat som om noen slenger ut et fiskesnøre fra ei stang, og så var det noe vi ikke kunne se som suste ut fra land noen meter bortenfor oss og føk over vannflaten til den andre siden, rundt 30 meter. Vi kunne ikke se noe, men så tydelig "sporet" etter det i vannflata bortover!

Kjemperart. Noen som har sett noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en "minitornado".

Det blåste litt så det kan godt hende. Må se på nettet om jeg finner noe mer om fenomenet. Takk skal du ha! :o)

Skrevet

Det var en "minitornado".

Har myst ørlite på nettet og jeg tror det må ha vært en "mikrotornado" i tilfelle. :o) Vi tippet på en "kulevind" på samme måte som et "kulelyn" da vi så det og det var kanskje ikke så dumt.

Skrevet

En bueorm. Svømmer dritfort nå det er varmt og ser ganske mystisk ut.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Sikkert bare en natur deva,som lekte litt med dere :)

Skrevet

En bueorm. Svømmer dritfort nå det er varmt og ser ganske mystisk ut.

Nja... Vil ikke en orm svømme i s-form på samme måte som den beveger seg på land? Dette fenomenet for over i en eneste svær litt buet linje.

Skrevet

Nja... Vil ikke en orm svømme i s-form på samme måte som den beveger seg på land? Dette fenomenet for over i en eneste svær litt buet linje.

En hvirvelvind sikkert.

Jeg har også sett en mini "skypumpe" til havs og en på Ekebergsletta for noen år siden.

Skrevet

Hvilket fjell var dere på, og hvor i landet??

Trollheimen.

Gjest Seljord
Skrevet

Trollheimen.

Seljordsormen som er på sommerferie :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...