ikke fast nick Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Noen som vet om det er mulig å få kjøpt klistremerker med tekst som "Alarm innstallert" el.lign. på? Lurte på om jeg skulle få kjøpt noen til mormor, ettersom hun har hatt noen ubehagelige besøk på døra i det siste. 0 Siter
piluttanlei Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Ehhh, er det ikke bedre at hun får installert alarm da? Tviler liksom på at du kan dra til Hafslund eller Securitas for å få kjøpt klistermerker... Og med tanke på at jeg betaler dyrt hver måned for å ha alarm så håper jeg da inderlig at du ikke kan det ;-) 0 Siter
mettewa Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Det får du ikke kjøpt uten å installere alarm, ihvertfall ikke av seriøse firmaer. Det går sikkert an å mekke selv på et eller annet vis, ulempen er at om det blir innbrudd vil du, eller din bestemor, neppe få noe igjen på forsikringen. 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Det får du ikke kjøpt uten å installere alarm, ihvertfall ikke av seriøse firmaer. Det går sikkert an å mekke selv på et eller annet vis, ulempen er at om det blir innbrudd vil du, eller din bestemor, neppe få noe igjen på forsikringen. Hvorfor kan forsikringen nekte utbetaling dersom hun får innbrudd? Det er jo gjort nettopp for å holde tjuvpakk unna. Politiet har flere ganger fortalt at mange tjuver går videre til neste hus dersom de ser en lapp om alarm. Mormor på 85 har såpass vanskeligheter med teknologi at hun har mer enn nok med å forstå fjernkontrollen til tv'n, hun klarer nok ikke å forstå eller huske hvordan en alarm skal brukes. Om hun skulle hatt alarm i huset, ville det bare bli surr. 0 Siter
petter smart Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Det får du ikke kjøpt uten å installere alarm, ihvertfall ikke av seriøse firmaer. Det går sikkert an å mekke selv på et eller annet vis, ulempen er at om det blir innbrudd vil du, eller din bestemor, neppe få noe igjen på forsikringen. At en ikke får igjen noe på forsikringen dersom en har ett falskt alarm-merke er jo bare tull. Jobber du for et vaktselskap eller? 0 Siter
petter smart Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Det er flere nettbutikker som selger slikt, men de kan ikke bruke kjente merkenavn som hafslund, securitas, falck osv. Derfor er det bedre å søke litt på nettet og laste ned merkene. Så printer du dem ut og setter dem opp. Fant flere brukbare merker etter et lite googlesøk. 0 Siter
Gyda Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Det selges sånne klistremerker, jeg har en remse med lapper jeg kjøpte på postordre for minst 15 år siden. Jeg har aldri brukt noen av dem, siden jeg har "ekte" alarm. Fra de renommerte firmaene får du i alle fall ikke kjøpt noe. Jeg husker den gangen jeg fikk installert alarmen fra Scuritas, og så oppdaget jeg at de hadde glemt å lime merke på et kjellervindu. Jeg ringte Securitas og spurte om de bare kunne sende meg en klistrelapp i posten slik at jeg kunne sette den på selv, men det var ikke aktuelt. Det kom en mann ens ærend og limte på lappen selv - nettopp for å unngå at lappen skulle "misbrukes" av folk uten faktisk alarm. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.