Gå til innhold

Våre sosialistiske "fattigdomsbekjempere"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som kjent lovet de rødgrønne at de skulle gå løs på fattigdommen bare de fikk kommet seg i posisjon. Nå har de all makt i regjering og Storting, og de bidrar med følgende til "fattigdomsbekjempelsen":

http://www.aftenposten.no/forbruker/pengenedine/sparetips/article1412381.ece

- Høyere strømpriser (husk at staten ilegger mer skatt og avgift på strøm enn på brennevin)

- Høyere rente

- Høyere bensinpris..15 kroner? (husk av staten tar rundt 8-9 kroner pr. liter av en slik pris)

- Skatteøkning. (husk at staten tar inn 100 mrd mer enn budsjettert i skatter og avgifter bare i år. Behovet for å øke skatt på arbeid er "innlysende" kun for sosialister)

.........

Totalt? Tja...hvis du har mye gjeld, blir det fort 2-3000 i måneden ekstra å betale.

"Det er ikke bare å stemme rødt, det skal betales også".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig god arbeiderpartipolitikk det der.

Ta fra alle, og gi til statskassa.

Har man får dårlig råd, er det jo bare å finne seg en jobb hvor man tjener bedre.

Og de som ikke har muligheten til å jobbe, skal tvinges ut i jobb om de kan eller ikke.

At trangere økonomiske rammer fører til litt økning i selvmord og sånn - det kalles problemløsning av folka i AP og SV...

Skrevet

he-he....jeg klarer ikke annet enn å le av det.

Ikke minst fordi de som virkelig vil føle dette på kroppen, er nettopp svært mange av de som sørget for å stemme de frem.

Og da kan de bare ha det så godt:-)

Gjest på grensen
Skrevet

Vi har nå ikke råd til dyrere strøm og mer i bensinpris.

Skrevet

Vi har nå ikke råd til dyrere strøm og mer i bensinpris.

ja, menneh...det står jo i avisen at alle her i landet har så god råd, jo?

Spøk til side..denne rå, usolidariske politikken rammer brutalt og blindt de av oss som har minst. På en eller annen måte klarte de under valgkampen å innbille folk at de fattige ville nyte godt av økte skatter og avgifter.

De rike betaler fint lite skatt her i landet, langt mindre enn deg og meg (i prosent). Og slik vil det fortsatt være. Alt annet er ren retorikk.

Skal statskassen fylles i tråd med sosialistenes våte drømmer, er det arbeidsfolk og fattige som må til pers. Det er enkel matematikk.

Nå har de visstnok slengt i fattigfolk 2-3 tusenlapper i året som "bevis" på deres enorme satsing mot fattigdom.

"Det er ikke bare å stemme rødt, det skal betales også".

Skrevet

Ikke minst fordi de som virkelig vil føle dette på kroppen, er nettopp svært mange av de som sørget for å stemme de frem.

Joda, det er mulig at det bare er som fortjent. Men det er likevel for jævli at de som har minst, nok en gang må lide under sosialistenes eventyrpolitikk.

Skrevet

Vanlig god arbeiderpartipolitikk det der.

Ta fra alle, og gi til statskassa.

Har man får dårlig råd, er det jo bare å finne seg en jobb hvor man tjener bedre.

Og de som ikke har muligheten til å jobbe, skal tvinges ut i jobb om de kan eller ikke.

At trangere økonomiske rammer fører til litt økning i selvmord og sånn - det kalles problemløsning av folka i AP og SV...

Sosialister er avhengig av, og elsker klienter. Jo flere som blir avhengige av dem, jo bedre er det.

Skrevet

Joda, det er mulig at det bare er som fortjent. Men det er likevel for jævli at de som har minst, nok en gang må lide under sosialistenes eventyrpolitikk.

Jeg trodde det var de som stemte Frp som hadde minst, jeg? Er det ikke det som blir hevdet, da? Den nye arbeiderklassen. De gamle, fattige.

Skrevet

Jeg trodde det var de som stemte Frp som hadde minst, jeg? Er det ikke det som blir hevdet, da? Den nye arbeiderklassen. De gamle, fattige.

Det vet jeg ikke helt..det er sikkert forskjellig i hvilken grad ulike grupper slukte sosialistenes agn.

Men mitt poeng er de rødes frekke og skamløse retorikk, sett opp mot hva de rent faktisk presterer nå som de har all makt.

Ørkenvandreren
Skrevet

Salige Einar Førde, sa det som var;

"Det å finne på lure avgifter som folk ikke vet at de betaler, det er en fin del av politikerlivet. Avgift er noe av det fineste i et demokrati. Avgift er sivilisasjon."

Skrevet

Salige Einar Førde, sa det som var;

"Det å finne på lure avgifter som folk ikke vet at de betaler, det er en fin del av politikerlivet. Avgift er noe av det fineste i et demokrati. Avgift er sivilisasjon."

Nå var jo gode, gamle Førde også en person som ikke gikk av veien for litt tørrvittig ironi, da :-)

"........................................."

Skrevet

Jo - jeg er helt enig med deg i det.

Men samtidig må folk forstå at de faktisk må ta konsekvensene av de valg de gjør.

Dog er det selvfølgelig leit for alle de som har det trangt, og IKKE var så naive og dumme at de likevel stemte rød/grønt.....

Skrevet

Men hvorfor gnåle videre på en utkokt sak? Det er vel ikke akkurat få som har fått med seg dette, og som føler seg lurt av valgløftene til regjeringen? Hva er poenget med å mase ustanselig om hvor dumme disse er?

Et av de mest usmakelige trekkene mennesket har beskrives godt av Øystein Sunde i låta "Hva var det jeg sa?".

Skrevet

Men hvorfor gnåle videre på en utkokt sak? Det er vel ikke akkurat få som har fått med seg dette, og som føler seg lurt av valgløftene til regjeringen? Hva er poenget med å mase ustanselig om hvor dumme disse er?

Et av de mest usmakelige trekkene mennesket har beskrives godt av Øystein Sunde i låta "Hva var det jeg sa?".

Hvorfor ikke?

Det er 3 år til neste valg, og jeg synes det er både rett og riktig å minne så mange som mulig på nettopp dette helt frem til da.

Skrevet

Hvorfor ikke?

Det er 3 år til neste valg, og jeg synes det er både rett og riktig å minne så mange som mulig på nettopp dette helt frem til da.

Og det gjør du ved å stå å hoppe opp og ned, mens du peker og sier "hahahaha....fy faen....dere er dårlig lite ikke bare dødsmegateite og uintelligente og dumme, a!" ?

".........................................."

Skrevet

Og det gjør du ved å stå å hoppe opp og ned, mens du peker og sier "hahahaha....fy faen....dere er dårlig lite ikke bare dødsmegateite og uintelligente og dumme, a!" ?

Slapp av, prozzie. Fri meningsutveksling om politiske saker er en forutsetning for demokratiet, skjønner du.

Jeg skjønner at du ikke liker slike krevende tema, men du kan vel tåle at det dukker opp noen få, uten å sutre?

Skrevet

Nei - det er ikke måten jeg gjør det på, selv om det kan se ut som om du føler deg spesielt hardt truffet.....

Din reaksjon minner mer om tabloidpressens behov for å overdrive bagateller for å forsøke å oppnå ufortjent oppmerksomhet.

Skrevet

Nei - det er ikke måten jeg gjør det på, selv om det kan se ut som om du føler deg spesielt hardt truffet.....

Din reaksjon minner mer om tabloidpressens behov for å overdrive bagateller for å forsøke å oppnå ufortjent oppmerksomhet.

"Nei - det er ikke måten jeg gjør det på, selv om det kan se ut som om du føler deg spesielt hardt truffet....."

På ingen måte. Og jeg satte det på spissen - det skjønte du vel? Jeg har ikke forsvart den rød-grønne regjeringen.

"Din reaksjon minner mer om tabloidpressens behov for å overdrive bagateller for å forsøke å oppnå ufortjent oppmerksomhet."

Din fremleggelse av saken minner om Øystein Sundes "Hva var det jeg sa." En av de heller usympatiske egenskapene mennesker i en eller annen grunn har :-)

"......................................."

Skrevet

"Nei - det er ikke måten jeg gjør det på, selv om det kan se ut som om du føler deg spesielt hardt truffet....."

På ingen måte. Og jeg satte det på spissen - det skjønte du vel? Jeg har ikke forsvart den rød-grønne regjeringen.

"Din reaksjon minner mer om tabloidpressens behov for å overdrive bagateller for å forsøke å oppnå ufortjent oppmerksomhet."

Din fremleggelse av saken minner om Øystein Sundes "Hva var det jeg sa." En av de heller usympatiske egenskapene mennesker i en eller annen grunn har :-)

"......................................."

Desverre kan det se ut til at en annen dårlig egenskap mennesker har, er å glemme sine tidligere feil og gjenta dem - så fremt ingen minner dem om det:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...