Gå til innhold

Litt ekkelt

Anbefalte innlegg

ikke fast nick
Skrevet

Jeg ringte en person her forleden, men fikk bare telefonsvareren. Det vil si, det er hans fars telefonsvarer, for sønnen er nå den som bor i huset. Faren døde for mange måneder siden. Ennå har han altså ikke fått somlet seg til å fjerne den svarbeskjeden. Litt ekkelt å høre den gamle si at han ikke kan ta telefonen nå...

Dette er svartjenesten hos Telenor, og jeg tenkte at sønnen kanskje ikke vet hvordan han skal fjerne den eller legge inn ny (sønnen har passert 60, så han vet kanskje ikke dette). Er det noen kode eller annet man skal slå inn for å bli kvitt denne beskjeden?

Videoannonse
Annonse
Gjest anonym skriver
Skrevet

Egentlig skulle begravelsesbyrået hjulpet folk med slike ting. Det er mange som i en tung tid ikke orker tenke på alt, og senere så er det borte fra hukommelsen. En ringer jo sjelden til seg selv! Og hvis ingen sier noe, så kan en ha det slik i årevis uten å vite om det. Si det til han da vel, og spør om han trenger hjelp til å få snakket inn nye melding!

Oppdaget forøvrig her for litt siden at svigerfar, som er død for ti år siden, fortsatt står oppført i telefonkatalogen! Svigermor har nok rett og slett ikke tenkt på det. Og hvor mange av oss i familien slår opp på deres telefonnummer? Ingen! Og andre tør kanskje ikke si ifra. Så da blir det slike dumme situasjoner. Godt du minnet meg på det, må få svigermor til å få sitt navn der isteden.

Ørkenvandreren
Skrevet

Man må melde fra til Telenor når man vil stoppe en bestilt/avtalt tjeneste. Det kan nok bare eieren av abonnementet gjøre (hvis det er den avdøde faren, får sikkert sønnen avviklet tjenesten ved å forklare faktum....).

Gjest Baderen
Skrevet

Egentlig skulle begravelsesbyrået hjulpet folk med slike ting. Det er mange som i en tung tid ikke orker tenke på alt, og senere så er det borte fra hukommelsen. En ringer jo sjelden til seg selv! Og hvis ingen sier noe, så kan en ha det slik i årevis uten å vite om det. Si det til han da vel, og spør om han trenger hjelp til å få snakket inn nye melding!

Oppdaget forøvrig her for litt siden at svigerfar, som er død for ti år siden, fortsatt står oppført i telefonkatalogen! Svigermor har nok rett og slett ikke tenkt på det. Og hvor mange av oss i familien slår opp på deres telefonnummer? Ingen! Og andre tør kanskje ikke si ifra. Så da blir det slike dumme situasjoner. Godt du minnet meg på det, må få svigermor til å få sitt navn der isteden.

Før du foretar deg noe, bør du spørre din svigermor hva hun vil.

Jeg vet om flere enker som helt bevisst lar mannens navn stå i telefonkatalogen. det er fordi de er redde for å få ubehgelige telefoner/besøk om det oppdages at de er eldre, enslige kvinner.

Skrevet

Jeg vet om flere enker som helt bevisst lar mannens navn stå i telefonkatalogen. det er fordi de er redde for å få ubehgelige telefoner/besøk om det oppdages at de er eldre, enslige kvinner.

Helt enig - min nabo anggret for at hun fikk seg nytt skilt til døra med "Eva Hansen" på - - hun skulle skrevet "E.Hansen" sier hun nå.

Gjest anonym skriver
Skrevet

Ja, det er jo sant! Tenkte jeg ikke på. Men er det slik så sier jo svigermor det til meg. Jeg kan jo allikevel ikke gjøre det uten hennes samtykke. Jeg hadde bare tenkt å spørre om hun var klar over at han fortsatt sto oppført.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...