Gå til innhold

Frakt av kjøleskap - stående eller liggende?


Hawkwind

Anbefalte innlegg

Lurer på en liten sak angående frakt av kjøleskap.

Har blitt fortalt at disse fortrinnsvis bør fraktes stående.

Er det noen spesiell grunn til at disse ikke skal/bør fraktes liggende - og eventuelt hva skal man passe på om man må frakte disse liggende?

Trenger trolig å skifte kjøleskap i heimen nå nemlig; og om vi kjøper brukt vil stående transport av skap være lite praktisk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ørkenvandreren

Hei,

Du kan fint frakte kjøleskap liggende. Men da må det stå oppreist 1-2 timer etterpå, før du kan plugge inn ledningen og skapet starte. Det har med kjølevæsken å gjøre, som må "stabilisere seg" igjen.

Teknisk sett er forklaringen kanskje ingen "højdare", men faktum er riktig.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du kan fint frakte kjøleskap liggende. Men da må det stå oppreist 1-2 timer etterpå, før du kan plugge inn ledningen og skapet starte. Det har med kjølevæsken å gjøre, som må "stabilisere seg" igjen.

Teknisk sett er forklaringen kanskje ingen "højdare", men faktum er riktig.... :-)

vår fryser brant....da vi plugga den inn rett etter ankomst - teite folk vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørkenvandreren

vår fryser brant....da vi plugga den inn rett etter ankomst - teite folk vi.

Jeg er en jævel på å lese (og følge...) bruksanvisninger. Kanskje jeg har spart noen kroner på det? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jævel på å lese (og følge...) bruksanvisninger. Kanskje jeg har spart noen kroner på det? ;-)

Det var brukt - så nada papir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener å huske at stående transport er for at kjølevæsken skal holde seg der den skal. Hvis man har fraktet det liggende, bør man la det stå oppreist en god stund før man kobler til strømmen. (Husker ikke hvor lenge, sikkert minst en time. Kjølevæsken må få tid til å stablilsere seg/renne tilbake først)

Jeg har forresten fraktet kjøleskap liggende, og koblet til størm med en gang etterpå. (før lært hvordan jeg burde ha gjort...) Dette er 10 år siden, og kjøleskapet funker greit ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du kan fint frakte kjøleskap liggende. Men da må det stå oppreist 1-2 timer etterpå, før du kan plugge inn ledningen og skapet starte. Det har med kjølevæsken å gjøre, som må "stabilisere seg" igjen.

Teknisk sett er forklaringen kanskje ingen "højdare", men faktum er riktig.... :-)

Ah, da var det som jeg tenkte.

Takker og bukker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan transportere det liggende dersom det er nødvendig, men perioden skapet skal stå oppreist før strøm settes på bør økes vesentlig i forhold til hva som ellers anbefales etter liggende transport.

Jeg ble anbefalt å ha vårt stående minst fire timer - og gjerne over natten uten strøm - men det var et relativt stort skap. Ser at enkelte sier at en-to timer er nok, men det var vår selger ikke enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...