Gå til innhold

koteletter i brun saus

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Pølse i HVIT saus? Jeg syns det høres lite appetittvekkende ut.

Jeg også, men jeg har hørt om noen som spiser det....

Videoannonse
Annonse
Gjest mega usunt
Skrevet

Det bare ER det - stekte middagspølser med flesk og erter og gjerne makaroni og kokte gulerøtter - NAM!

Vomfyll og grisemat. Ikke rart folk blir overvektige med slike matvaner.

Skrevet

Koteletter skal ikke ha saus. Kun fett etter min mening.

Det er kjøttkaker som skal ha brun saus.

Gi deg da. Koteletter skal ha grønn peppersaus og serveres med brokkoli og brune bønner:o)

Skrevet

Jeg synes det høres merkelig ut med pølse i vaffel og pølse i hvit saus. *iiik!* Det siste der er i alle fall helt feil! ;)

Er det noen som spiser det da? *grøsser*

Gjest soljenta_83
Skrevet

Gi deg da. Koteletter skal ha grønn peppersaus og serveres med brokkoli og brune bønner:o)

Brune bønner?? Koteletter skal serveres med sjysaus/bearnaisesaus,stekt champignon, og gratinerte poteter :)

Tydeligvis mange forskjellige måter her :)

hare1365380455
Skrevet

Er det noen som spiser det da? *grøsser*

Det er en ganske vanlig søndagsmiddag her i vest.

Skrevet

Brune bønner?? Koteletter skal serveres med sjysaus/bearnaisesaus,stekt champignon, og gratinerte poteter :)

Ja, brune bønner har mange fine proteiner og så slipper man å ha poteter ved siden av. Usunne saker det vet du ;o)

Skrevet

Det er en ganske vanlig søndagsmiddag her i vest.

Da hadde jeg rømt.

Takke meg til koteletter i brun saus, det er jo veldig godt, selv om jeg liker grønn peppersaus best :o)

hare1365380455
Skrevet

Ja, brune bønner har mange fine proteiner og så slipper man å ha poteter ved siden av. Usunne saker det vet du ;o)

Poteter er godt! Men det er også godt med koteletter, ris og karrisaus (av rømme, litt fløte, karri- og paprikapulver).

hare1365380455
Skrevet

Da hadde jeg rømt.

Takke meg til koteletter i brun saus, det er jo veldig godt, selv om jeg liker grønn peppersaus best :o)

Oj, nå roter jeg her. Det er ikke vanlig med pølser i hvit saus! Men koteletter i brun saus er en søndagsmiddag jeg er vant til.

Skrevet

Poteter er godt! Men det er også godt med koteletter, ris og karrisaus (av rømme, litt fløte, karri- og paprikapulver).

Jeg elsker koteletter så takk for oppskriften. Den skal jeg prøve neste gang :o)

hare1365380455
Skrevet

Jeg elsker koteletter så takk for oppskriften. Den skal jeg prøve neste gang :o)

Karrisausen? I så fall: smelt litt smør og ha i karri. Så rømme (f.eks. en boks) og en skvett fløte (eller mer). Så tar du i mer karri + paprikapulver. Det skal ganske mye krydder i! Surr en liten stund og så er det ferdig. Kjempegod saus!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg synes det høres merkelig ut med pølse i vaffel og pølse i hvit saus. *iiik!* Det siste der er i alle fall helt feil! ;)

Vi hadde pølse i brun saus før, og det er faktisk spiselig, men hvit, oppi der er det bare fiskeboller som hører hjemme ;-)

Skrevet

Karrisausen? I så fall: smelt litt smør og ha i karri. Så rømme (f.eks. en boks) og en skvett fløte (eller mer). Så tar du i mer karri + paprikapulver. Det skal ganske mye krydder i! Surr en liten stund og så er det ferdig. Kjempegod saus!

Takk :o)

Skrevet

Enig!

Skrevet

Selv foretrekker jeg å vente med å ta saus på koteletten til den ligger på tallerkenen jeg da ;-)

Skrevet

Jeg har med hell prøvd en oppskrift jeg snappet opp her inne, der man først bruner kotelettene raskt i pannen, og deretter legger dem over i langpanne med gulrøtter, løk og smørklatter, og steiker det på helt svak varme en evighet, dvs. 3 timer tror jeg det var.

Da blir kotelettene utrolig møre, og gulrøtter/løk avgir en deilig boquet. Jeg spiser ikke gulrøttene, de ligner inntørkede gammelmannnspikker med gulsott etter så lang steiking. De er bare med for å gi smak underveis.

Aberet er at kotelettene kan bli litt tørre, men jeg er som sagt raus med smørklattene. Neste gang skal jeg legge dem på en "seng" av sjysaus i langpanna og snu dem jevnlig. Da blir de neppe tørre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...