Gå til innhold

Hei du som er hjelpepleier på eldrehjem

Anbefalte innlegg

Gjest Jubilanten
Skrevet

Eller bo- og aktivitetssenter som det kalles nå...

Hvor vanskelig er det å få fri en helg hvis du har vakt? Er det lett å bytte med andre, eller er det bare i nødsfall? Hva med hvis du ble invitert i en 40-årsdag?

Venninna mi takket nei pga jobbehleg, bør jeg være fornærmet? Skuffet er jeg iallefall.

Videoannonse
Annonse
Snacky1365380698
Skrevet

Hvilke policy som gjelder mtp bytting varierer litt fra sted til sted, men som regel er det helt legitimt å bytte vakter. Men for å bytte vakter må det være noen å bytte med. Og det å bytte hele helger er ofte veldig vanskelig, for de som opprinnelig fri denne helgen har som regel lagt masse planer med fam og venner i god tid i forveien.

Selv om det hadde vært lett å bytte synes jeg du skal respektere din venninnes valg. Noen elsker det å jobbe hele helger, og synes forunderlig nok at mange ikke skjønner at folk elsker jobben sin og faktisk _vil_jobbe.

Gjest Calóni
Skrevet

Som Snacky sier så varierer dette fra sted til sted. En 40-årsdag er nok en grunn til å bytte en fast vakt, men nå i ferietiden kan det være ekstremt vanskelig å få noen til å bytte med seg. Om man vil bytte bort en vakt må man selv skaffe en vikar, det er ikke bare å si fra seg vakta og få ledelsen til å skaffe noen andre.

Skrevet

Jeg synes på ingen måte du skal være fornærmet.

Det kan være svært begrensede muligheter til å få byttet. Antakelig må hun legge press på en kollega, og hun "sparer" kanskje dette til en gang det gjelder noe enda viktigere enn en slik invitasjon.

Ørkenvandreren
Skrevet

Jeg tror arbeidsgiverne stort sett er fleksible mht ansatte sine vaktbytter. Men den ansatte må jo finne en som er villig til å bytte, og det tror jeg kan variere hvor lett er å få til.

Skrevet

Mange plasser er det umulig å få byttet helg . Man må arbeide inn den helgen , samtidlig så må tilsvarende faglært ta hennes helg .

Bare ta fri , får man ikke .

Vi får ta fri en helg i året , da i sommerferien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...