Gjest Morsk Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Fyren høres jo rett og slett ut til å være full, og i mental ubalanse. http://midtboe.net/lyd/Debatt_Mona_Levin_Jostein_Gaarder.mp3 0 Siter
gripp Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 hehe...nesten morsomt å høre denne selvhøytidelige narren nærmest skrike ut på slutten at "jeg er jødevenn...jeg er jødevenn". Mona Levin konstaterte tørt at ingen jøde vil ha han til venn, og fikk ellers effektivt spikret fyren opp på veggen til spott og spe. .... Som M.L. sier, har Gaarder gjennom sitt kjente navn og intellektuelle posisjon, takk "korken av flasken" og sluppet ormen ut. Han legitimerer jødehatet, og M.L. forteller om hvordan hun som jøde, nå får en strøm av fanskap fra dette slenget, i mail, brev, telefon etc etc. 0 Siter
Gjest Yaay Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Jostein Gaarder kommer jo knapt til ordet i denne radiodebatten. Det syns jeg er det mest påfallende! 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 hehe...nesten morsomt å høre denne selvhøytidelige narren nærmest skrike ut på slutten at "jeg er jødevenn...jeg er jødevenn". Mona Levin konstaterte tørt at ingen jøde vil ha han til venn, og fikk ellers effektivt spikret fyren opp på veggen til spott og spe. .... Som M.L. sier, har Gaarder gjennom sitt kjente navn og intellektuelle posisjon, takk "korken av flasken" og sluppet ormen ut. Han legitimerer jødehatet, og M.L. forteller om hvordan hun som jøde, nå får en strøm av fanskap fra dette slenget, i mail, brev, telefon etc etc. Se på Tv2 klokka 21.00. Da ser det i flkge forhåndsvisningen ut til at fjolset blir ytterligere stilt til veggs. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 hehe...nesten morsomt å høre denne selvhøytidelige narren nærmest skrike ut på slutten at "jeg er jødevenn...jeg er jødevenn". Mona Levin konstaterte tørt at ingen jøde vil ha han til venn, og fikk ellers effektivt spikret fyren opp på veggen til spott og spe. .... Som M.L. sier, har Gaarder gjennom sitt kjente navn og intellektuelle posisjon, takk "korken av flasken" og sluppet ormen ut. Han legitimerer jødehatet, og M.L. forteller om hvordan hun som jøde, nå får en strøm av fanskap fra dette slenget, i mail, brev, telefon etc etc. Jeg bare lurer på en ting. Kan man ikke være kritisk til Israel uten å være antisemitist? 0 Siter
Prozak Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Jeg bare lurer på en ting. Kan man ikke være kritisk til Israel uten å være antisemitist? Les de siste trådene her, så ser du at det kan man ikke, ifølge grip(p), morsk og til dels keinstein. Gang på gang blir det påpeket at man ikke kan uttale noe kritisk om israel uten at disse stempler deg som jødehater. Og hver eneste gang bekrefter de det selv ved å - senest etter en tre-fire innlegg/svar - stemple deg som jødehater. Det som overrasker meg, er at det (fortsatt i følge disse) er så mange som er jødehatere, men som ikke vil innrømme det. Det er nok en verdensomspennende konspirasjon av dårlig "skjult" jødehat :-) Bare se her - nå svarer snart en av dem (sannsynligvis morsk) - med å kalle meg jødehater eller en eller annen usedvanlig "fantasifull" fornærmelse. Det er så forutsigbart at du kan stille klokken etter det :-) "........................................." 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Les de siste trådene her, så ser du at det kan man ikke, ifølge grip(p), morsk og til dels keinstein. Gang på gang blir det påpeket at man ikke kan uttale noe kritisk om israel uten at disse stempler deg som jødehater. Og hver eneste gang bekrefter de det selv ved å - senest etter en tre-fire innlegg/svar - stemple deg som jødehater. Det som overrasker meg, er at det (fortsatt i følge disse) er så mange som er jødehatere, men som ikke vil innrømme det. Det er nok en verdensomspennende konspirasjon av dårlig "skjult" jødehat :-) Bare se her - nå svarer snart en av dem (sannsynligvis morsk) - med å kalle meg jødehater eller en eller annen usedvanlig "fantasifull" fornærmelse. Det er så forutsigbart at du kan stille klokken etter det :-) "........................................." Du er og forblir latterlig. Først stiller du deg selv frivillig i bås med ekstremisten Gaarder for deretter å strø rundt deg med ekstremsitstempel på andre! Dummere kan det knapt bli. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Jeg bare lurer på en ting. Kan man ikke være kritisk til Israel uten å være antisemitist? Jada, det går an å sitte her oppe i det (foreløpig) fredlige, trygge høye nord uten noengang å ha opplevd krig og rakettangrep, og spre eder og forbannelse over alt og alle som er tvunget til å ty til våpen for å leve i fred. Den gruppa er nok neppe antisemitter, da de som regel ikke har nok forstand til å vite hva det er heller. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Les de siste trådene her, så ser du at det kan man ikke, ifølge grip(p), morsk og til dels keinstein. Gang på gang blir det påpeket at man ikke kan uttale noe kritisk om israel uten at disse stempler deg som jødehater. Og hver eneste gang bekrefter de det selv ved å - senest etter en tre-fire innlegg/svar - stemple deg som jødehater. Det som overrasker meg, er at det (fortsatt i følge disse) er så mange som er jødehatere, men som ikke vil innrømme det. Det er nok en verdensomspennende konspirasjon av dårlig "skjult" jødehat :-) Bare se her - nå svarer snart en av dem (sannsynligvis morsk) - med å kalle meg jødehater eller en eller annen usedvanlig "fantasifull" fornærmelse. Det er så forutsigbart at du kan stille klokken etter det :-) "........................................." 0 Siter
jubalong70 Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Jada, det går an å sitte her oppe i det (foreløpig) fredlige, trygge høye nord uten noengang å ha opplevd krig og rakettangrep, og spre eder og forbannelse over alt og alle som er tvunget til å ty til våpen for å leve i fred. Den gruppa er nok neppe antisemitter, da de som regel ikke har nok forstand til å vite hva det er heller. Jeg vet utmerket godt hva en antisemitist er. Og jeg er utrolig heldig som aldri har opplevd krig - det vet jeg. Men betyr det at jeg ikke kan ha meninger? 0 Siter
Gjest GA Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Jeg bare lurer på en ting. Kan man ikke være kritisk til Israel uten å være antisemitist? Tydeligvis ikke. -for med en gang noen kritiserer Israel, snakkes det om holocaust, Mein Kampf, hitler og Europas pogromer mot jødene. Akkurat som om det rettferdiggjør at de behandler Palestinere på omtrent samme måte som Europa behandlet jødene i tidligere århundrer. 0 Siter
Gjest et vennligsinnet innspill Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Jeg vet utmerket godt hva en antisemitist er. Og jeg er utrolig heldig som aldri har opplevd krig - det vet jeg. Men betyr det at jeg ikke kan ha meninger? Psst.! Antisemitt, ikke "antisemitist". 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Psst.! Antisemitt, ikke "antisemitist". Takk! Det visste jeg faktisk ikke. Da har jeg allerede lært noe i dag! 0 Siter
Goliath Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Problemet med Gaarder er at han først og fremst er alt for ensidig i sin kritikk - som svært mange andre. Mye kan sies kritisk om Israelsk politikk, men ikke uten samtidig være kritisk til de som truer og angriper dem - og se Israels reaksjoner i forhold til det. Jeg blir oppgitt når jeg hver dag i media ser bilder av sivile Libanesere som er blitt skadet i krigshandlingene, mens det er stort fravær av de samme type bilder fra de sivile israelere som skades/drepes av de hundretalls raketter som regner ned over dem hver dag - og som ikke har noe annet mål enn å skade/drepe så mange sivile israelere som mulig. Det var slik disse siste krigshandlingene startet, og det er en selvfølge at Israel må gjøre alt hva de kan for å stoppe det. For den libanesiske regjering har over mange år vist at de ikke ønsker å gjøre noe med det - men heller tvert om.... 0 Siter
illuminatum Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Jeg bare lurer på en ting. Kan man ikke være kritisk til Israel uten å være antisemitist? Har du lest artikkelen hans? Han er jo klart antisemitist. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Har du lest artikkelen hans? Han er jo klart antisemitist. Det var ikke det jeg lurte på. Jeg lurte på hvorfor man ikke kan si noe kritisk mot Israel uten dermed å være jødehater. 0 Siter
illuminatum Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Det var ikke det jeg lurte på. Jeg lurte på hvorfor man ikke kan si noe kritisk mot Israel uten dermed å være jødehater. Klart man kan være negativ til den politiske ledelse i Israel uten å være jødehater. Tråden var imidlertid i forhold til Gaarder sitt debattinnlegg. I sitt innlegg skriver Gaarder " I to tusen år har vi terpet humanismens pensum, men Israel hører ikke." For meg virker det som han snakker nå om Israels befolkning og ikke om dagens politiske styre. Ellers har vel neppe kristne i alle disse to tusen årene terpet humanismens pensum. Det mangler vel litt humanisme hos Israels motstandere også? Jeg kan vanskelig skjønne at det å forsvare seg mot terror skal være så forkastelig. 0 Siter
Goliath Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Har du sett denne?: http://nrk.no/nyheter/innenriks/1.825304 Ikke så overraskende, men jeg legger merke til følgende i teksten: "Vi kan for all del ikke leve i et land der en person ikke kan kritisere en stat som bedriver terror." Hadde de bare valgt å etterleve det.....:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.