hare1365380455 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Pølse i HVIT saus? Jeg syns det høres lite appetittvekkende ut. Jeg også, men jeg har hørt om noen som spiser det.... 0 Siter
Gjest mega usunt Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Det bare ER det - stekte middagspølser med flesk og erter og gjerne makaroni og kokte gulerøtter - NAM! Vomfyll og grisemat. Ikke rart folk blir overvektige med slike matvaner. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Koteletter skal ikke ha saus. Kun fett etter min mening. Det er kjøttkaker som skal ha brun saus. Gi deg da. Koteletter skal ha grønn peppersaus og serveres med brokkoli og brune bønner:o) 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Jeg synes det høres merkelig ut med pølse i vaffel og pølse i hvit saus. *iiik!* Det siste der er i alle fall helt feil! Er det noen som spiser det da? *grøsser* 0 Siter
Gjest soljenta_83 Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Gi deg da. Koteletter skal ha grønn peppersaus og serveres med brokkoli og brune bønner:o) Brune bønner?? Koteletter skal serveres med sjysaus/bearnaisesaus,stekt champignon, og gratinerte poteter Tydeligvis mange forskjellige måter her 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Er det noen som spiser det da? *grøsser* Det er en ganske vanlig søndagsmiddag her i vest. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Brune bønner?? Koteletter skal serveres med sjysaus/bearnaisesaus,stekt champignon, og gratinerte poteter Tydeligvis mange forskjellige måter her Ja, brune bønner har mange fine proteiner og så slipper man å ha poteter ved siden av. Usunne saker det vet du ;o) 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Det er en ganske vanlig søndagsmiddag her i vest. Da hadde jeg rømt. Takke meg til koteletter i brun saus, det er jo veldig godt, selv om jeg liker grønn peppersaus best ) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Ja, brune bønner har mange fine proteiner og så slipper man å ha poteter ved siden av. Usunne saker det vet du ;o) Poteter er godt! Men det er også godt med koteletter, ris og karrisaus (av rømme, litt fløte, karri- og paprikapulver). 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Da hadde jeg rømt. Takke meg til koteletter i brun saus, det er jo veldig godt, selv om jeg liker grønn peppersaus best ) Oj, nå roter jeg her. Det er ikke vanlig med pølser i hvit saus! Men koteletter i brun saus er en søndagsmiddag jeg er vant til. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Poteter er godt! Men det er også godt med koteletter, ris og karrisaus (av rømme, litt fløte, karri- og paprikapulver). Jeg elsker koteletter så takk for oppskriften. Den skal jeg prøve neste gang ) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Jeg elsker koteletter så takk for oppskriften. Den skal jeg prøve neste gang ) Karrisausen? I så fall: smelt litt smør og ha i karri. Så rømme (f.eks. en boks) og en skvett fløte (eller mer). Så tar du i mer karri + paprikapulver. Det skal ganske mye krydder i! Surr en liten stund og så er det ferdig. Kjempegod saus! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Jeg synes det høres merkelig ut med pølse i vaffel og pølse i hvit saus. *iiik!* Det siste der er i alle fall helt feil! Vi hadde pølse i brun saus før, og det er faktisk spiselig, men hvit, oppi der er det bare fiskeboller som hører hjemme ;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Karrisausen? I så fall: smelt litt smør og ha i karri. Så rømme (f.eks. en boks) og en skvett fløte (eller mer). Så tar du i mer karri + paprikapulver. Det skal ganske mye krydder i! Surr en liten stund og så er det ferdig. Kjempegod saus! Takk ) 0 Siter
flisa Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Brune bønner?? Koteletter skal serveres med sjysaus/bearnaisesaus,stekt champignon, og gratinerte poteter Tydeligvis mange forskjellige måter her Enig! 0 Siter
Hawkwind Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Selv foretrekker jeg å vente med å ta saus på koteletten til den ligger på tallerkenen jeg da ;-) 0 Siter
Babette Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Poteter er godt! Men det er også godt med koteletter, ris og karrisaus (av rømme, litt fløte, karri- og paprikapulver). Jeg har med hell prøvd en oppskrift jeg snappet opp her inne, der man først bruner kotelettene raskt i pannen, og deretter legger dem over i langpanne med gulrøtter, løk og smørklatter, og steiker det på helt svak varme en evighet, dvs. 3 timer tror jeg det var. Da blir kotelettene utrolig møre, og gulrøtter/løk avgir en deilig boquet. Jeg spiser ikke gulrøttene, de ligner inntørkede gammelmannnspikker med gulsott etter så lang steiking. De er bare med for å gi smak underveis. Aberet er at kotelettene kan bli litt tørre, men jeg er som sagt raus med smørklattene. Neste gang skal jeg legge dem på en "seng" av sjysaus i langpanna og snu dem jevnlig. Da blir de neppe tørre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.