flisa Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 http://www.dagbladet.no/weblogg/blog.php/hogrim/post/13779 Veldig bra! Da ser man hvordan pressen farger det som skjer - når sannheten ligger et sted midt i mellom. 0 Siter
gripp Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Meget bra av Øgrim. Han viser presist hvordan skjevheten i debatten preger oss, og langsomt åpner for en normalisering av anti-jødiske strømninger. 0 Siter
flisa Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Meget bra av Øgrim. Han viser presist hvordan skjevheten i debatten preger oss, og langsomt åpner for en normalisering av anti-jødiske strømninger. ...også jeg som trodde jeg ikke likte han.....hvorfor det tro? 0 Siter
gripp Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 ...også jeg som trodde jeg ikke likte han.....hvorfor det tro? Det er fordi du forveksla han med Tron Øgrim, den gamle stalinist..nå puddel for borgerskapet. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 ...også jeg som trodde jeg ikke likte han.....hvorfor det tro? Det var ikke Trond Øgrim du mislikte, da? Han her (Helge) er nettredaktør i Dagbladet og har forlengst slått panna i gulvet, sagt mea culpa og avskrevet sin radikale fortid. 0 Siter
flisa Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Det er fordi du forveksla han med Tron Øgrim, den gamle stalinist..nå puddel for borgerskapet. nemlig 0 Siter
flisa Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Det var ikke Trond Øgrim du mislikte, da? Han her (Helge) er nettredaktør i Dagbladet og har forlengst slått panna i gulvet, sagt mea culpa og avskrevet sin radikale fortid. sant det! 0 Siter
Prozak Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 "når sannheten ligger et sted midt i mellom." Nei, jaggu! Gjør den det?! Nå må du slutte å være PK-hore, da, og å fantasere om en ikke-eksisterende middelvei og mellomting. :-) "......................................" 0 Siter
Hawkwind Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Syntes Gaarders budskap var mer reflektert enn Øgrims forsøk på å speile dette. Øgrim går mer direkte på befolkning og tro i sin speiling; og mister da det jeg oppfatter som det sentrale poenget i Gaarders innlegg - at det er (den politiske) ledelsen i Israel det er noe galt med - ikke religionen eller folket. 0 Siter
flisa Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 "når sannheten ligger et sted midt i mellom." Nei, jaggu! Gjør den det?! Nå må du slutte å være PK-hore, da, og å fantasere om en ikke-eksisterende middelvei og mellomting. :-) "......................................" MEHE! 0 Siter
gripp Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Syntes Gaarders budskap var mer reflektert enn Øgrims forsøk på å speile dette. Øgrim går mer direkte på befolkning og tro i sin speiling; og mister da det jeg oppfatter som det sentrale poenget i Gaarders innlegg - at det er (den politiske) ledelsen i Israel det er noe galt med - ikke religionen eller folket. Gaarder er frekk nok til å brukte det gamle trikset...han omfavner det israelske folket, men konstaterer (og argumenterer for) at staten Israel er historie. Gaarder skriver overraskende dårlig og lite reflektert. Det gode salget av bøker har tydeligvis blåst opp hans selvbilde i en slik grad at han velger å benytte nærmest profetiske vendinger, en stupid vi-form og bare dårlig tilslørte anti-jødiske holdninger. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Syntes Gaarders budskap var mer reflektert enn Øgrims forsøk på å speile dette. Øgrim går mer direkte på befolkning og tro i sin speiling; og mister da det jeg oppfatter som det sentrale poenget i Gaarders innlegg - at det er (den politiske) ledelsen i Israel det er noe galt med - ikke religionen eller folket. Nærmere bestemt den mest "reflektere" jødehets som har vært presentert i Norge siden krigen. 0 Siter
Prozak Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Syntes Gaarders budskap var mer reflektert enn Øgrims forsøk på å speile dette. Øgrim går mer direkte på befolkning og tro i sin speiling; og mister da det jeg oppfatter som det sentrale poenget i Gaarders innlegg - at det er (den politiske) ledelsen i Israel det er noe galt med - ikke religionen eller folket. Hysj, da. Det er da soleklart at Gaarder, som mesteparten av det norske folk, selvfølgelig egentlig er jødehater? Det blir gang på gang klaget over, av flere her, at man ikke kan kritisere Isral uten å bli forsøkt stemplet som jødehater. Og hver eneste gang bekrefter israelittene her inne dette, ved å stemple hver og en som uttaler seg kritisk om Israels politikk som jødehatere. "....................................." 0 Siter
gripp Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Hysj, da. Det er da soleklart at Gaarder, som mesteparten av det norske folk, selvfølgelig egentlig er jødehater? Det blir gang på gang klaget over, av flere her, at man ikke kan kritisere Isral uten å bli forsøkt stemplet som jødehater. Og hver eneste gang bekrefter israelittene her inne dette, ved å stemple hver og en som uttaler seg kritisk om Israels politikk som jødehatere. "....................................." Nå må du ikke rote deg ut i for kompliserte tankerekker, prozzie. Det blir bare surr av det, ikke sant? For deg er det selvsagt innlysende at Gaarder vil fjerne staten Israel fra kartet..av ren kjærlighet til det israelske folk. Men prøv å forstå da, prozak, at andre kan stille spørsmålstegn ved Gaarders "edle" motiver. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Hysj, da. Det er da soleklart at Gaarder, som mesteparten av det norske folk, selvfølgelig egentlig er jødehater? Det blir gang på gang klaget over, av flere her, at man ikke kan kritisere Isral uten å bli forsøkt stemplet som jødehater. Og hver eneste gang bekrefter israelittene her inne dette, ved å stemple hver og en som uttaler seg kritisk om Israels politikk som jødehatere. "....................................." Ordet antisemitt mister sin mening sånn disse folka holder på. De er jo 100 ganger verre enn dritings innvandrere som skriker opp om rasisme dersom de på grunn av deres alkoholinntak blir nektet inngang på et utested. Ordbøkene om et par år: Antisemitt - Alle som ikke utelukkende ytrer seg positivt om Israel. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Hysj, da. Det er da soleklart at Gaarder, som mesteparten av det norske folk, selvfølgelig egentlig er jødehater? Det blir gang på gang klaget over, av flere her, at man ikke kan kritisere Isral uten å bli forsøkt stemplet som jødehater. Og hver eneste gang bekrefter israelittene her inne dette, ved å stemple hver og en som uttaler seg kritisk om Israels politikk som jødehatere. "....................................." Som vanlig følger du ikke en dritt med i media. Selv Berhold Grunfeldt som mange ganger har uttalt seg kritisk til Israels politikk. betegner Gaarders utspill som antisemittisk, og noe av det groveste han har sett i Norge. Men som den jødehater du selve er inser du selvsagt ikke såpass. 0 Siter
Prozak Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Ordet antisemitt mister sin mening sånn disse folka holder på. De er jo 100 ganger verre enn dritings innvandrere som skriker opp om rasisme dersom de på grunn av deres alkoholinntak blir nektet inngang på et utested. Ordbøkene om et par år: Antisemitt - Alle som ikke utelukkende ytrer seg positivt om Israel. *LOL* Nemlig :-) En "semitt" er forøvrig, egentlig, enhver person som stammer fra Sem, sønn av Noah. Altså inkluderer det både semitter og jøder, og har ingenting med religion å gjøre. "................................." 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Som vanlig følger du ikke en dritt med i media. Selv Berhold Grunfeldt som mange ganger har uttalt seg kritisk til Israels politikk. betegner Gaarders utspill som antisemittisk, og noe av det groveste han har sett i Norge. Men som den jødehater du selve er inser du selvsagt ikke såpass. Det kommer jo helt an på hvordan man leser Gaarders skriblerier. Berhold Grunfeld leser det som om Gaarder vil slette Israel fra kartet, men i så fall tolker han Gaarders ekstreme form feil. 0 Siter
Prozak Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 *LOL* Nemlig :-) En "semitt" er forøvrig, egentlig, enhver person som stammer fra Sem, sønn av Noah. Altså inkluderer det både semitter og jøder, og har ingenting med religion å gjøre. "................................." Se forøvrig hvordan morsk bekrefter alt vi har sagt om dette rett over her. Jeg er jødehater :-) At jeg har innvolvert meg i en lengre diskusjon om historien bak konflikten der ned (selvfølgelig ikke på DOL, men et sted hvor flertallet av deltakerne er interessert i å diskutere med utgangspunkt i noe annet enn ekstremisme), med et utgangspunkt som forsvarer israel, gjør meg kanskje til en enda større jødehater? :-) Det hele er så gjennomført barnslig at det finnes ikke ord. Det er nøyaktig som du sier - som fulle innvandrere som roper om rasisme når de ikke slipper inn på et utested :-) "........................................" 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 *LOL* Nemlig :-) En "semitt" er forøvrig, egentlig, enhver person som stammer fra Sem, sønn av Noah. Altså inkluderer det både semitter og jøder, og har ingenting med religion å gjøre. "................................." Siste utvei: Ordkløyveri løsrevet fra den betydning ordet semitt har _i dag_. Finn på noe seriøst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.