Gjest Morsk Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 http://www.nettavisen.no/verden/article702707.ece Av en eller annen grunn ser de ut til at danskene i langt større grad enn her på bjerget greier se sammenhengen i hendelser. Eller kan det være at den historiske utviklingen der har vært annerledes, slik at de ikke har 80% rødsprengte diktaturtilhengere som journalister og rapportører? 0 Siter
petter smart Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Det skyldes nok at de har flere innvandrere og bedre har sett konsekvensene av alle muslimene som har kommet til landet. Men jeg tror faktisk flertallet i norge også støtter israel. Selv om journalister og politikere kanskje ikke gjør det. 0 Siter
gripp Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Det skulle jo bare mangle. Krigen mot islam er mest av alt en krig mellom sivilisasjoner, barbari og undertrykking mot frihet og demokrati. Det Israel driver med nå, er kun en trefning i denne krigen som har vært utkjempet over hele verden de siste 1500 årene. Ikke noe sted i verden, og ikke noen periode har randsoner mellom islamsk kultur og sivilisasjonen vært stabilt fredelig. I dag foregår krigen i Midt-Østen, i Asia..bl.a. India, Thailand, Indonesia (og nabolandene), dessuten i tidligere sovjet-stater samt i en rekke afrikanske land. Når muhammedanerne når tilstrekkelig nærvær i et område, er helvetet løst. Noen naivister tror at vi kan lage et multikulturelt nirvana i Europa hvor vi svever på en lykkesky av kebab og burkaer, og hvor muhammedanerne har tatt opp i seg våre vestlige, verdslige idealer. Men krigen vil selvsagt komme til Europa også, og resultatene vet vi på forhånd...oppdeling, "etnisk rensing", lokale/regionale konflikter om landområder etc.. I mellomtiden utkjempes den europeiske "krigen" gjennom voldtekter, kriminalitet, narkotika, vold og trusler. og oppbygging/utvidelse av islamske "communities" i byene våre. .... At noen støtter muhammedanerne/hizbollah i denne "evige" konflikten, er bare som forventet. En stor del av norsk venstreside har lang tradisjon for å støtte totalitære krefter. 0 Siter
Goliath Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Det skyldes nok at de har flere innvandrere og bedre har sett konsekvensene av alle muslimene som har kommet til landet. Men jeg tror faktisk flertallet i norge også støtter israel. Selv om journalister og politikere kanskje ikke gjør det. Det tror jeg du har helt rett i. Hva journalister måtte mene er noe helt annet enn hva den vanlige "mannen i gata" mener - og takk for det. 0 Siter
flisa Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Det tror jeg du har helt rett i. Hva journalister måtte mene er noe helt annet enn hva den vanlige "mannen i gata" mener - og takk for det. Omtrent som filmkritikere de er sikkert samboere med journalistene 0 Siter
gripp Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Omtrent som filmkritikere de er sikkert samboere med journalistene http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=7117 Disse nissene bestemmer i stor grad hva som anses som "politisk korrekt", og man kan gjøre den feilslutning å tro at oppfatninger blant journalister, også i tilsvarende grad finnes hos "folk flest". ..også har du dem som ikke tør mene noe som helst hvis det ikke har stått i Dagbla eller de hørt det på NRK. Vi har jo et par av dem på denne saiten også :-) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=7117 Disse nissene bestemmer i stor grad hva som anses som "politisk korrekt", og man kan gjøre den feilslutning å tro at oppfatninger blant journalister, også i tilsvarende grad finnes hos "folk flest". ..også har du dem som ikke tør mene noe som helst hvis det ikke har stått i Dagbla eller de hørt det på NRK. Vi har jo et par av dem på denne saiten også :-) Dagbladet og Nrk? For noe tull! Vi som har rett henter nyhetene (les sannhetene) fra VG og se&hør! Herregud... 0 Siter
gripp Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Dagbladet og Nrk? For noe tull! Vi som har rett henter nyhetene (les sannhetene) fra VG og se&hør! Herregud... Ja, det er kanskje bedre, hva vet jeg :-) Men meninger man finner i lederne i Se og Hør gjør seg vel ikke særlig bra i selskapslivet, vil jeg tro? Da er det tryggere med Dagbla..mindre risikabelt liksom. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Ja, det er kanskje bedre, hva vet jeg :-) Men meninger man finner i lederne i Se og Hør gjør seg vel ikke særlig bra i selskapslivet, vil jeg tro? Da er det tryggere med Dagbla..mindre risikabelt liksom. Nå ja, det kommer vel an på selskapet... Skal jeg være helt ærlig, så leser jeg omtrent alle avisene daglig, og også en del av ukebladene - og jeg synes ikke forskjellen er så markant. Det skyldes muligens at jeg ikke gidder lese alle kronikker og ledere om temaet er det samme på hundreogåttiende dagen på rad, og om jeg ikke kjenner til skribenten, men likevel. Krig pleier sjelden å være hyggelig tema på fest, og det er en sikker vinner om man vil ergre på seg noen i hvertfall. Litt agurknytt derimot - det får alle til å trekke på smilebåndet, og alle kjenner noen som kjenner noen som har opplevd noe liknende, noe verre, eller morsommere. Og så går dialogen i riktig retning etter det 0 Siter
Goliath Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Omtrent som filmkritikere de er sikkert samboere med journalistene he-he....det har du kanskje rett i. Like (rare) barn leker best.....:-) Og ellers - har sommeren vært bra for dere? 0 Siter
flisa Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 he-he....det har du kanskje rett i. Like (rare) barn leker best.....:-) Og ellers - har sommeren vært bra for dere? ...sommeren var VARM og lang i en Caravelle i Frankrike - vi reiste hjem en uke før tiden, med en fjortiss som lengtet hjem til kjæresten. Neste år prøver vi syd-England, tenker jeg :-) Godt å være hjemme også når det er så flott vær. Du da? 0 Siter
gripp Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Nå ja, det kommer vel an på selskapet... Skal jeg være helt ærlig, så leser jeg omtrent alle avisene daglig, og også en del av ukebladene - og jeg synes ikke forskjellen er så markant. Det skyldes muligens at jeg ikke gidder lese alle kronikker og ledere om temaet er det samme på hundreogåttiende dagen på rad, og om jeg ikke kjenner til skribenten, men likevel. Krig pleier sjelden å være hyggelig tema på fest, og det er en sikker vinner om man vil ergre på seg noen i hvertfall. Litt agurknytt derimot - det får alle til å trekke på smilebåndet, og alle kjenner noen som kjenner noen som har opplevd noe liknende, noe verre, eller morsommere. Og så går dialogen i riktig retning etter det Joda, litt "agurksaker" sikrer jo at freden opprettholdes. Blir man presset på midtøsten-konflikten og må mene noe, kan man jo si at det er en svært vanskelig og sammensatt konflikt hvor historien også spiller inn. Videre må man legge vekt på at partene bør besinne seg, og få tydelig frem at Israel nok går noe for langt overfor hizbollah og Libanon. Sivilbefolkningen i Libanon har fått nok. Også håper vi at konflikten ikke eskalerer. ...skål. 0 Siter
Goliath Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 ...sommeren var VARM og lang i en Caravelle i Frankrike - vi reiste hjem en uke før tiden, med en fjortiss som lengtet hjem til kjæresten. Neste år prøver vi syd-England, tenker jeg :-) Godt å være hjemme også når det er så flott vær. Du da? Høres ut som om dere virkelig fikk oppleve det ekstremt varme sommerværet i Europa - og i bil dah...:-) Men dere har vel klima-anlegg håper jeg? Jeg har vært i Thailand brorparten av hele juli, og der var det også varmt - men "normalt" for de breddegrader (33-37 grader). Et supert sted å feriere. Thaier er noe for seg selv - positivt ment. Opplevde masse morro, så det ble en opplevelse vi sent vil glemme:-) ps: har du en mailadresse, så skal du få se noe av hva vi gjorde der:-) (eventuelt send den til [email protected]) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Joda, litt "agurksaker" sikrer jo at freden opprettholdes. Blir man presset på midtøsten-konflikten og må mene noe, kan man jo si at det er en svært vanskelig og sammensatt konflikt hvor historien også spiller inn. Videre må man legge vekt på at partene bør besinne seg, og få tydelig frem at Israel nok går noe for langt overfor hizbollah og Libanon. Sivilbefolkningen i Libanon har fått nok. Også håper vi at konflikten ikke eskalerer. ...skål. "Sivilbefolkningen i Libanon har fått nok" Jeg tror det gjelder sivilbefolkningen på alle sider der nede... 0 Siter
flisa Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Høres ut som om dere virkelig fikk oppleve det ekstremt varme sommerværet i Europa - og i bil dah...:-) Men dere har vel klima-anlegg håper jeg? Jeg har vært i Thailand brorparten av hele juli, og der var det også varmt - men "normalt" for de breddegrader (33-37 grader). Et supert sted å feriere. Thaier er noe for seg selv - positivt ment. Opplevde masse morro, så det ble en opplevelse vi sent vil glemme:-) ps: har du en mailadresse, så skal du få se noe av hva vi gjorde der:-) (eventuelt send den til [email protected]) mail sendt! 0 Siter
flisa Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Joda, litt "agurksaker" sikrer jo at freden opprettholdes. Blir man presset på midtøsten-konflikten og må mene noe, kan man jo si at det er en svært vanskelig og sammensatt konflikt hvor historien også spiller inn. Videre må man legge vekt på at partene bør besinne seg, og få tydelig frem at Israel nok går noe for langt overfor hizbollah og Libanon. Sivilbefolkningen i Libanon har fått nok. Også håper vi at konflikten ikke eskalerer. ...skål. Ja, det er ikke særlig smart å drepe flyktninger......tror Israel kan tape endel goodwill på det ja. 0 Siter
Goliath Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 mail sendt! Og mail i retur har du fått:-) Takk for flotte bilder! 0 Siter
gripp Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Ja, det er ikke særlig smart å drepe flyktninger......tror Israel kan tape endel goodwill på det ja. Nei, for all del. Jeg tror ikke Israel med hensikt går etter sivile. Men hizbollah har hele tiden gjemt seg bak kvinner og barn (slik muhammedanere gjerne gjør), og det gjør det hele veldig vanskelig. Hizbollah har for øvrig selvsagt ingen betenkeligheter med å sende raketter rett inn i boligområder i Haifa. Men man forventer jo ikke annet fra den kanten. Det er krig, og ikke noe av det som skjer i krig er "trivelig" på noe vis...full av "enkeltepisorder" som ikke gjør seg noe særlig på trykk eller på film. Goodwill får de neppe, men viktigere er at Israel nå sørger for å knekke ryggen på terrororganisasjonen hizbollah en gang for alle. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.